#@&*# Motor bijna gejat

zzr6001992

MF'er
19 nov 2001
148
0
Een stelletje vandalen heeft in de nacht van zaterdag op zondag geprobeerd mijn 10 jaar oude brik te stelen. :(

Ondanks twee sloten dachten ze toch met een schroef het het stuurslot te kunnen forceren en hem dan mee nemen. De sukkels.., maar wel mijn slot naar z'n mallemoer...

Ik zit te denken een alarminstallatie te installeren, nu zag ik er een van SAITO bij Motozoom, voor 30 pleuro. Heeft iemand ervaring met deze krengen?
 
Zo'n herriekastje doet niet meer dan dat: herrie maken. Voor € 30,- lijkt me dat het kastje zonder veel problemen het zwijgen wordt opgelegd, zonder dat iemand op of om kijkt.

Een goed alarmsysteem zorgt ook voor onderbreking van een of meer circuits (branstofpomp en/of ontsteking) en zal daarom meer bijdragen aan anti-diefstal. Kost ook ff meer.

Keuzes .......
 
De klootzakken....

Wel toevallig, ze hebben destijds mijn ZZR600 uit 1990 ( 2 jaar terug, toen dus ook 10 jaar oud ! ) geprobeerd te jatten !!! Bij mij was 1 slot reeds door, het schijfrem slotje was te taai...

De buurman ( zijn nagelnieuwe GSX600 lieten ze staan ! ) werd wakker van het gespuis, en is ze ( 3 man ! ) achtervolgt... Ze zijn later bij ons in het dorp opgepakt, maar met de smoes, we komen van en feestje, mochten ze weer gaan....
 
Zo'n herriekastje doet niet meer dan dat: herrie maken. Voor € 30,- lijkt me dat het kastje zonder veel problemen het zwijgen wordt opgelegd, zonder dat iemand op of om kijkt.

Denk dat dat al heel wat waard is op zo'n ouwe fiets he. Als je dat loeiding goed hebt weggestopt zal vast wel iemand het merken.. hopelijk jijzelf, de rest doet toch niks.

Daarentegen: een goed, duur alarm kan je recyclen voor je volgende motor.
 
Ja het gaat mij idd om de afschrikkende werking van het alarm, voor 30 euro kan je in ieder geval natuurlijk niet zoveel verwachten, maar een startonderbreker lijkt mij eigenlijk ook wel handig.

Ga nog ff verder kijken, iemand tips voor redelijke alarmsystemen voor weinig?
 
Wat een klootzakken :(
Of een iets van 30 euro werkt :?

Sommige plaatsen alleen een LED die knippert.
Schrikt ook weleens af zeggen ze.
 
ik heb een spyball alarm...en die werkt heel goed...

zeer gevoelig...als je bijvoorbeeld te klooit met het stuur gaat ie af...zootje pleures herrie wil je niet weten...

heb jij wel een motorzeil over je motor?
dat wil ook nog wel is helpen...mensen zien je motor dan niet...en wat men niet ziet...trekt ook niet aan...

die spyball alarmen zijn wel erg duur...maarja...ook wel heel goed.
 
Maar ja, ik heb mijn spionnenbal nu al voor de 2e keer naar de dealer gestuurd.

Nu maar hopen dat jullie niet weten waar ik woon......
 
Weet niet of je een beetje handig bent, en hoe je het moet doen, maar op m'n scootertje was er een schakelaartje ingebouwd waardoor je wel kon starten maar de motor niet aansloeg.

Het lijkt dus alsof de motor niet wil starten. Schakelaartje om en dan deed ie het wel. Zal hoogstens een paar euro kosten. Wel schakelaartje even wegwerken op een mooi plaatsje, zodat ie niet zichtbaar is. (moeten ze ernaar zoeken, en dat kost dus tijd...
 
Mijn broer ook een paar weken terug. Koud terug van vakantie, staat er 's avonds politie voor de deur: "Meneer, heeft u een blauwe SZR660?". Die was dus gejat maar om de hoek weer gevonden. Contact- en schijfremslot geforceerd, het contact stond nog aan en waarschijnlijk hebben ze hem willen aanduwen. Ja stelletje hufters, dat valt nog niet mee met een 660cc eencilinder die al 3 weken stilstaat.

Toch een hoop schade. Gelukkig wel verzekerd, maar wie hoesten dat geld uiteindelijk allemaal op? Wij dus '( .

Stond in de Performance Bikes niet een keer een artikel over een knokploeg die je kon inhuren? Die zetten een motor klaar en gaan in een busje zitten wachten tot iemand hem probeert te stelen. Die is dus aan de beurt. Je zou er bijna zin in krijgen.
 
Stond in de Performance Bikes niet een keer een artikel over een knokploeg die je kon inhuren? Die zetten een motor klaar en gaan in een busje zitten wachten tot iemand hem probeert te stelen. Die is dus aan de beurt. Je zou er bijna zin in krijgen.

Hehe, dat zal oom agent vast leuk vinden 8-) .
 
ik heb een spyball alarm...en die werkt heel goed...

zeer gevoelig...als je bijvoorbeeld te klooit met het stuur gaat ie af...zootje pleures herrie wil je niet weten...

heb jij wel een motorzeil over je motor?
dat wil ook nog wel is helpen...mensen zien je motor dan niet...en wat men niet ziet...trekt ook niet aan...

die spyball alarmen zijn wel erg duur...maarja...ook wel heel goed.

Ze zijn misschien wel duur maar een goede verzekeringsmaatschappij geeft korting op de premie als je zo'n ding hebt ge-installeerd.
 
Toch een hoop schade. Gelukkig wel verzekerd, maar wie hoesten dat geld uiteindelijk allemaal op? Wij dus '( .

Hoezo zelf betalen ? Wat voor verzekering was dat dan ? WA? En een 660cc aanduwen die 3 weken stil staat : Dat wil wel even duren ja. Een 250cc kickstarten die even niet heeft gereden wil ook wel even wat kracht vergen :)
 
Hoezo zelf betalen ? Wat voor verzekering was dat dan ?

Ja, ik denk misschien wat te moralistisch hoor, maar die verzekeraar betaalt de schade in principe natuurlijk van de premies die wij met zijn allen moeten ophoesten. Als iemand zegt "de verzekeraar betaalt" dan hoor ik altijd "wij betalen". En als die schade moedwillig door een paar criminelen is aangebracht, dan wordt ik toch altijd weer een beetje pissig :(

En die verzekering zal in dit geval wel een WA met brand/diefstal zijn geweest denk ik.
 
Bij mij komt een vraag altijd weer naarboven.
Wie koopt er gestolen motoren? Of rijden die gasten er zelf op?
 
Terug
Bovenaan Onderaan