motor broek / jas die niet plakt

Ben wel benieuwd of TS nu al iets heeft gevonden?

Nee nog niets definitief gevonden. wel wijzer geworden :)

Jeans is echt voor het warmere weer. Dew overbroek die ik nu heb is echt voor in de winter. Nu opzoek naar een tussen model.

De jas die ik heb gezien is de Rev'it Outback 2, niet extreem duur. Ook water dicht ( ik ga toch niet uren in de plensregen rijden ) En goed gevoerd.

En inderdaad, goede thermokleding. Heb al enkele shirtjes en het zit geweldig.
 
Zeg jij nu niet hetzelfde als wat ik zei?

Goede thermo onderkleding?

Zit verschil in Turbo, je hebt zweethemden die het zweet/transpiratievocht en warmte supersnel afvoeren. Of een onderlaag die vocht afdrijft maar je ook warm houdt.
Je moet eigenlijk een 3 lagen-systeem hanteren; een laag die vocht afdrijft, een laag die je warm houd. En je buitenlaag die wind/waterdicht is (liefst ademend als een Goretex-membraam).

En vergeet je GTX lagen niet regelmatig te wassen, anders verstopt je zweet of vuil deze poriën.
 
Ik snap niet waarom jij mij dit uitlegt.

Ik geef aan dat hij een goed thermo pak moet zoeken. Ik geef ook aan dat ze niet allemaal hetzelfde zijn. :?

Welke hij nodig heeft zal die zelf moeten uitzoeken lijkt mij.

Je zegt 2x hetzelfde als wat ik zei, maar dan met andere woorden. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet waarom jij mij dit uitlegt.

Ik geef aan dat hij een goed thermo pak moet zoeken. Ik geef ook aan dat ze niet allemaal hetzelfde zijn. :?

Welke hij nodig heeft zal die zelf moeten uitzoeken lijkt mij.

Je zegt 2x hetzelfde als wat ik zei, maar dan met andere woorden. :+

Leg het jou ook niet uit, maar vul je aan! *D :+ :Y
 
Nog niets gekocht maar wel wijzer geworden. Zeker met het (in het begin dit jaar) wat frissere weer en de afgelopen periode wat warmere weer.

Vandaag super wisselvallig en daar word je ook niet vrolijk van. Zodra het zonnetje doorkomt wordt het toch wel wat warm en plakkerig. Rijden met jeans was net iets te fris, maar met mijn overbroek over mijn normale jeans te klef.

Kortom ik ga kijken naar een dunne overbroek tegen weer en wind. Met thermo voering is niet perse nodig omdat ik al over een overbroek beschik die goed warm kan zijn. En ik denk zeker ook geen doorwaaibroek omdat de (te) koude wind daar dan weer doorheen komt.

Dus een dunne overbroek of dikkere/warmere motor jeans.

Wat betreft jas idem dito. Ik hoef geen globetrotter jas. Voor korte ritjes en redelijk waterdicht is voldoende. Een drie laags jas waar je de diverse voeringen kan uithalen is denk ik wel het mooiste.

Revit Outback 2 is wel een mooie (qua prijs) Rev'it! Outback 2 Motorjas

en de

Enterprise 2 broek is denk ik ook wel een mooie optie. Rev'it! Enterprise 2 Motorbroek
 
Ben ik nou echt de enige die zich afvraagt wat er mis is met een beetje zweten tijdens het warme weer? In de auto plakt je shirt ook aan je rug vast ondanks de airco als het zonnetje door je raam naar binnen schijnt.

Ik snap dat je op zoek bent naar een ventilerend pak met diverse uitneembare lagen etc.... Kijk eens goed naar de evolution jassen en broeken. Zijn vanaf 250 euro wel aan te schaffen (hingen bij van Wijk motoren) en hebben uitneembare voeringen voor thermo, regen en windstopper.
Deze hebben zelfs afneembare delen aan de buitenkant (dan ontstaat er dus een doorwaai-jack en als het winter is dan rits je dit vast + thermo kraag en binnenvoering erin) + ritsen die je open kan zetten op je benen en armen + borst. (hoe duurder de serie des te meer opties)

Motorrijden is dan niet altijd super comfortabel qua kleding :) maar genieten doen we altijd wel met zijn allen.
Als je echt heel erg zweet kan je ook overwegen om eerst een macna coolvest te proberen die je lichaam koelt door middel van rijwind.

zelf maak ik inderdaad gebruik van vocht afvoerende baselayer kleding en wij hebben afgelopen zomer echt mega hete dagen gehad.... enige wat ik anders had gewild was een systeemhelm want de lucht bleef enigszins heet in mijn integraalhelm.

Enige wat ik aan kan raden is passen en ervaren.... ieder persoon heeft andere voorkeuren en wensen tav motorkleding.
 
Ja jongens, tis wat...
Ik heb een zomerjasje van polo-motorrad uit Duitsland (woon dicht bij de grens)dit kostte geen drol en draagt heerlijk en dmv laagjes kun je per dag wel bepalen wat je er nog onder draagt. Zweten doe ik ook met dit dunne jasje ook wel, als het maar heet genoeg is. Gewoon lekker douchen 's avonds
 
Zweten is volgens mij niet het probleem van de TS.

Het probleem is dat de kleding klef wordt.

Daar is een simpele oplossing voor zoals een aantal keren aangegeven in het topic.


@TS:
Thermo binnenvoering niet verwarren met thermo onderkleding. Ondanks dezelfde benaming is de werking niet hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik nou echt de enige die zich afvraagt wat er mis is met een beetje zweten tijdens het warme weer? In de auto plakt je shirt ook aan je rug vast ondanks de airco als het zonnetje door je raam naar binnen schijnt.

Ik snap dat je op zoek bent naar een ventilerend pak met diverse uitneembare lagen etc.... Kijk eens goed naar de evolution jassen en broeken. Zijn vanaf 250 euro wel aan te schaffen (hingen bij van Wijk motoren) en hebben uitneembare voeringen voor thermo, regen en windstopper.
Deze hebben zelfs afneembare delen aan de buitenkant (dan ontstaat er dus een doorwaai-jack en als het winter is dan rits je dit vast + thermo kraag en binnenvoering erin) + ritsen die je open kan zetten op je benen en armen + borst. (hoe duurder de serie des te meer opties)

Motorrijden is dan niet altijd super comfortabel qua kleding :) maar genieten doen we altijd wel met zijn allen.
Als je echt heel erg zweet kan je ook overwegen om eerst een macna coolvest te proberen die je lichaam koelt door middel van rijwind.

zelf maak ik inderdaad gebruik van vocht afvoerende baselayer kleding en wij hebben afgelopen zomer echt mega hete dagen gehad.... enige wat ik anders had gewild was een systeemhelm want de lucht bleef enigszins heet in mijn integraalhelm.

Enige wat ik aan kan raden is passen en ervaren.... ieder persoon heeft andere voorkeuren en wensen tav motorkleding.
Ik zou eens naar je airco laten kijken en de oplossing voor de plakkende rug is oftewel een textielen bekleding hebben of geventileerde zetels.
De oplossing bij motorkledij is zweetafvoerende onderkledij en een doorwaai pak.
 
Nog niets gekocht maar wel wijzer geworden. Zeker met het (in het begin dit jaar) wat frissere weer en de afgelopen periode wat warmere weer.

Vandaag super wisselvallig en daar word je ook niet vrolijk van. Zodra het zonnetje doorkomt wordt het toch wel wat warm en plakkerig. Rijden met jeans was net iets te fris, maar met mijn overbroek over mijn normale jeans te klef.

Kortom ik ga kijken naar een dunne overbroek tegen weer en wind. Met thermo voering is niet perse nodig omdat ik al over een overbroek beschik die goed warm kan zijn. En ik denk zeker ook geen doorwaaibroek omdat de (te) koude wind daar dan weer doorheen komt.

Dus een dunne overbroek of dikkere/warmere motor jeans.

Wat betreft jas idem dito. Ik hoef geen globetrotter jas. Voor korte ritjes en redelijk waterdicht is voldoende. Een drie laags jas waar je de diverse voeringen kan uithalen is denk ik wel het mooiste.

Revit Outback 2 is wel een mooie (qua prijs) Rev'it! Outback 2 Motorjas

en de

Enterprise 2 broek is denk ik ook wel een mooie optie. Rev'it! Enterprise 2 Motorbroek

ik ken vrouwen die minder zeuren :X

:+
 
Als je het nooit te warm wilt hebben, is je enige optie toch echt werken met laagjes. Dat betekent dat je dus iets duns en 'kouds' moet aanschaffen als buitenste laag, zodat die zonder extra laagjes op de heetste dagen perfect is. Op koudere dagen ga je dan werken met thermolagen, leggings, de mikmak.

Of gewoon iets heel warms dragen met een panty eronder. Gegarandeerd dat het dan niet meer plakt. :P
 
Als je het nooit te warm wilt hebben, is je enige optie toch echt werken met laagjes. :P
:^
Als ik meerder dagen op pad ga en het weer niet goed te voorspellen is, draag ik:

onder: functioneel ondergoed (odlo), fietsbroek, doorwaaibroek, zo nodig regenbroek.
boven: functioneel ondergoed (odlo), fietsshirt, (niet al te dikke) fleece, doorwaai-jas met windstopper, zo nodig regenjas.

Al naar gelang de gevoelstemperatuur en de vochtigheid, kun je aan doen, wat je wilt.
Soms wissel ik bijna bij iedere stop (berg op, berg af, zon, geen zon, regen droog, koud, warm)

Werkt perfect *O*
 
Rij bijna altijd in mijn Rukka jas met een polo eronder, in het vroege voorjaar of najaar een thermoshirt.
Heb nu een doorwaai-jas maar zal eerst moeten kijken wat ik daar onder ga dragen. Wellicht een thermoshirt en polo en jas.

Maar TS zal moeten gaan proberen, en als je dat ene pak nu zo mooi vindt, koop dat dan en laat je bevindingen dan hier weten...

Wellicht is dit iets voor hem...
TE KOOP: Evolution (textiel) 4 seizoenen pak
 
Laatst bewerkt:
Ik begin nóóit meer aan een evolution pak. Binnen het jaar alle reflecterende materiaal eraf gewaaid, na een regenbui zeikt het water door de "waterdichte " liner.

Meuk. :r :r
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een textiel motorbroek (overbroek) en een textiel motorjas. Beide daar kan zo'n thermovoering in voor als t echt koud is. Nu heb ik die thermo dingen eruit omdat het niet richting 0 graden is maar eerder lekker weer ( 20 graden)

Nu zit ik dan met mijn normale jeans er wel eens in en toch is het toch te warm. Tegen zweten aan. Nu heb ik een test gedaan om met een thermo (dunne broek/legging) maar dat is ook vrij warm en de protectoren gaan "zweven" Niet best dus. Ook zonder jeans / thermobroek geprobeerd maar dan wordt het toch wel plakkerig (zwetend) Al met al, niet echt prettig bij redelijk weer. Meer een broek voor de echt koudere periode.

Nu heb ik ook een Rev'it motor jeans die super zit. Bij lekker weer geweldig. Maar bij ondergaande zon en zo rond de 12 graden toch wel fris.

Ik zoek of probeer er achter te komen welke broek geschikt is voor mijn wensen.


Mijn wensen: een motorbroek die je draagt als een motor jeans maar de warmere eigenschappen van een (over)broek heeft. Niet gaat kleven aan je benen en goed wind dicht is. Waterdicht is ook wel een wens. (maar is Gore Tex persé nodig??, heb ik nu niet en ben ook droog. Ben geen regen rijder)

Welke motorbroek kan geschikt zijn voor mij? Niet te groot/dik Een die makkelijk aantrekt (zonder onder kleding) Of zijn alle motorbroeken (behalve de motorjeans) bedoeld om over je normale broek te dragen?

Voordat ik vele honderden euro's (misschien) voor niets ga uitgeven. Wat is al voldoende voor mij.

Idem geldt voor jas. Wil een enkel katoen shirt of T-shirt onder dragen zonder dat mijn armen/lijf aan zweten en dus plakken aan de voering.

De Rev'it Neptune heb ik voorbij zien komen en dat is een heel mooie jas. Heb ik gepast en zit heerlijk. Broek nog niet gepast en kan ik weinig over zeggen.

Verder ook eens een lederen broek gepast van Evo, maar dat was allemaal veel te wijd omdat ik niet super dikke benen heb, eerder slank. Zijn er slanke lederen broeken te koop ? (Evolution broeken gepast maar die zijn te wijd :( )


Probeer eens:
Motorcycle Collection - THE ROKKER COMPANY
Hebben ook broeken die wind en waterdaicht zijn.
Betaal je wel wat voor, moet zeggen dat ze heerlijk zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan