Motor comfort

lionofjudah

MF veteraan
9 jul 2019
1.364
617
Gelderland
Deze Youtube laat vele type motoren zien en wat het verschil is in : zadel tot voetsteun afstand en zadel tot grond afstand. Op basis daarvan laat hij een lijst van motoren zien wat hij slechte of hele goede zitcomfort geeft. Hij begint bij slechter en gaat naar beter en beter.

 
Beste comfort is in een auto.
Motorrijden is gewoon kudt, het waait, de wind maakt herrie, hoe harder je rijdt hoe beroerder je zit.
Regen en kou is helemaal waardeloos.
Ik rij al vanaf mijn 12e op een brommer en al ruim 30 jaar motor en geniet er nog steeds van.
Afhankelijk van de motor gaat het soms beter zitten naarmate je harder rijdt. :P
 
best wel slim getypt! :+

Staat er nu kudt = koud of iets anders?????? :+
En ik heb ook weleens een rit gemaakt, was al een eind onderweg, het was een graad of 5 de zon scheen. En ik dacht : “ wat doe ik hier eigenlijk ?” Koouuuuuuuud. Ach ja.
 
Bij motorrijden hoort wat oncomfortabels, een laars die vandaag even niet lekker zit, duim van de handschoen net iets te lang. Je broek die nu iets knelt of de regen die bij je nek je jas inloopt. Wind en regen in je gezicht. Dit is voor mij nou juist de charme van motorrijden. Wil ik komfort stap ik zoals al eerder aangegeven in de auto.
Een beetje afzien hoort eigenlijk wel bij motorrijden denk ik.
Ik kan me wel voorstellen dat dit wat mensen afschrikt.
 
het is mogelijk om qua kleding goed passend te hebben, het enigste wat ik soms niet zo vind, is elke dag de harnas opdoen. :)
Voel mij net een ridder....
 
Bij motorrijden hoort wat oncomfortabels, een laars die vandaag even niet lekker zit, duim van de handschoen net iets te lang. Je broek die nu iets knelt of de regen die bij je nek je jas inloopt. Wind en regen in je gezicht. Dit is voor mij nou juist de charme van motorrijden. Wil ik komfort stap ik zoals al eerder aangegeven in de auto.
Een beetje afzien hoort eigenlijk wel bij motorrijden denk ik.
Ik kan me wel voorstellen dat dit wat mensen afschrikt.
ik kan je een Ducati aanraden _O-
 
Deze Youtube laat vele type motoren zien en wat het verschil is in : zadel tot voetsteun afstand en zadel tot grond afstand. Op basis daarvan laat hij een lijst van motoren zien wat hij slechte of hele goede zitcomfort geeft. Hij begint bij slechter en gaat naar beter en beter.

Ben je zelf ook een "ageing motorcyclist" dat je met dat filmpje komt?
 
nee, niet dat ik het weet :+ .
Dacht dat het mischien wel handig kan zijn om een discussie erover te beginnen, wat comfortabel is en wat misschien niet. Geeft een koper een iets betere inzicht, wat beter past bij hem/haar.
 
Ik heb me voorgenomen niets meer meer over merken te zeggen. Dan sta ik niet meer op tenen van mensen. Beter voor de sfeer.
Oh, kan kritiek hebben hoor….heb nog voor de comfortabele ritten een Honda VFR erbij, kuch ik gebruik hem nog het meest…. 8-)
 
Beste comfort is in een auto.
Motorrijden is gewoon kudt, het waait, de wind maakt herrie, hoe harder je rijdt hoe beroerder je zit.
Regen en kou is helemaal waardeloos.
Ik rij al vanaf mijn 12e op een brommer en al ruim 30 jaar motor en geniet er nog steeds van.
Ik zit meestal comfortabeler op de motor dan in de auto.
Qua zithouding toch.
Beetje wind maakt me niet uit.
Honda pan european st1300 was comfortabel maar de ktm super adventure met aftermarket zadel is toch echt nog een stuk beter, zeker met de adaptieve vering.
Ik heb al een paar keer 1300km op 1 dag afgelegd zonder problemen.
 
het is lijkt me in de eerste plaats afhankelijk van de bouw van de motorrijder zelf lijkt me , wat ik vaak zie en wat nogal lachwekkend is zijn vrouwen op een motor met forward controls en een hoog stuur , lijkt dan net of er een kruis met een helm op een motor zit , en no way dat dat comfortabel is , koop een motor die past bij je formaat , dat is stap 1
 
@rene53 : toch zijn er mensen die het fijn vinden om extreem te gaan. Zoals zij. Meer uitzondering dan wat men normaal vind. Maar toch respect.
Niet mijn cup of tea., maar ik ben ook een persoon die zulke extremen niet gaat opzoeken.
 
heb je gelijk in , maar ik zie het net even te vaak , ze hebben hun motor ook amper onder controle , en dat is niet goed lijkt me , poos geleden zag ik een man en een vrouw aan komen op zo`n beetje de zelfde motor , zij zette hem met moeite midden op straat neer en die man moest hem parkeren , lijkt me niet de manier
 
die 2 in dat filmpje gaat prima , maar dat zijn ook hele andere meiden dan die ik bedoel :-)
je ziet het trouwens ook bij kerels die te klein zijn voor hun motor :-)
 
Bij motorrijden hoort wat oncomfortabels, een laars die vandaag even niet lekker zit, duim van de handschoen net iets te lang. Je broek die nu iets knelt of de regen die bij je nek je jas inloopt. Wind en regen in je gezicht. Dit is voor mij nou juist de charme van motorrijden. Wil ik komfort stap ik zoals al eerder aangegeven in de auto.
Een beetje afzien hoort eigenlijk wel bij motorrijden denk ik.
Ik kan me wel voorstellen dat dit wat mensen afschrikt.
Als ik ook een auto had zou ik daarvoor kiezen.
 
comfort is niet mijn 1e prioriteit bij het kiezen van een motor; het moet ook een beetje leuk ogen. Ik rij al ruim 30 jaar sportmotoren, en die zijn voor mij comfortabel genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan