Motor bestemming +/- 500km

In Oostenrijk kon ik een keer geen hotel vinden, het was 21:00. Het hotel waar ik naar binnen liep vertelde dat er een conferentie en een jaarlijks feest was, vandaar dat alles uitverkocht was.
Hij ging vervolgens naar booking.com om te kijken of er nog wat in de regio vrij was. 1 Hotel voor 90,- en hij belde zelfs voor me naar dat hotel om te vragen of hij nog een kamer had. Wat bleek: 45,-.

Vaak is Booking.com nét even goedkoper dan de reguliere prijzen van een slaaptentje. Zeker als je het draadje hier op MF gebruikt (=15,- euro korting, zie Reizen en Toeren). Maar als er een feestdag is of een nationale vakantieweek, dan kan een beetje uitzoekwerk en voorbereiding geen kwaad. Zo kun je inderdaad pech hebben als je het op zo'n dag het erop aan laat komen. Hulp van de locals is dan zeker welkom! Voor TS is, voor het boeken in Duitsland, 1 mei, de dag van de arbeid, wel iets om rekening mee te houden.
 
In Oostenrijk kon ik een keer geen hotel vinden, het was 21:00. Het hotel waar ik naar binnen liep vertelde dat er een conferentie en een jaarlijks feest was, vandaar dat alles uitverkocht was.
Hij ging vervolgens naar booking.com om te kijken of er nog wat in de regio vrij was. 1 Hotel voor 90,- en hij belde zelfs voor me naar dat hotel om te vragen of hij nog een kamer had. Wat bleek: 45,-.

Booking.com inderdaad gebruiken om te kijken waar plaats is, dan direct hotel opbellen, 10% van de prijs gaat naar booking.com. Dus als je direct bij het hotel boekt kan je of goedkoper uit zijn of wellicht wat extra's krijgen.
 
Maatje en ik hebben een keer lang weekend Reims gedaan.
Leuk sturen (geen Alpen natuurlijk) en overal aan de champagne!

We hebben toen een hostel gehad voor 13,- pp incl ontbijt.
S'avonds in de bar hangen in het stadje en overdag lekker toeteren.

Tip: Kijk eens naar iets kleinere steden dan Parijs, Londen, etc.
 
Heb je een plaatsnaam en/of hotel?

Voor de de vuist weg: Beginnen in Bad Lauterberg, Via bad Sachsa richting Nordhausen ( concentratiekamp Dora even bezoeken) Rottleberode, Stollberg, St Josephkreuz, Harzgerode, Thale, Wernigerode, Braunlage, Altenau, dan heb je al een hele leuke toer bij elkaar, met weinig verkeer, veel bochten........
 
In Oostenrijk kon ik een keer geen hotel vinden, het was 21:00. Het hotel waar ik naar binnen liep vertelde dat er een conferentie en een jaarlijks feest was, vandaar dat alles uitverkocht was.
Hij ging vervolgens naar booking.com om te kijken of er nog wat in de regio vrij was. 1 Hotel voor 90,- en hij belde zelfs voor me naar dat hotel om te vragen of hij nog een kamer had. Wat bleek: 45,-.

Sterker nog: mn vriendin en ik hadden hotel geboekt in de eifel (hotel maas) en de vriendelijke eigenaar zei toen we zeiden volgend jaar terug te komen: boek dan alstjeblieft NIET via booking.com. maar gewoon direct bij ons.
Dat is dezelfde prijs, maar wij moeten zoveel provisie betalen aan booking.com dat er dan geen winst meer overblijft


(Ah, kamikaze schrijft hetzelfde, top)
 
Laatst bewerkt:
Parijs, Londen, Berlijn, Brussel, alle grotere steden. Maak je nou eens niet druk om aanslagen . Als er een aanslag is en jij bent 2 straten verder is de kans groot dat je het pas merkt als je 's avonds het nieuws kijkt :z . En je mag zelf uitrekenen wat de kans is dat jij in een stad met een oppervlakte van 100 - 150 km2 (alleen het centrum, zonder buitenwijken, voorsteden) precies op dat ene moment, in die ene straat bent :? .

Dat gezegd hebbende ..... het is natuurlijk wel uitermate k*t als het je wel overkomt B|
 
Helemaal mee eens!
Parijs is net zo groot als provincie Utrecht. De kans dat JIJ net aan de beurt bent is nihil.
Wel fijn als al die huilebalken wegblijven. Dan kan je bij de Eifeltoren gewoon direct naar boven.

Komende zomer ga ik toch naar St.Petersburg. Paar weken terug was daar aanslag.
Voor mij geen enkele reden om nu maar niet te gaan. :]

De kans dat jij net op die plek en op dat moment aanwezig bent is nul-komma-nul en een heel, heel klein beetje.........en als het toch gebeurt, dan stond dat wrs al in de sterren!

De kans dat je van de motor wordt gereden is vele malen groter!
 
ik ben naar Frejus gegaan ff

full
 
Vanaf Belgie de optie kronkelwegen aangezet richting Parijs en gevlamd :)
Was een leuk tripje!

18301857_1374268495972063_746206217005117377_n.jpg


18301980_1374268265972086_641933323633249774_n.jpg


18199522_1373236572741922_8086831790959493842_n.jpg


18221615_1374268082638771_8895979558284405366_n.jpg


18222264_1373236646075248_805838321660648509_n.jpg
 
Wil ik ook nog eens doen, dagtrip naar Parijs.
's ochtends heen en 's avonds terug.
 
TS spreekt voorkeur uit voor stadsbezoek. Aanslagen Parijs dat kan, maar mss morgen ook in centrum van Lutjebroek. . Maw dat kan je overal gebeuren. Ik ben al op diverse plaatsen in de wereld geweest waar allerlei onzin-angst-praatjes de ronde over doen. Geklets van tante Truus, daar moet je niet eens naar luisteren, allemaal geloel. Altijd veel vermeend 'gevaar' genegeerd en toch: Still alive and kicking!\


Ik zie dat hier niet snel gebeuren hoor ;)[/quote]

Parijs is leuker dan ooit.
rustiger, overal doen ze hun best, Als je in het frans vraagt of men Engels spreekt,
kan iedereen ineens prima Engels, vriendelijker dan ooit.
Ben na de aanslagen er nu al 2 weekenden geweest, helemaal top.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan