Motor besteld: kenteken 2009?

phustje

Die hard MF'er
15 aug 2006
529
4
Nijmegen
Ik zal de topictitel even verduidelijken aangezien die nu nogal summier is.

Eind augustus dit jaar heb ik bij een officiële Triumph Dealer met volle trots een "bouwjaar" (modeljaar) 2009 Triumph Street Triple besteld.
Een offerte laten maken en getekend met een verwachte levering 1e kwartaal 2009.
Ik zou een bericht krijgen zodra de motorfiets door Triumph geleverd zou kunnen worden.
Midden november dit jaar heb ik van de dealer een telefoontje gekregen met de melding dat er ruimte zat in de productielijn van Triumph waardoor die al geleverd zou kunnen worden en met de vraag of ik hem dan al zou willen.
Het kwam nogal onverwacht aangezien ik hier helemaal niet op gerekend had. (Bij vele die een dergelijke motorfiets hebben gekocht heb ik gelezen dat een levertijd van 6 maanden normaal is).
Toch een beetje blij verrast ingestemd op de levering.
Vanmiddag heb ik weer een telefoontje gekregen van de dealer met de melding "dat het kenteken er al is".
Toen ik tot de keuze stond om het te laten bestellen heb ik er helemaal niet bij stilgestaan dat de dealer hem al direct op kenteken zou zetten (zonder enige vorm van betaling aangezien ik nog geen cent heb uitgegeven).
Hierdoor was ik enigszins teleurgesteld.
De vraag kwam wanneer ik hem zou willen ophalen en op welke manier ik van plan was af te rekenen.
Na een kort gesprek waar ik jullie niet verder mee wil storen is er de mogelijkheid geboden om na betaling de motor alsnog in 2009 op kenteken te zetten.
Hier ben ik mee akkoord gegaan en heb afgesproken om zaterdag de betaling te regelen.
Vanavond op de terugweg van het werk naar huis heb ik er nog even over nagedacht en bedacht dat de dealer wellicht iets anders bedoelt met "het op kenteken zetten in 2009".
Aangezien die aangegeven heeft dat "het kenteken er al is", bedoelt hij waarschijnlijk op naam zetten van het motorrijtuig. Als dit het geval is dan ben ik niet van plan om daarmee akkoord te gaan en hem dan zou snel mogelijk toch maar thuis te hebben aangezien het voor het eerst uitreiken van het kenteken toch al in 2008 is gebeurd.

Je zou wel denken: Waarom zo lang verhaal? Wat is het toch voor een onzin om over 1 maand te discussiëren? Maar bij een eventueel particulier verkoop in de toekomst kijk de koper niet naar de maand waarop die is uitgegeven maar naar het jaar... En om die reden is het vaak interessanter.

Mijn vraag: Wat vinden jullie? Wat zou je zelf doen? Wat zou ik nu nog kunnen doen? Wel recht/plicht heb ik?

Edit: een en ander verduidelijkt
 
Laatst bewerkt:
bij inruil kijkt de dealer dan wel naar het chassisnummer,dan ziet ie ook dat het een 2008 is

maakt niet uit wanneer het kenteken is uitgegeven
 
bij inruil kijkt de dealer dan wel naar het chassisnummer,dan ziet ie ook dat het een 2008 is

maakt niet uit wanneer het kenteken is uitgegeven

Oke, bedankt. Maar ik ging even van particulier verkoop uit.

PS. Niet dat ik van plan ben om hem snel weer door te verkopen! Hoop er juist ontzettend lang van kunnen genieten, maar mocht het toch een keer gebeuren...
 
Ik zie het probleem bij eventuele particuliere verkoop ook niet.

Het toch om:

1. model
2. staat van de motor
3. km stand
4. vast nog wel wat

Niemand interesseert het in welke maand een motor wel of niet geleverd of op naam is gezet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook een particulier kijkt wel naar de maand op het kenteken.
Iedereen weet dat een kenteken uit het eerste kwartaal
bijna altijd een "jaar "ouder is.
En komt er in 2009 een nieuw gewijzigd model uit
ga je alsnog nat.
Conclusie: laat die Bike maar komen en het grote genieten kan beginnen
:] :]
 
Over kentekens gesproken. Bij motoren is de reeks toch nog lang niet op of komt de 01-mab-1 er ook binnenkort aan voor motoren.
Zo ja dan lijkt het mij wel stoer :o met zo'n nieuw kenteken.
 
Ik ken eigenlijk niemand die bij motoren naar het kenteken kijkt, bij auto's heb je die neiging wel. Volgens mij kan het heel geen kwaad, gewoon nu alvast van je moped genieten! :]
 
Ook een particulier kijkt wel naar de maand op het kenteken.
Iedereen weet dat een kenteken uit het eerste kwartaal
bijna altijd een "jaar "ouder is.
En komt er in 2009 een nieuw gewijzigd model uit
ga je alsnog nat.
Conclusie: laat die Bike maar komen en het grote genieten kan beginnen
:] :]


Daarom had ik ook "model" op 1 gezet ;)
 
Het kenteken is dan al wel bekend, de tenaamstelling kan gewoon per januari 2009 als je dat wilt. Daarmee is het kenteken officieel ook afgegeven per januari 2009, omdat de motor nu nog niet op kenteken staat (er is enkel bekend welk kenteken de motor krijgt). Het verschil is toch 1 jaar en in het begin merk je dat echt bij verkoop...

ps. ik vind het raar dat je nu al moet betalen, als je de motor eventueel pas in januari laat afleveren... normaal gesproken zorg je voor de betaling bij aflevering... ;)
 
Het kenteken is dan al wel bekend, de tenaamstelling kan gewoon per januari 2009 als je dat wilt. Daarmee is het kenteken officieel ook afgegeven per januari 2009, omdat de motor nu nog niet op kenteken staat (er is enkel bekend welk kenteken de motor krijgt). Het verschil is toch 1 jaar en in het begin merk je dat echt bij verkoop...

ps. ik vind het raar dat je nu al moet betalen, als je de motor eventueel pas in januari laat afleveren... normaal gesproken zorg je voor de betaling bij aflevering... ;)

Bedankt voor de tips jongens. Dan weet ik waar ik aan toe ben.
Wat betreft betaling: Ik snap zijn insteek wel. Lekker nog cashen voor het einde van het jaar. November/December is nou niet echt een maand waarin je veel motoren zult verkopen.
Denk dat ik een voorstel ga doen om een deel nu te betalen en een deel bij aflevering en niet het gehele bedrag vooraf.
 
Bedankt voor de tips jongens. Dan weet ik waar ik aan toe ben.
Wat betreft betaling: Ik snap zijn insteek wel. Lekker nog cashen voor het einde van het jaar. November/December is nou niet echt een maand waarin je veel motoren zult verkopen.
Denk dat ik een voorstel ga doen om een deel nu te betalen en een deel bij aflevering en niet het gehele bedrag vooraf.


Geef je ons nog wel een piccie als je de fiets hebt?
 
Als je hem betaald (gehele bedrag of minder) zou ik hem wel op naam willen hebben.Stel je voor als je aanbetaald en de motorzaak gaat op de fles...ben je wel je geld kwijt. Mijn broer heeft dat eens meegemaakt, hij had het geluk dat zijn nieuwe motor op naam stond toen de zaak failliet ging. Hij had zijn nieuwe motor in de zaak gelaten voor winterstalling en zou hem in het voorjaar krijgen.
 
Woahh, ik vond mezelf al raar dat ik al aan de verkoop dacht van mijn motor, voordat ik er een gekocht had (25kw). Jij kunt de motor kopen die je wilt, NIEUW, en gaat toch al denken aan de verkoop.

:) Gewoon genieten en je niet zo druk maken.
 
laatste uitgegeven motorkenteken is MT-TV-01 volgens de RDW, die combi met 01-mbb-1 komt halverwege 2009 in zicht. Er zijn al wel motoren met zo'n kenteken, maar die zijn op papier afgeleverd als auto. (die piaggio mp3 met 2 voorwielen). Zo heb je een indruk hoe dat zal staan met die nieuwe combi

2zzu49w.jpg


Ik zou pas betalen bij aflevering.

Heeft me bij een keuken een keer 7200 euro gescheeld :)
 
Laatst bewerkt:
Tering die kentekens gaan er niet mooier van uit zien...
Hopelijk komt dat omdat dit een autoplaat is...
 
laatste uitgegeven motorkenteken is MT-TV-01 volgens de RDW, die combi met 01-mbb-1 komt halverwege 2009 in zicht. Er zijn al wel motoren met zo'n kenteken, maar die zijn op papier afgeleverd als auto. (die piaggio mp3 met 2 voorwielen). Zo heb je een indruk hoe dat zal staan met die nieuwe combi

[afbeelding]

Ik zou pas betalen bij aflevering.

Heeft me bij een keuken een keer 7200 euro gescheeld :)

Nee hoor want ik heb MT-VH- :) :)
 
Gister ben ik dus langs geweest en een aanbetaling gedaan. De rest volgt bij aflevering in 2009.
Ook nog 2 foto's gemaakt. Let niet op de kwaliteit. Is moet een gsm geschoten. De onderkuip ontbreekt nog maar die wordt volgende week gemonteerd.

29112008008vz2.jpg


29112008009yp2.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan