motor bijna gejat!

Boom Boom

MF veteraan
9 jul 2001
4.238
0
Amsterdam
Kom ik vanmiddag bij mijn motor in de stalling en het valt me op dat die wel heel dicht tegen een andere motor aan staat geparkeerd. Ik rijd niet veel en de laatste keer kwam ik terug uit de Eifel en was dus redelijk moe.

Ik steek de sleutel in het slot en voel dat het stuurslot er al vanaf is. Toen pas viel me op dat mijn helm ook weg is en het slot waar die aan vast zat.

Hij is ook nog omgevallen tijdens het proberen te stelen want het koppelingsdeksel en de spiegel zijn een klein beetje beschadigd.

Praat ik daarna met de eigenaar van de stalling en toen kwam eruit dat een tijdje terug 2 motoren zijn gejat en die van mij stond in het midden. Die hebben ze dus proberen te jatten, maar waarschijnlijk door het alarm hebben ze het niet aangedurfd.

Dadelijk maar even aangifte doen van de schade. Ik vraag me wel af of het slot en mijn helm ook zijn meeverzekerd. Weet iemand dat??
 
Lekker weer,

maaruhm wist de eigenaar dat dat jouw motor was¿
Zo ja waarom neemt hij dan geen contact met je op?


ennuh om ffuh een standaard antwoord te geven....


@!^%#*&$&^^%&$(&*%)*(&^%^$#
Waarom kunnen die honden niet van andermans spullen afblijven
^%@#!@$*^%_&)^*(%^#$&#$*&(%^_&(
 
Je hebt mzrael, dat ze hem niet hebben meegenomen, sterkte met afhandeling van je helm, schade en slot
 
Hallo Boom Boom,

Het is toch altijd fijn om te weten, dat er nog altijd mensen zijn die vinden dat ze iets te kort komen. Is ook altijd erg prettig dat ze dat dan maar van een ander moeten nemen.
EIKELS zijn het!!

Ik heb zelf net een nieuwe motor gekocht en dus ook m'n verzekering moeten veranderen. Daarbij hebben we nogal moeten touwtrekken om de diefstalpolis.
Niet iedere verzekering is hetzelfde, bij de ene moet er een alarm op de motor zitten, terwijl de ander een ART 4 slot goedkeurd.
Bij de meeste verzekeringen was wel een X bedrag voor kleding en accesiores in de polis opgenomen. Dit bedrag was niet erg hoog maar in ieder geval iets. (vaak rond de € 400,-max.)

Ik begreep uit je verhaal dat je motor ergens gestalt was. Check dan in ieder geval ook de aansprakelijkheid van de eigenaar van die stalling. Misschien hangt er een camera en zijn er opnames.
Ook al staat er in een overeenkomst dat de stalling niet aansprakelijk gesteld kan worden voor diefstal of schade, juridisch is vaak toch meer mogelijk.
Zeker als de eigenaar van de stalling kort geleden ook al een diefstal heeft gehad, dan had hij maatregelen moeten treffen om herhaling te voorkomen. Misschien kunnen ze iets met nalatigheid van de eigenaar. (Rechtshulp kan dat zo uitzoeken)

Ik hoop dat je alles vergoed krijgt. Nog mooier als ze die EIKELS oppakken, maar de loterij win je sneller.

Groetjes Beertje :]
 
Ja waarom heeft de eikel van die stalling zn smoel gehouden

Heeft hij zin gehad in die motor?? Wie weet geeft hij seintjes naar derden toe

Ik weet wel... VERTROUW GEEN MENS.. al lijken ze zo aardig en behulpzaam
 
Ik begreep uit je verhaal dat je motor ergens gestalt was. Check dan in ieder geval ook de aansprakelijkheid van de eigenaar van die stalling. Misschien hangt er een camera en zijn er opnames.
Ook al staat er in een overeenkomst dat de stalling niet aansprakelijk gesteld kan worden voor diefstal of schade, juridisch is vaak toch meer mogelijk.
Zeker als de eigenaar van de stalling kort geleden ook al een diefstal heeft gehad, dan had hij maatregelen moeten treffen om herhaling te voorkomen. Misschien kunnen ze iets met nalatigheid van de eigenaar. (Rechtshulp kan dat zo uitzoeken)
Er is een recent arrest van de Hoge Raad, waarin de stalling niet aansprakelijk werd gehouden voor diefstal (ook niet voor een gedeelte)
Het bordje "Camera's waken hier over uw eigendommen" was niet voldoende om een deel van de aansprakelijkheid bij de stallinghouder te laten vallen. Omdat diefstal nu eenmaal voorkomt en dat door het ophangen van en bewaken met camera's diefstal niet wordt voorkomen. Een camera is geen diefstalpreventiemiddel.
 
he'pan rider vergis je niet de staller heeft iets niet gemeld aan de eigenaar,
en moest er zelf achter komen dit heet nalatigheid en is heel gemakkelijk te bewijzen.
 
he'pan rider vergis je niet de staller heeft iets niet gemeld aan de eigenaar,
en moest er zelf achter komen dit heet nalatigheid en is heel gemakkelijk te bewijzen.
Sinds wanneer is de stallinghouder verplicht de diefstal van twee motoren te melden aan de eigenaar van een andere motor?

Misschien heeft hij wel niet gezien dat er aan de motor is gerommeld. Als er twee motoren zijn gestolen kan je ook niet verwachten dat hij alle andere voertuigen gaat controleren of er misschien een poging tot diefstal is geweest.
 
Sinds wanneer is de stallinghouder verplicht de diefstal van twee motoren te melden aan de eigenaar van een andere motor?

Misschien heeft hij wel niet gezien dat er aan de motor is gerommeld. Als er twee motoren zijn gestolen kan je ook niet verwachten dat hij alle andere voertuigen gaat controleren of er misschien een poging tot diefstal is geweest.


Hoe werkt dat dan als ik betaald parkeer in een bewaakte stalling?
Stel hij wordt gestolen, kan ik dan verhaal halen bij de stallings eigenaar?
Of kan ik net zo goed niet in zo'n stalling parkeren en dus geld overhouden voor een derde (of vierde) slot?
 
1
Ik steek de sleutel in het slot en voel dat het stuurslot er al vanaf is. Toen pas viel me op dat mijn helm ook weg is en het slot waar die aan vast zat.
Hij is ook nog omgevallen tijdens het proberen te stelen want het koppelingsdeksel en de spiegel zijn een klein beetje beschadigd.
2
Dadelijk maar even aangifte doen van de schade. Ik vraag me wel af of het slot en mijn helm ook zijn meeverzekerd. Weet iemand dat??
1. Het stuurslot en het 'gewone' slot was er al af, de motor was al verplaatst (of omgevallen) en toch hebben ze 'm niet meegenomen? Dat is mooi, maar ik kan me niet voorstellen dat dat komt door het alarm. :?
2. Dat hangt van je polis af natuurlijk. :)

Succes met de afhandeling van het één en ander '(
 
Er is een recent arrest van de Hoge Raad, waarin de stalling niet aansprakelijk werd gehouden voor diefstal (ook niet voor een gedeelte)
Het bordje "Camera's waken hier over uw eigendommen" was niet voldoende om een deel van de aansprakelijkheid bij de stallinghouder te laten vallen. Omdat diefstal nu eenmaal voorkomt en dat door het ophangen van en bewaken met camera's diefstal niet wordt voorkomen. Een camera is geen diefstalpreventiemiddel.

Als ik moet goed herrinner kun je ze wel aansprakelijk stellen indien je hebt betaald voor de stalling. Want dan leveren ze immer een dienst aan je waarvoor je hebt betaald. Je mag er dus vanuitgaan dat dit dan ook gebeurd, en dus zou je ze (gedeeltelijk) aansprakelijk kunnen stellen. Heb hierover wat gelezen tijdens een van de college's recht. Waar school toch al niet nuttig voor kan zijn 0-)
 
wie er aansprakelijk is interresseert me eigenlijk geen ene reet. Het gaat er mij alleen maar om dat ik zo snel mogelijk een nieuwe helm, slot en gerepareerde motor heb. En ik vraag me af wat er allemaal gedekt is. Ik ben WA Casco (all risk) verzekerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan