Motor buiten stalling

  • Onderwerp starter Anoniempje329
  • Startdatum
A

Anoniempje329

Guest
Hoi, Ik heb een vraag over het stallen van een motor. het gaat hier om het feit dat ik geen garage heb of schuur waar mijn motor in kan. Nu vroeg ik me af of er nog tips en of trucs zijn om mijn motor zo in zo goed mogelijke staat te houden het hele jaar door. Zonder de motor in een garage te zetten ohja, motorhoes heb ik al en het gaat om een gloednieuwe ktm duke 390 :)
 
Verhuizen :+



Zonder dollen, misschien even inspuiten met ACF 50? Is anti corrosie middeltje die er voor zorgt dat je motor minder snel wegrot van de corrosie (zowel roest als pekel aanslag).
 
Tijd om een houten schuurtje te bouwen!😀
Je kunt ook een half schuurtje makenxop wieltjes. Rij je het schuurtje tegen een buitenmuur en klaar.
 
Motor in de woonkamer.
full
 
Hoi, Ik heb een vraag over het stallen van een motor. het gaat hier om het feit dat ik geen garage heb of schuur waar mijn motor in kan. Nu vroeg ik me af of er nog tips en of trucs zijn om mijn motor zo in zo goed mogelijke staat te houden het hele jaar door. Zonder de motor in een garage te zetten ohja, motorhoes heb ik al en het gaat om een gloednieuwe ktm duke 390 :)

Als je, mooie nieuwe Duke, op de openbare weg staat zal je je moeten beperken tot, goede sloten, de motorhoes, regelmatig schoonmaken, inspuiten tegen weersomstandigheden en verwering.

Maar als die in je tuin of (afgesloten) bewoners plaatsje staat is een verrijdbare overdekte (houten) overkapping uiteraard idealer.

Op de openbare weg (stoep) mag je nl geen overkapping maken en ook grote kans dat deze wordt vernield (vandalisme) met alle (nadelige) gevolgen voor je Duke.
 
Thanks iedereen! ga wss een verrijdbare overkapping maken in de achtertuin!
 
waar is die verrijdbare overkapping te koop en wat kost die.
zit met het zelfde probleem.
 
Laatst bewerkt:
waar is die verrijdbare overkapping te koop en wat kost die.
zit met het zelfde probleem.

Helaas. Deze is/zijn niet te koop.
Ik heb een foto van een houten uitvoering gevonden.
Bij mijn werkgever kon ik aan aluminium (en een lasser) komen.
Mijn motor opgemeten, een tekening laten maken en een paar collega's laten hobbyen.
Het dak zijn Aquaplan panelen. De zijkanten polycarbonaat platen die een tweede leven hebben gekregen.
Het geheel is dus onderhoudsvrij waardoor ik meer tijd heb om te rijden :P
 
Zo moet het! Ik probeerde me ouders al te triggeren om hem in de woonkamer te stallen maar werd niet gewaardeerd😂😁
 
Als je toch zo'n hokje gaat bouwen, bout het dan aan je oorspronkelijke schuur vast en zet er een deur in.

Met de wind en regen kan je, indien noodzakelijk, nog wat aan je bike doen en waait dat hok ook niet weg. O-)
 
Wij hebben ook geen garage ofzo. Onze achtertuin is onbereikbaar met de motor. In de voortuin heb ik een droge stalling gemaakt:

Ik heb twee schuttingdelen aan mijn huis vastgemaakt. 1tje met scharnieren (zwaar voor staldeuren) en eentje vast. Op deze vaste zit (ook aan het huis vast) een dak. 1 zijkant kan dus open, en de achterkant is open. De motor staat altijd droog en ik kan makkelijk dagelijks op pad! Goedkoop, simpel en werkbaar. :) (voor mij dan)
 
Wij hebben ook geen garage ofzo. Onze achtertuin is onbereikbaar met de motor. In de voortuin heb ik een droge stalling gemaakt:

Ik heb twee schuttingdelen aan mijn huis vastgemaakt. 1tje met scharnieren (zwaar voor staldeuren) en eentje vast. Op deze vaste zit (ook aan het huis vast) een dak. 1 zijkant kan dus open, en de achterkant is open. De motor staat altijd droog en ik kan makkelijk dagelijks op pad! Goedkoop, simpel en werkbaar. :) (voor mij dan)

heb je een foto hoe het gemaakt is lijkt mij ook wel wat. je kan mij een pb geven
 
Tijd om een houten schuurtje te bouwen!😀
Je kunt ook een half schuurtje makenxop wieltjes. Rij je het schuurtje tegen een buitenmuur en klaar.

Net als bij mij, geen weersinvloeden, wel voldoende ventilatie

Die van mij staat er niet tussen maar lijkt op die met 1 open zijkant.

Kosten ca. €300,- hout, wielen, rvs schroeven, dakplaten.

motorhokje - Google zoeken
 
Laatst bewerkt:
Zie mooie oplossingen langskomen met verrijdbare schuurtjes.
Wat ook belangrijk is goed kunnen vastzetten.

In de tuin van mijn vorige woning een custommade RVS beugel en RVS paaltje met trekhaak in het beton gestort. Even een paar tegels loswippen, gat graven, 2 stukken betonijzer voor extra stevigheid en volstorten maar. Onlangs zijn de straten en tuinen in deze wijk opgehoogd vanwege herinrichten en vervanging riolering. Hoorde van mijn vorige buurman dat ze mijn beugeltjes hebben moeten losjekkeren :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan