Motor comfort

Comfort is ook heel persoonlijk,wat de ene goed vindt,kan voor iemand anders helemaal niet goed zijn.
En het zal er ook vanaf hangen wat je doet met je motor,echte sportmotoren worden comfortabeler als je er hard mee rijdt,als je er rustig mee gaat tuffen zit je daar dus heel slecht op.
Ik heb al zadels laten aanpassen omdat ik vond dat ik er slecht op zat,en iemand anders met dezelfde motor vond dat het standaard zadel prima zit.
Ik ga dus geen filmpjes kijken om iemand anders mij te laten vertellen wat comfortabel is.
 
Toen ik mijn FZ net had, zei iemand dat het zadel van deze motor een ramp zou zijn.
Paar jaar ervoor was hij met een vriend, toen ook op een FZ naar het zuiden getrokken.
Onderweg hebben ze vaker moeten stoppen, omdat die vriend bijna zat te huilen op de motor van 'kont-pijn'.
Of ik geen last had?? Nee, eigenlijk zero problemen.
Eigenlijk alleen een rauwe kont na meerdere dagen met heel veel uren rijden. Maar zelfs dan nog goed te doen.
 
Ik heb sinds vorig jaar een motor met handvat verwarming, dat maakt voor mij het verschil in lekker rijden in de kou of na een half uur afzien
 
Deze (mijn) motor is RUK kwa comfort. Zelfs bij prachtig (motorrij-)weer.
Na een stukje rustig toeren, of op de snelweg heb je een houten kont, en je hangt als een slingeraap aan het stuur, je vingers tintelen, net als je tenen. Ook voel je niet meer of je een jongetje bent of niet... Ding trilt behoorlijk.

Maarrrr als je m gebruikt waarvoor ie gemaakt is, nergens meer last van })

Grt Fred

KTM 660 SMC.jpg
 
Deze (mijn) motor is RUK kwa comfort. Zelfs bij prachtig (motorrij-)weer.
Na een stukje rustig toeren, of op de snelweg heb je een houten kont, en je hangt als een slingeraap aan het stuur, je vingers tintelen, net als je tenen. Ook voel je niet meer of je een jongetje bent of niet... Ding trilt behoorlijk.

Maarrrr als je m gebruikt waarvoor ie gemaakt is, nergens meer last van })

Grt Fred

Bekijk bijlage 1838138
Dat lukt je met die banden niet. :+
 
Comfort.. Op de motor.. Natuurlijk is dat er de vraag is alleen.. Wat is comfort?.
45 jaar geleden was ik 19 jaar jong en mijn eerste motor een Honda CB 350 F die was heellll comfortabel omdat ik van een Kreidler bromfiets afkwam.
Na die 350 volgden er zo'n 80 andere motoren denk ik en er waren er best veel bij die dat stukje comfort hadden.

Maar ja.. Je wordt ouder en grijzer en kaler en dan.. Koop je een Ducati Multistrada Enduro 1200 zonder ermee gereden te hebben.
En jaaaaa.. Die zat me een partij lekker en dat vondt mijn vrouw ook.. En nog prima rijden ook hé.. dus na twee van die Enduroos 1200 rijden we nu al twee jaar rond met de Enduro 1260 en die ehhhh.. Ja zekerrrr... Lekkerrrr.. Zitten en rijden zelfs in de regen ☔.
Nou ja.. Ik blijf meestal redelijk droog en mijn vrouw krijgt via de topkoffer en tussen de handgrepen en via de ketting ect alle spat zooi en meuk over zich heen.
Jaar jas is van achteren soms iets van gezandstraald ofzoiets.
Kleinigheden als dat hou je toch hé op die grote tweewielers.
Motorrijden, comfort of totaal geen comfort.. I Love It.. Nog steeds..
 
Koud bij 4 graden?

Dan heb je geen goede motor kleding tegen kou. Ik merk er echt serieus helemaal niets van aan mijn lichaam of benen of voeten.

Goed comfortabel zitten kan aan je lichaam liggen. Maar is verder een kwestie van een goed zadel kopen en je zit houding.

Ik kan makkelijk 4 uur rijden zonder last van mijn billen. Langer nog niet getest op deze motor.
 
Koud bij 4 graden?

Dan heb je geen goede motor kleding tegen kou. Ik merk er echt serieus helemaal niets van aan mijn lichaam of benen of voeten.

Goed comfortabel zitten kan aan je lichaam liggen. Maar is verder een kwestie van een goed zadel kopen en je zit houding.

Ik kan makkelijk 4 uur rijden zonder last van mijn billen. Langer nog niet getest op deze motor.
Ook een kwestie van 'zitvlees' kweken.
Als je normaal alleen naar de bakker om de hoek rijdt, moet je niet verwachten dat je dag later ineens in 1 keer naar Spanje kan rijden.

In voorjaar voel ik ook de bips na de eerste (korte) ritjes.
Midden zomer is een dag van 12 uur in het zadel geen enkel probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan