Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tot je er een ongeval met letsel hebt dan doen ze wel ineens moeilijkIk heb me laten vertellen dat zowel verzekering als politie hier vaak niet moeilijk over doen
Ik las op het politie forum dit, "Artikel 6.3 Regeling voertuigen het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen, alsmede het vermogen van overige motorvoertuigen, indien deze meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;"Hou er rekening mee dat (mocht het begrenzen tot 35kW lukken) de motor door het RDW opnieuw gekeurd moet worden zodat hij ook op kenteken 35kW is. Ik heb me laten vertellen dat zowel verzekering als politie hier vaak niet moeilijk over doen. Maar officieel mag het niet natuurlijk...
Als ik het artikel zo lees zou het inderdaad geen probleem moeten zijn dat de motor begrensd wordt naar 35kw en 37kw op kenteken blijft. Klinkt als een maasje in de wetgeving.Ik las op het politie forum dit, "Artikel 6.3 Regeling voertuigen het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen, alsmede het vermogen van overige motorvoertuigen, indien deze meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;"
Hier zou ik uit op kunnen maken dat bij een begrenzing van 2 kw, minder dan 20% ik dit niet perse bij het rdw zou hoeven aangeven. Of de politie en verzekering het hier ook mee eens is is een ander verhaal natuurlijk
De politie naar het kenteken lijkt me, maar ik las wel dat met een officieele uitdraai van de rollenbank veel agenten een oogje toe knijpen. Stel ik laat de kws meten, en dat komt op 35 kw(door verlies door de jaren heen) met een officieel document zou ik hem dan ook als 35 kw motor kunnen verzekeren als ik me niet vergisNu rijst bij mij alleen de vraag: stel je motor is 35kw op kenteken, maar je voert hem op naar 42kw (20% extra). Zou je hier dan met je A2 rijbewijs op mogen rijden?
Anders verwoord: kijken politie en verzekering naar het daadwerkelijke vermogen van de motor of naar het vermogen op kenteken?
beiden kijken naar het vermogen op papier en bij twijfel gaan ze onderzoeken. dus reed jij veel harder als dat je met het kenteken vermogen zou moeten kunnen halen dan worden ze achterdochtig en bestaat er een kans dat ze verder gaan zoeken.Nu rijst bij mij alleen de vraag: stel je motor is 35kw op kenteken, maar je voert hem op naar 42kw (20% extra). Zou je hier dan met je A2 rijbewijs op mogen rijden?
Anders verwoord: kijken politie en verzekering naar het daadwerkelijke vermogen van de motor of naar het vermogen op kenteken?