Motor+auto+18jaar+student= onmogelijk?

Het is niet onmogelijk.
Op mijn 18e ben ik tegelijkertijd begonnen met auto en motorrijlessen. Mijn motorrijbewijs had ik sneller en heb gelijk die dag mijn nieuwe motor opgehaald.
Een tijdje later heb ik mijn autorijbewijs gehaald en heb een maand daarna een 2ehands blik gekocht.

in het weekend ging ik ook nog wel eens uit, en er moesten natuurlijk ook boeken worden gekocht voor school

ik heb dit dus allemaal zelf betaald! behalve mijn autorijbewijs dan.

Hmmm nou stond op een gegeven moment mijn auto al 4 maanden stil omdat ik gewoon altijd op de motor zat, beetje zinloos dus om een auto te hebben. Ben een nieuwe studie begonnen en met de auto naar school is compleet zinloos.
Heb vorige maand mijn auto weggedaan. Ben nu bijna 20.

Gewoon veel werken (voor een goed uurloon) 3,5? |( is dat geen slavernij? :X
 
Laatst bewerkt:
ik verdien gelukkig iets meer dan 3,50!! :)
heb dus een Yamaha Yzf-R6 (2002) kunnen kopen (nieuw)en volgend jaar een nieuwe R1!
en heb ook nog een Opel Astra 1.6 (2002) ter beschikking.
en ja ik ben nog student (HTS)..
woon nog wel thuis trouwens.. reis iedere dag minstens 3 uur (v.v.) om op school en thuis te komen met OV.

Ga m'n geheim niet verklappen.. :X
en nee, heb alles zelf betaald!!! zonder lening of dergelijke dingen
 
Laatst bewerkt:
Ik had dat pas op me 19tiende voor elkaar...
Met wat geluk uiteraard, maar het kan wel :)
 
Dat is zo, maar als ik 200 km moet reizen, zit ik liever in een eigen auto, dan in een trein, bovendien geeft een auto je veel meer vrijheid ineen vreemde stad, dan dat je telkens op de bus moet wachten imho.

Whahaha, ik weet niet waar je woont en waar je naar school/uni toe gaat. maar dat gaat je ECHT heeel erg tegenvallen })
Trein en bus is niet ideaal, maar in veel gevallen nog sneller ook. Leer je nog eens wat leuke meiden kennen ook ;)

Dat is vakkenvuller zijn op 17 jarige leeftijd (het schijnt zelfs dat ik nog mag boffen)

TIP:

- Zoek een andere baan (en nee, niet eerst dit opzeggen)
- Laat dat idee van de auto zitten, die krijg je later wel van je baas :z
 
volgens mij is een cursus bugetteren bij het Nibud een goed idee...om vervolgens te constateren dat het ov een reele optie is i nhet gunstigste geval met een brik erbij.
 
tja ik redde het wel. autorijbewijs gehaald + auto van €5000,-. tja dat vond ik maar niks dus ben mijn motorrijbewijs gaan halen en heb toen mijn auto verkocht voor goed geld en heb wat spaargeld bij elkaar geraapt, waarvan ik een nieuwe motor heb gekocht. toen nog een motor erbij om op te knappen kon ik toevallig goedkoop aankomen. en nu een autotje van 500,- voor de pekelperiode straks te overbruggen. tja ik ben ook student al ruim 3 jaar en zit 5 dagen in de week op school en daar tussen heb ik stages van 10 weken waar ik 130 euro aan verdien. verder heb ik een weekend en vakantiebaantje. ik heb trouwens ook alles zelf betaald.

waar een wil is, is een weg :)
 
full


Ben 19 jaar en deze zijn beide van mij. Natuurlijk ook A- en B-rijbewijs.

Zitten wel enkele 'maar-en' aan...

Autorijbewijs hebben m'n ouders ook een deel van betaald, omdat ze niet wouden dat ik zonder verkeerservaring op de motor stapte. De Volkswagen T3 wordt grotendeels gebruikt voor het uitgaan 's weekends, dus kosten als verzekering, belasting en onderhoud worden gedeeld. Maar staat wel op mijn naam etc.

Motor en motorrijbewijs uiteraard gewoon helemaal zelf betaald.

Sleutelwoord: werken, sparen, motorgek, motorgek, werken, werken, werken, motorgek.
 
naar scholen liggen over het algemeen een goede verbinding met het openbaar vervoer. ik ging ook altijd naar school met de trein omdat het met de auto een en al files is in een stad en het scheelt je vaak niet eens tijd. ik heb toen een auto gekocht omdat ik niet op tijd om mijn stages en mijn weekendbaantje kon komen met het openbaar vervoer. die verbindingen zijn vaak wel erg slecht. maar naar school raad ik je toch aan het openbaar vervoer te pakken. is gratis en vaak ondanks het wachten tijdsbesparend en daarbij veel gezelliger. klasgenoten/vrienden/leuke mensen kijken/praatje maken.
 
ik ben student, verdien geen zak en ben nu bezig met mn autorijbewijs. heb ik nog een uitgaansleven en een vriendin dus hou niet veel over .. toch gaak van mn overgebleven centen sparen voor een 2de hands motor en natuurlijk voor mn Atje ...

tja et moet maar, duurt lang maar dan ben je wel trots op jezelf!
 
Motor en motorrijbewijs uiteraard gewoon helemaal zelf betaald.

Sleutelwoord: werken, sparen, motorgek, motorgek, werken, werken, werken, motorgek.


122240


Boot gekocht ( kleintje.. en steeds groter kopen, nu 6M kajuit }) )
Autorijbewijs gekregen ( wel wat voor moeten doen natuurlijk)
Motorrijbewijs gehaald ( naar 22 lessen midden in de winter :r )
Honda VF500F gekocht ( heb nu nog steeds) en een maand later een CBR600F ( opknap motor)
precies wat BGL ook al zei, veel sparen, werken en motorgek wezen! O-)

 
Laatst bewerkt:
Grootste geldslurper voor een student is volgens mij toch wel het uitgaansleven :(

Anders had ik allang een tropische motor onder m'n kont gehad denk ik. Daar gaat meer geld in zitten dan in auto of motor. Dus als je dat ook nog aan de kant kunt zetten heb je het goed zitten!
 
Grootste geldslurper voor een student is volgens mij toch wel het uitgaansleven :(

Anders had ik allang een tropische motor onder m'n kont gehad denk ik. Daar gaat meer geld in zitten dan in auto of motor. Dus als je dat ook nog aan de kant kunt zetten heb je het goed zitten!

kun jij mij uitleggen wat een tropische motor is? :? 1tje met zwembad? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan