Motor+auto+18jaar+student= onmogelijk?

(Afbeelding)

Boot gekocht ( kleintje.. en steeds groter kopen, nu 6M kajuit }) )
Autorijbewijs gekregen ( wel wat voor moeten doen natuurlijk)
Motorrijbewijs gehaald ( naar 22 lessen midden in de winter :r )
Honda VF500F gekocht ( heb nu nog steeds) en een maand later een CBR600F ( opknap motor)
precies wat BGL ook al zei, veel sparen, werken en motorgek wezen! O-)

dat opbouwen werkt ook goed ja heb ik ook grotendeels gedaan. en verder heb ik buiten mij bijbaantje in het verpleeghuis ook hier en daar wat klusjes gedaan. brommertjes/scooters overgespoten, opgeknapt, opgevoert, meegeholpen op de bouw met mijn vader. en dat verdient al met al ook erg goed. ja ik ben een echte workaholic ik kan er ook niks aan doen.
 
waarom de moeite nemen om een auto aan te schaffen.... op de motor kun je ook heel goed lange afstanden rijden(is nog goedkoper dan een auto ook). ik zou gewoon A rijbewijs halen en een motor kopen. auto komt dan nog wel eens een keertje.
 
ik heb daarnet een occasie rs125 gekocht uit 2002. en ben er met me mercedes naartoe gerede, ik krijg auto van thuis +ze betalen mijn rijbewijzen, dan is het eigelijk niet zo moeilijk meer moet ik toegeven, maar zelfs zonder dat zou ik beide hebben, ik werk superveel,alleen jammer dat me school er wat onder lijdt. en me sociaal leven ook eigenlijk
 
Ik heb alles van mijn vader gekregen, niet helemaal voor niks, ik heb er hard voor moeten werken.
Toen ik 18 was ben ik gelijk begonnen met mijn auto-rijbewijs en 2 maanden later met mijn motorrijbewijs samen met mijn vader dat was dus wel makkelijk. Toen ik ze beide behaald had heb ik eerst in mijn vader's auto gereden en een aprilia rs125 gekocht ( zelf betaald 3/4 )en vorig jaar heb ik mijn rs125 ingeruild voor een nieuwe kawasaki zx6r en een maand later kreeg ik een PT-cruiser van mijn vader als "bedrijfswagen" zo ongeveer.
Ik ben student bouwkunde en moet nog een jaar. Ik woon dan wel niet op kamers, maar ik hoef ook niet zoveel te reizen.
Op het moment zit ik lekker op stage in New York en daar draagt mijn vader ook enorm aan mee.
Ik heb gewoon een hele goed pa en nee we zijn niet rijk, maar nadat mijn ouders gescheiden zijn, moet mijn vader niet te veel geld overhouden, omdat die anders alimentatie moet betalen dus krijg ik af en toe wat "cadeautjes", zoals een nieuwe computer en laptop. *D *D O-)
 
idem, volgend jaar word ik ook student, maar jah, ik heb alles dan al, auto en motor. Maar wat hier ook ergens word gezegt,, auto?
Als je je motorrijbewijs heb is meer dan zat. En goedkoop in gebruik.
 
Ok, geld verdienen kunnen de meeste, jij doet nu 3.50 per uur, maar je gaat weer ouder worden, daar gaan we vanuit, dus dan ga je weer een schaling omhoog, verdien je iets meer!

Dan is er nog het punt van werken, werken en werken... ja, :D

Als je een maand of 2 maanden of gewoon iedere vakantie, heel de week werkt (5 of 6 dagen) dan komen de bakken binnen hoor. Het gaat om de uren die je draait! Reken maar uit, 60 uur in de maand = 60 x 3.50 = 210 euro op je bank gestort...

Ok, als vakkenvuller zal het misschien niet al te makkelijk zijn om veel uren te draaien maar toch, het gaat om het idee ;) . En anders ga je proberen in de horeca te werken, dat werkt echt lekker, heb je horeca CAO en je loon is best duidelijk :)

succes boy :]
 
In de vakantie's werk ik ook wat meer. En normaal werk ik al 60 uur in de week. Maar ik verdien geen 210 euro (Had ik al gezegd dat 3,50 het bruto loon is ;( '( )

Maar we hebben het nu over geld hele tijd, maar er zullen ook nog wel andere dingen zijn die het moeilijk maken, zoals weinig tijd naast studie, stalling?

Tijd moet je maken, en de overige dingen zijn meestal te regelen met geld ;)
 
In de vakantie's werk ik ook wat meer. En normaal werk ik al 60 uur in de week. Maar ik verdien geen 210 euro (Had ik al gezegd dat 3,50 het bruto loon is ;( '( )

Ik kom voor 3,50 niet eens mijn nest uit :r

Ga eens naar een uitzendbureau ofzo, ze zoeken altijd wel mensen voor in de fabriek, dan verdien je minstens het vierdubbele...
 
Ik kom voor 3,50 niet eens mijn nest uit :r

Ga eens naar een uitzendbureau ofzo, ze zoeken altijd wel mensen voor in de fabriek, dan verdien je minstens het vierdubbele...

Vierdubbele op z'n 17e :?
'k weet niet wat voor werk die daarvoor moet doen in die fabriek? bolletjes klaarmaken voor het slikken ofzo
 
whoopzor volgens mij kan je beter pizza's gaan bezorgen(doe ik ook)Verdient een stuk meer en kan je alvast wat verkeerservaring opdoen(zolang je niet als een mongool gaat rijden).

Ik ben zelf 18 en student. Mijn ouders betalen mn otorijbewijs en ik wil zelf mn motorrijbewijs gaan halen. Maarja denk voorlopig niet aangezien het klauwen met geld kost. Denk dat het over 2 jaartjes wat beter gaat. Dan verdien ik wat meer en kan ik gelijk een motor kopen als ik mn rijbewijs heb.
 
same here,

ben nu net 18, en bezig met autorijbewijs. Over een paar weken (als ik klaar ben met stage en weer naar school ga en daarmee tijd heb voor lessen) ga ik mijn motorrijbewijs halen. En daarna natuurlijk een motor kopen!

Autorijbewijs krijg ik van mijn ouders, de rest betaal ik zelf. Ik heb niet zoals jou een dure auto nodig, dus dat scheelt al

sinds mijn 15e na de TT ben ik gaan sparen, sparen en nog eens sparen! Niet duur op vakantie gaan en veel MF'en om te weten waar je het voor doet! Die 3,5 euro per uur vind ik nog helemaal niet zo gek hoor, ik ben begonnen met 1,92! Werken in vakanties en betaalde stages meteen wegzetten zodat je het niet weer opmaakt!

En mocht je niet meteen op je 18 het geld hebben kun je ook doorsparen en het seizoen erop gaan rijden (en in die tussentijd af een toe een motor huren zodat je toch nog wat kunt :] )

Suc6 ermee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan