Motor belasting rekeningrijden ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

TwoDegrees

MF veteraan
18 sep 2002
25.863
7
Oezbekistan
Bron: nu.nl autoblog


Extra belasting voor motorrijders
Uitgegeven: 24 oktober 2007 08:11

Naar aanleiding van uitspraken van CDA-Kamerlid Ger Koopmans is er een vreemde discussie ontstaan. Motorrijders zouden namelijk niet verantwoordelijk zijn voor files. Heeft u ooit zulke onzin gehoord? Door Vincent van Twillert.
ANP

Laten we daarom de uitspraken van Ger eens ontleden. Om dat te doen moeten we eerst kijken naar de oorzaak van files, vaak worden deze verkeersverschijnselen namelijk veroorzaakt door weersomstandigheden, wegwerkzaamheden of andere deelnemers op de weg. In dat laatste geval gaat het voornamelijk om auto's, vrachtwagens en motoren.

Al deze voertuigen maken deel uit van het probleem en ik durf te beweren dat er een evenredig groot deel van de files tot stand komt vanwege motorrijders.

Ongevallen

Kijk bijvoorbeeld eens naar de ongevallen op de weg. Een klein ongeval in de ochtendspits kan al zorgen voor kilometers file. En wie veroorzaken deze ongevallen? Zijn dat toevallig bikers die even een wheelie doen? Of bikers die zonodig met 100 km/u nog even tussen twee auto's door moeten? De keren dat ik vol in de ankers moest vanwege zo'n kansloze actie van een motorrijder zijn ontelbaar.

Zouden die mensen iets te compenseren hebben? Vroeger gepest op school en nu lekker stoer doen op de motor. Rechts inhalen, links een stukje doorgetrokken streep meepakken, niks is te gek. Het meest irritant is natuurlijk het gedrag van motorrijders in de file. Zoals we weten mogen deze verkeersdeelnemers onder bepaalde voorwaarden in een file inhalen, daar maken ze dan ook dankbaar gebruik van. Met als gevolg dat de automobilist later op zijn bestemming aankomt, de motorrijders hebben immers voorgedrongen.

Bevuilen

En stel je nu voor dat dit soort types straks geen, of minder, kilometerheffing hoeven te betalen. Dat zou betekenen dat de gemiddelde biker ongeneerd het Nederlandse wegennet mag bevuilen. De automobilist mag daarentegen extra betalen om langer in de file te staan, om op die manier hulpeloos toe te kijken hoe de met leer beklede motorrijders gratis voordringen.

Is het niet gewoon logischer om motorrijders meer te laten betalen? Ze zijn namelijk sneller thuis. En zie het tevens als een klein extraatje om de hardwerkende arbeider, die verplicht in zijn lease-auto moet zitten, eens te compenseren.
(c) NU.nl/Autoblog
 
Komt die gast uit een ei of zo? Volgens mij is-ie jaloers... Bovendien klopt zijn redenering van geen kanten.

Maar het lijkt me meer iets voor dit topic
 
Wat een kansloos verhaal... volgens mij mag hij van ze wijf niet motorrijden ofzo... get a life!
 
Gewaagde uitspraken, ik zou het wel terecht vinden mits alle lease-auto's voor 100% benut werden.

Dus dat wordt 1-zitters leasen of carpoolen. :z
 
Pure afgunst, wat een lutser, en als het regent doet íe dan ook zijn dak en ramen open als íe weer eens aan het snelwegparkeren/blokkeren is? :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan