Motor beleving in het buitenland

MSS

Rookie
18 mei 2017
6
0
Den Haag
Hallo Motor fanaten,

Ik ben van plan om binnenkort met een tour te doen naar het buitenland. ( alleen weet ik nog niet waar )

Ik ben erg benieuwd welke land jullie zouden aanraden?

Hoor het graag
 
Hallo. Welkom op MF!

Misschien moet je eens eerst een paar oude posts lezen? Dan heb je zo inspiratie. Voor een beginner kan ik alvast de Belgische Ardennen aanraden! Ik ben namelijk zelf Belg. :+

Bekijk ook deze link eens:
http://www.luiemotorfiets.nl/
 
En hoelang wil je weg? Het maakt nogal uit of je een weekend de tijd hebt of 3 weken.
 
Leuk dat je het eens over de grens gaat zoeken, maar pas op, je raakt verslaafd! Voor mij is Spanje een grote motordroom. Om het eerst maar wat dichterbij te zoeken: Sauerland. Rij in één streep naar Arnsberg, en ga daar de snelweg af. Onder Arnsberg begint de (kronkel)pret!
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat als je heuvels hebt en een beetje mooi weer dat een motor-vakantie al bijna niet meer verkeerd kan. Vanaf Z.Limburg binnendoor rijden, desnoods tot de Middelandse Zee.
 
Laatst bewerkt:
Ik schreef hierboven al dat je kan beginnen in Z.Limburg.
Dan kom je vanzelf ook langs Lux. Evt. doorrijden naar Genua, daar pak je de Ferry.
Sardinië wordt gemeld, maar denk dat Corsica mooier is.(groener en bergachtiger, dus bochten)

Op Kaap de Goede Hoop heb ik vorig jaar met de motor gereden en dat is idd heel erg mooi!!
China weet ik niet, maar dat staat voor volgend jaar in de planning................
Eerst dit jaar nog een stukkie met de brommerd naar Rusland en de Noordkaap!
 
Italië
1496946342-800-x-600px-IMG_20170526_145417.jpg

Zeker als je een paar weekjes hebt.
Rij naar Genève over de tolweg, pak daar de route du Grandes​ Alpes op, rijd kris kras door de Piemonte richting de grote meren van Italië, Lago D'Orta, Maggiore, steek over alle bergen door richting het Garda en van daaruit in een ruk door de Dolomieten naar Oostenrijk.

Zomaar een voorbeeldje..
 
Of beter ...
Zuid oost Azië *O*

Geloof me, als je daar een keer gereden hebt is rijden in Europa gewoon complete boring :Z



Maar effe serieus, begin niet te grote tours en idd de Belgische Ardennen zijn wel fijn :]
wel effe niet aan het slechte wegdek denken natuurlijk, gewoon genieten van de stukken die wel goed zijn :]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
- Budget?
- Hotel / Kamperen?
- Hoe lang?
- Welke talen spreek je?
- Waar wil je absoluut niet naartoe?
- Budget?----------------------------Altijd te weinig, maar wel voldoende.
- Hotel / Kamperen?------------------Voorkeur kamperen, bij al te slecht weer ouwelullen-hotel.
- Hoe lang?--------------------------Dit jaar 6 weken
- Welke talen spreek je?--------------NL,D,F,Eng en kan mezelf goed helpen in I,E en P.
- Waar wil je absoluut niet naartoe?---Marrokko (eerdere ervaring niet prettig)

Maar waarom talen? Ik was in Palestijns gebied op de Westbank. Die mensen wisten hooguit 2 woorden Engels. Voor thee drinken uitgenodigd. Handen-en-voetenwerk. Toch prima gezellig!
 
@Mean-Machine = Reiziger Op en Top. Inspirerend zelfs moet ik zeggen!


Afgelopen weekend een klein toertje gedaan.
Belgie, luxemburg, Duitsland (omgeving nurburg tot Wipperfurth). Erg leuk sturen allemaal. Tot de NL/BE grens over de snelweg en dan enkel binnendoor rijden.
 
Zijn er ook plekken waar je niet bent geweest?
Veel plekken waar iedereen gaat, heb ik idd wel eens bezocht.
Toch nog zat bestemmingen waar ik niet ben geweest.
Komende jaren hoop ik daar nog wel een heel stel van af te vinken..................
 
Laatst bewerkt:
Veel plekken waar iedereen gaat, heb ik idd wel eens bezocht.
Toch nog zat bestemmingen waar ik niet ben geweest.
Komende jaren hoop ik daar nog wel een heel stel van af te vinken..................

Hoe.. Leg het ons eens uit..
Hoe krijg je het voor elkaar er zo vaak tussenuit te gaan?
 
De laatste jaren heb ik pre-pensioen. Wellicht de laatste lichting die dat nog mag ervaren. Niet rijk, maar geld is niet direct een probleem. Toch ben ik nog steeds van: Niet meer geld uitgeven dan strikt noodzakelijk.
Een nieuwe motor kán wel, maar ik blijf(voorlopig) trouw aan FZ. Die kost geen drol, maar toch een hoop lol!

De baas zeurt niet meer, de vrouw zit veel in buitenlandse resorts (brrr) en bier zorgt dat ik niet uitdroog.
O ja, heel belangrijk. Een goede gezondheid!! Gebruik 1 paracetamolletje in de 5 jaar.
Dat is geluk hebben, maar aan andere kant heb ik mijn hele leven wel veel gesport.

Bedenk voor jezelf:, als je nu jong bent:
Leef je om te werken of werk je om te leven............?
Ik heb vooral gewerkt om (leuk) te leven!! Ben nu blij dat ik weg ben uit de rat-race!

Als ik over 20-30-40 jr word geroepen door Magere Hein ga ik het geld toch niet meenemen.
Daarom is het credo om NU te genieten. Mss zit ik volgende week in een rolstoel.........?
 
Terug
Bovenaan Onderaan