Motor afsluiten?!

X

MF erkend motorfietstechnicus
23 mei 2001
11
0
Hoe sluiten jullie je motor af? En dan bedoel ik niet als de motor in de schuur staat. Maar als hij echt buiten staat en dan buiten je zicht!
 
Euh, tja ik zet hem eigenlijk nooit op slot en hij staat bij ons in de inrit.
Maar er staan wel 2 auto's met alarm voor, dus die moeten ze eerst weghalen. })
 
Als ik em niet kan zien en `s avonds parkeer (gebeurt zelden dat ik ergens anders ben dan thuis)

Schijfrem slot voor...
beugelslot achter...
EN ALTIJD op alarm....

anders als ik ff een winkel inga of zo...gewoon altijd op alarm en ligt aan tijdsduur of ik de schijfremslot gebruik.
 
Stuurslot en Schijfrem slot.
Als ik naar de winkel ga en er lopen gigantisch veel mensen langs, doe ik er alleen maar het stuurslot erop.
Soms laat ik hem alleen maar in de versnelling, maar na het horen van deze verhalen werd ik bang en gebruik ik voortaan dus maar gewoon sloten op m'n motor. Gelukkig is er NOOIT iets ergs gebeurd (drie keer af kloppen) :}
 
Stuurslot + met een kettingslot (Abus Granit City Chain) 'aan de wereld' vastgemaakt. Meestal probeer ik zo'n rekje om een boom te zoeken, daar kan het slot omhoog hangen en kunnen de heren en dames motorfietsjatters het slot niet zo makkelijk slopen.
 
Als ik hem kan zien, altijd sleutel eruit, klinkt stom, maar ik ken jongens die hem laten zitten.
Meestal ook op stuurslot, bijna automatisch.
Als het wat langer duurt en ik ben binnen gehoor afstand alarm.
Alles wat langer duurt een opvouwbaar slot om me achterwiel, dicht bij sensor alarm, en er is altijd wel iets te vinden om aan vast te zetten.
 
Altijd stuurslot en schijfremslot (Abus) en hij gaat nooit veel verder als een paar meter bij me uit de buurt. Als ik naar een winkel moet dan zet ik em liever pal naast de kassa (ongeveer) zodat ik em altijd zie
 
CB350F: stuurslot en ABUS beugelslot.
GSX Impulse: stuurslot (schijfremslot moet ik nog een keer halen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan