Motor(caferacer GS550) start niet

Roobc

Rookie
24 apr 2018
28
1
Ouderkerk aan den IJssel
Ha,

Sinds kort ben ik als leek begonnen aan een caferacer project van de gs550
Tot nu toe gaat alles vrij voorspoedig, behalve dan dat ie niks doet nadat ik de bedrading naar mijn mening goed heb aangesloten. Geeft geen vonk, niks..Accu is doorgemeten en die geeft gewoon 12 V. Kan iemand mij verder helpen waar ik nu naar moet kijken?

Mvg, Robert
 
Ik zie een kickstarter, dus je jou zou hem ook aan kunnen trappen, dan zou het blok rond gaan en zou er wel een vonk moeten zijn.
Doet de verlichting het nog wel, of is die ook dood, ik begrijp dat de startmotor ook niet rond gaat.
Als je wel verlichting heb, dan zou het contact slot in orde moeten zijn.
de startmotor gaat niet rond en je hoort het start relais niet klikken, dan mis je ergens dus ergens spanning , dit kan de run/stop knop zijn op het stuur.

Ook zie ik dat je koplamp meer heb, maar daar zitten nu net alle aansluitingen in die van de schakelaars komen, dus het wordt zo wel moeilijk om een diagnose te stellen,

succes er mee
8-)
 
Ik zou zeggen, kijk eerst eens even naar het schema.
1386794
 
Dan zie je namelijk heeel duidelijk dat het startrelais verbonden is met de plus van de accu en met de startmotor met dikke draden. Verder zit er alleen een dun stuurdraadje op. Als ik het mij goed herinner is dat een vast gesoldeerd draadje.
 
Is het dan niet een beter idee om eerst je hele motor te gaan controleren aan de hand van dit schema voordat je hier van alles komt vragen?
Dat scheelt niet alleen tijd (jouw kant) maar vooral ook veel ergernis (onze kant).
Een volgende keer dat er iemand een vraag stelt over een verbouwde motor die niet start komen er gegarandeerd weer hele korte reacties als "check je kabelboom" en "Je zult het zelf wel verpruts hebben".
Niet leuk voor de poster die echt een probleem heeft in plaats van een luie prutser die verwacht dat alles voor hem opgelost wordt.
Want zo kom je nu heel erg over.

Ik reageer niet meer op dit draadje. Iemand die denkt dat hij het misschien verkeerd heeft aangesloten omdat hij de starter niet kon vinden, dit niet controleert maar hier wel vragen komt stellen ga ik niet meer serieus helpen. Verspilde tijd en moeite.
 
Ergernis? Volgens mij ligt dat vooral bij jou.... ik heb nergens last van.
Als leek moet je hier ook gewoon wat kunnen vragen. Als iedereen alles goed deed en alles wist dan had dit sub-fora geen bestaansrecht.

Je moet je inderdaad voorstellen dat ik met 0 kennis ben begonnen. Door het bouwen van deze motor doe ik die op en daarmee helpen deze reacties van jullie mij enorm! Bedankt daarvoor iig.
 
Jep gedaan, maar startmotor doet niks. Relais kapot denk? Meet er wel gewoon 12 volt op
Met doorverbinding bedoel ik dus juist dat je het relais omzeild.
Het relais is simpelweg een switch, die je accu en startmotor aan elkaar koppelt.
Je schakelt deze switch met je startknop. Die stuurt 12v naar het relais en verbindt de startmotor en accu.
Je kan echter ook gewoon zelf de startmotor en accu met elkaar verbinden door zelf de verbinding te maken, m.b.v bijv. een schroevendraaier.
Als je startmotor dan nog niet draait, is of je startmotor stuk, je accu stuk of iets met je massadraden.
 
Als je niet in staat bent een relais te laten klikken noch zeker weet of het goed is aangesloten lijkt het mij verstandiger om er iemand met kennis bij te halen. Je weet niet zeker of het aan het relais of aan je creatieve bedradingskunsten ligt.
Het is dat je zo ver weg woont anders had ik best even willen kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan