Motor bestemming +/- 500km

ThePussyDestroyer

Die hard MF'er
18 jun 2011
749
588
Ik ben van 27april tot de 30e vrij. Tijd voor een uitstapje met de motor.
Wil ongeveer 500+/- km rijden enkele reis. overnachten zal via airbnb/booking.com gebeuren.

Ben opzoek naar leuke suggesties.

Parijs +/-500km
+ nog nooit geweest en genoeg te doen
- Regen voorspeld + aanslagen :X (heb een kleurtje _O- )

Londen +/- 450km
+ genoeg te doen + ace cafe + stone henge
- druk, al een keer geweest in de stad en iets hogere kosten ivm eurotunnel

Kopenhagen +/- 800km
+ nog nooit geweest
- Te ver

Berlijn 800km
- te ver


iemand anders nog leuke ideen/ervaringen/steden??
 
ben dezelfde tijd vrij en zie overal regen voorspellingen, dus ik ga op het laatst nog eens kijken waar de zon schijnt
 
Trier, omgeving is leuk rijden naar het schijnt

Frankfurt am Main, Autobahn niet nemen ;) lekker langs de rijn rijden

28e nieuwe bandjes op m'n motor, ga ik meteen eens "inrijden" met een stukje Duitsland...
(wat in mijn geval ongeveer 250+ km (enkele reis) ritje zal worden)
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben ook gepland om van 27-4 t/m 1-5 te gaan. Voorspellingen zien er niet zo best uit voor heel Europa. Keuze maken we op 26-4 pas denk ik.
 
Gelukkig wordt het, als het lang van tevoren er slecht uitziet, doorgaans beter naarmate de datum dichterbij komt.

Zou zomaar eens aanhanger en Route du Soleil kunnen worden als het echt ruk blijft.

Richting Londen geeft hij tot nu toe droog aan. Wellicht dat het een bezoekje aan het ace cafe / bike shed / stone henge word :)
 
Voor zo kort zou ik voor Ardennen-Eifel kiezen.
Het zal wrs wel een frisse/ natte bedoeling worden.

Ik zie ook Harz genoemd. Dat gaan wij doen vanaf 1 mei. (wij gaan 8 dgn)
Afstand tot de Harz vanaf midden-NL is ca 450km. Dat is al (bijna) een dagafstand.
TS heeft maar 4 dagen, dan blijft er weinig over voor daar ter plekke.

TS spreekt voorkeur uit voor stadsbezoek. Aanslagen Parijs dat kan, maar mss morgen ook in centrum van Lutjebroek. Maw dat kan je overal gebeuren. Ik ben al op diverse plaatsen in de wereld geweest waar allerlei onzin-angst-praatjes de ronde over doen. Geklets van tante Truus, daar moet je niet eens naar luisteren, allemaal geloel. Altijd veel vermeend 'gevaar' genegeerd en toch: Still alive and kicking!
 
Voor zo kort zou ik voor Ardennen-Eifel kiezen.
Het zal wrs wel een frisse/ natte bedoeling worden.

Ik zie ook Harz genoemd. Dat gaan wij doen vanaf 1 mei. (wij gaan 8 dgn)
Afstand tot de Harz vanaf midden-NL is ca 450km. Dat is al (bijna) een dagafstand.
TS heeft maar 4 dagen, dan blijft er weinig over voor daar ter plekke.

TS spreekt voorkeur uit voor stadsbezoek. Aanslagen Parijs dat kan, maar mss morgen ook in centrum van Lutjebroek. Maw dat kan je overal gebeuren. Ik ben al op diverse plaatsen in de wereld geweest waar allerlei onzin-angst-praatjes de ronde over doen. Geklets van tante Truus, daar moet je niet eens naar luisteren, allemaal geloel. Altijd veel vermeend 'gevaar' genegeerd en toch: Still alive and kicking!


De eeuwige discussie, de heen- en terugreis.

Ik begrijp dat krampachtige "maar ik ga niet over de snelweg!" denken echt niet.

Ik zie de snelweg als een handige manier om snel het gebied uit te zijn waar je niet graag rijdt. Natuurlijk, als je alle tijd hebt rij je binnendoor, maar als je krap zit in je vrije dagen en de Eifel niet je ding is, of er deze keer geen zin in hebt, doe je het toch gewoon snel? Vanuit Utrecht is Goslar 449 km. is 4,5 uur rijden, minder als je het gas wat verder open trekt.

Als je wilt ga je 's morgens op tijd weg, zeg rond zeven uur. Knal je over de snelweg die kant op en ben je rond de middag daar. 'S middags mooi toertje in de buurt en dan twee volle dagen daar. Laatste dag binnendoor naar huis of een mooi ritje van 100km en daarna in een streep naar huis.
 
De eeuwige discussie, de heen- en terugreis.

Ik begrijp dat krampachtige "maar ik ga niet over de snelweg!" denken echt niet.

Ik zie de snelweg als een handige manier om snel het gebied uit te zijn waar je niet graag rijdt. Natuurlijk, als je alle tijd hebt rij je binnendoor, maar als je krap zit in je vrije dagen en de Eifel niet je ding is, of er deze keer geen zin in hebt, doe je het toch gewoon snel? Vanuit Utrecht is Goslar 449 km. is 4,5 uur rijden, minder als je het gas wat verder open trekt.

Als je wilt ga je 's morgens op tijd weg, zeg rond zeven uur. Knal je over de snelweg die kant op en ben je rond de middag daar. 'S middags mooi toertje in de buurt en dan twee volle dagen daar. Laatste dag binnendoor naar huis of een mooi ritje van 100km en daarna in een streep naar huis.

Precies zo doe ik het ook. Woon zelf in midden limburg en als ik ga rijden ga ik de eifel in. Ik weet dat als ik het eerste uur over de snelweg rijd ik leuke wegen krijg. Ga ik binnendoor rijden, ben ik 2 uur saaie wegen aan het rijden :Z En dat is dan 1 uur heen en 1 uur terug extra :X
 
De eeuwige discussie, de heen- en terugreis.

Ik begrijp dat krampachtige "maar ik ga niet over de snelweg!" denken echt niet.

Ik zie de snelweg als een handige manier om snel het gebied uit te zijn waar je niet graag rijdt. Natuurlijk, als je alle tijd hebt rij je binnendoor, maar als je krap zit in je vrije dagen en de Eifel niet je ding is, of er deze keer geen zin in hebt, doe je het toch gewoon snel? Vanuit Utrecht is Goslar 449 km. is 4,5 uur rijden, minder als je het gas wat verder open trekt.

Als je wilt ga je 's morgens op tijd weg, zeg rond zeven uur. Knal je over de snelweg die kant op en ben je rond de middag daar. 'S middags mooi toertje in de buurt en dan twee volle dagen daar. Laatste dag binnendoor naar huis of een mooi ritje van 100km en daarna in een streep naar huis.

Precies! Als je geen snelweg wil, prima, maar weet dat je reikwijdte een stuk kleiner blijft. Gewoon de avond ervoor vroeg onder de wol, 4.00 uur de snelweg op (schiet lekker op) en dan rond ontbijttijd de snelweg af, eten bij de lokale bakker en het sturen kan beginnen!
 
Ieder moet zijn reis maar invullen zoals die zelf het beste vindt.
Het is voor een ander vaak moeilijk in te schatten wat de wensen en mogelijkheden zijn.

Heb je veel tijd dan lekker binnendoor rijden. Krijg je onderweg tijdnood dan de snelweg op.
Verder is de ene motorrijder na 250 km al doodmoe, terwijl de andere bij 1000+ km nog vrolijk doortuft.
 
TS spreekt voorkeur uit voor stadsbezoek. Aanslagen Parijs dat kan, maar mss morgen ook in centrum van Lutjebroek. . Maw dat kan je overal gebeuren. Ik ben al op diverse plaatsen in de wereld geweest waar allerlei onzin-angst-praatjes de ronde over doen. Geklets van tante Truus, daar moet je niet eens naar luisteren, allemaal geloel. Altijd veel vermeend 'gevaar' genegeerd en toch: Still alive and kicking!~[/quote]


Ik zie dat hier niet snel gebeuren hoor ;)
 
Bad Grund: Pension Waldwinkel.

Boek dan even via Booking.com. Spotgoedkoop, maar perfecte uitvalsbasis voor een paar dagen sturen. Begin April geweest in de Harz: er ligt superveel nieuw asfalt, mooi sturen daar!

In Oostenrijk kon ik een keer geen hotel vinden, het was 21:00. Het hotel waar ik naar binnen liep vertelde dat er een conferentie en een jaarlijks feest was, vandaar dat alles uitverkocht was.
Hij ging vervolgens naar booking.com om te kijken of er nog wat in de regio vrij was. 1 Hotel voor 90,- en hij belde zelfs voor me naar dat hotel om te vragen of hij nog een kamer had. Wat bleek: 45,-.
 
Ik ben van 27april tot de 30e vrij. Tijd voor een uitstapje met de motor.
Wil ongeveer 500+/- km rijden enkele reis. overnachten zal via airbnb/booking.com gebeuren.

Ben opzoek naar leuke suggesties.

Parijs +/-500km
+ nog nooit geweest en genoeg te doen
- Regen voorspeld + aanslagen :X (heb een kleurtje _O- )

Londen +/- 450km
+ genoeg te doen + ace cafe + stone henge
- druk, al een keer geweest in de stad en iets hogere kosten ivm eurotunnel

Kopenhagen +/- 800km
+ nog nooit geweest
- Te ver

Berlijn 800km

- te ver


iemand anders nog leuke ideen/ervaringen/steden??

Heb je dat wel goed? Voor mij is Berlijn 540 km.

Dat is wel een optie. Halfbewolkt met een zonnetje. Wel een beetje fris met 10♡.


Buienradar.nl - Weersverwachting voor Berlijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan