Motor-bumper-klevuhs?

Ongeveer 9 jaar geleden ben ik, beroepshalve dat weer wel, bij een aanrijding geweest op de A12 te Zoetermeer. Vrouw in 5 deurs koekblik moest plots hard remmen voor file, motorrijder die er te kort achter zat had dit net even te laat in de smiezen. Gevolg motorrijder letterlijk door de achterruit van het koekblik gevlogen en opgevouwen op de passagiersstoel terechtgekomen. Eindresultaat: 1 hysterisch schreeuwende koekblikster en een motorrijder met, gelukkig, alleen een paar lichte kneuzingen. Wel moest ie een schone onderbroek aan.

Moraal van dit verhaal: zorg dat je afstand houdt of een extra onderbroek bij je hebt :+
 
als je hard genoeg ga ...ben je de eerste hoef je niet
te kleven :)
ik wil wel maar er zijn zoveel koekblikkers die dat ook proberen en mijn scooter wil nie harder dan 175 met mij er op. dus dan geef ik mij gewonnen en laat ik ze er voorbij maar dan ben ik weer niet eerste dus moet ik ze allemaal weer inhalen als ze aansluiten achter de andere koekblikkers in de file. boeoeoeoeoe wat is motor rijden tog een straf :+
 
het valt mij wel op, dat de meeste Sport rijders, een vlotte rijstijl hebben, en dus ook een beetje zullen kleven
 
ik probeer zo veel mogelijk afstand te houden. echter, als je er langs wilt en niet van de grootlicht-knipperaars bent, dan vind ik behoorlijk links rijden een goed alternatief. meestal rijd je dan zo ver links dat je niet of bijna niet meer áchter de auto rijdt, maar er schuin achter zit. en mocht die auto dan een zgn 'leuke' remactie doen, dan kun je em als het goed is ontwijken. works for me.
 
euhmm... ik weet nie hoe het zit met zulke hoge snelheden.. maar als ECHT niets werkt zit er op mijn linkerhandvat een knopje met "horn" misschien daar eens op drukken kijken wat er gebeurt... misschien eerst subtiel op drukken om schrikreacties te voorkomen.

:)
 
K moet toegeven dat ik met de motor weinig of geen
last heb van bumperklevers.
Doordat ik redelijk sportief rijd kunnen de koekblikkers
gewoon niet volgen.

Maar heel zelden heb je wel van die klojo's.
Onlangs nog een zakeman in een bmw.... ik draai me om en kijk hem
aan (had bivakmuts aan onder helm) en hoppa... bmw'tje neemt
afstand en had de boodschap begrepen.

Blijkbaar schrikt een motorrijder toch nog af ... en zo hoort het
want we zijn allemaal gek :z
 
Op de motor heb ik vaak last van bumperklevers voor me. B|
De ken ik ook wel ja :P ff vriendelijke seinen werkt meestal wel, tenminste als ze naar rechts kunnen, en als ze daar niet op reageren er rechts voorbij maar dat doe ik natuurlijk nooit O-)
 
K moet toegeven dat ik met de motor weinig of geen
last heb van bumperklevers.
Doordat ik redelijk sportief rijd kunnen de koekblikkers
gewoon niet volgen.

Maar heel zelden heb je wel van die klojo's.
Onlangs nog een zakeman in een bmw.... ik draai me om en kijk hem
aan (had bivakmuts aan onder helm) en hoppa... bmw'tje neemt
afstand en had de boodschap begrepen.

Blijkbaar schrikt een motorrijder toch nog af ... en zo hoort het
want we zijn allemaal gek :z

Ik had vorige zomer zo'n hufter in een mercedes vlak achter me... Keek ook even om maar daar had meneer geen boodschap aan..

Totdat ik bij een kruispunt afstapte en naar em toe liep (ben 2.06 en in een motorpak LIJK ik breed)

Raampje ging maar een paar centimeter open :D hij keek wel bang hehe maar hij had de boodschap begrepen want daarna reed ie een stuk verder achter me :z
 
:^

De 2-seconden regel is heilig bij ons O-)


Idd, ik zorg altijd dat ik 2 sec, afstand heb.........op mijn achterligger!


Maar lekker relaxed met het handje in de zij, om te laten zien dat je geen haast hebt helpt ook wel. Rijdende Burnouts (bij 140km/h), zoals een kennis wel eens gedaan heeft vind ik dan weer overdreven.

Wat ik echt complete hu*ters vindt zijn die gasten die nog dichter op je gaan rijden als je eventjes je rem aantikt... Die mogen wat mij betreft tegen de eerstvolgende boom aanrijden.

 
Laatst bewerkt:
Ik zie hier veel een "Rot voor me poten vandaan!" instelling (inclusief ondergetekende)

Ik denk maar zo: Ik kan geen hekel hebben aan bumperklevers EN linksrijders

Ik heb geen last van bumperklevers, zodra ze achter me zitten ga ik z.s.m. opzij
Maar doodziek word ik van automobilisten die met z'n 3en 120 naast elkaar rijden
alsof het fietsers zijn (alsof die niet irritant zijn)
 
Ik probeer het wel te vermijden, maar als het allemaal erg traag gaat met die blikkers, dan betrap ik mezelf er weleens op dat ik er erg dicht achter zit. Meestal op te lossen door helemaal links of rechts te gaan rijden, zodat je er als het ware naast zit.
 
Ik zie hier veel een "Rot voor me poten vandaan!" instelling (inclusief ondergetekende)

Ik denk maar zo: Ik kan geen hekel hebben aan bumperklevers EN linksrijders

Ik heb geen last van bumperklevers, zodra ze achter me zitten ga ik z.s.m. opzij
Maar doodziek word ik van automobilisten die met z'n 3en 120 naast elkaar rijden
alsof het fietsers zijn (alsof die niet irritant zijn)

Kijk en hier is de regel "als het past dan mag het" van toepassing. een schoolvoorbeeld. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan