motor de tuin in via een poort

wingetje1

MF'er
13 jan 2016
87
0
Zaanstad
Goedendag,

Ik ben nieuw hier, maar ik ga binnenkort beginnen met mijn motorrijbewijs A2. *O*
Ik ben al heel erg aan het kijken naar reviews/testritjes van mensen die op motoren hebben gereden en wat zij over bepaalde motoren denken. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om mijn eigen gevoel voor de ideale motor.
Op dit moment heb ik vooral de motoren van Kawasaki op het oog, zoals Kawasaki Z300, ER6n, ER6f en ninja 300. (Ik ben ongeveer 1.58m, dus daarom kijk ik ook naar de zithoogte van motoren).

Leuk allemaal, maar vooral het grootste probleem voor binnenkort is dat ik twijfel of mijn motor wel de tuin in kan.
Ik woon in een rijtjeshuis en de brandgang (gang om de tuin in te komen) is 1.45m breed en poort is ongeveer 1m breed.
Ik heb vooral een Kawasaki Z300 op t oog en helaas ken ik niet iemand die dat even voor me zou willen uitproberen.. Zit iemand misschien in een zelfde soort situatie of die mij hiermee kan helpen? Verder had ik ook gelezen over een eventuele motor mover. Zal dat anders helpen?
Ik heb een vespa sprint als snorscooter, natuurlijk niet te vergelijken met een motor, maar dat lukte me wel om de tuin in te komen, wel soms wat heen en weer.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,

Wing
 
Goedendag,

Ik ben nieuw hier, maar ik ga binnenkort beginnen met mijn motorrijbewijs A2. *O*
Ik ben al heel erg aan het kijken naar reviews/testritjes van mensen die op motoren hebben gereden en wat zij over bepaalde motoren denken. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om mijn eigen gevoel voor de ideale motor.
Op dit moment heb ik vooral de motoren van Kawasaki op het oog, zoals Kawasaki Z300, ER6n, ER6f en ninja 300. (Ik ben ongeveer 1.58m, dus daarom kijk ik ook naar de zithoogte van motoren).

Leuk allemaal, maar vooral het grootste probleem voor binnenkort is dat ik twijfel of mijn motor wel de tuin in kan.
Ik woon in een rijtjeshuis en de brandgang (gang om de tuin in te komen) is 1.45m breed en poort is ongeveer 1m breed.
Ik heb vooral een Kawasaki Z300 op t oog en helaas ken ik niet iemand die dat even voor me zou willen uitproberen.. Zit iemand misschien in een zelfde soort situatie of die mij hiermee kan helpen? Verder had ik ook gelezen over een eventuele motor mover. Zal dat anders helpen?
Ik heb een vespa sprint als snorscooter, natuurlijk niet te vergelijken met een motor, maar dat lukte me wel om de tuin in te komen, wel soms wat heen en weer.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,

Wing
Welkom op MF. Dit probleem gaat pas over een tijdje na aankoop spelen. In het begin zit je toch nog dag en nacht op de motor.
 
Goedendag Bolski,

Ik ben nog een student, dus ook bij het begin zal hij ergens veilig gestald moeten worden. In dit geval hopelijk in de tuin..
 


Goedendag,

bedankt voor je bericht. Deze forum heb ik inderdaad gelezen, alleen omdat het toch iets anders is qua afmetingen, was het moeilijk om door dat forum een beslissing te kunnen maken dat het wel zal lukken.
Het breder maken van de poort of andere dingen doen met de schutting, is helaas niet mogelijk.

En twijfelde of een motormover een uitkomst bied..
 
Welkom op MF :W

Hier hetzelfde verhaal. Insturen voor zover mogelijk vanuit de brandgang.
(ik krijg de draai ook niet in 1x). Ik zet dan de motor op de jiffy en trek de kont even bij.
Spiegels in en gaan!

Ik zou daar geen dure motormover voor halen als het op deze manier ook werkt.

Succes met het halen van je papiertje pasje *D
 
Laatst bewerkt:
Goedendag,

bedankt voor je bericht. Deze forum heb ik inderdaad gelezen, alleen omdat het toch iets anders is qua afmetingen, was het moeilijk om door dat forum een beslissing te kunnen maken dat het wel zal lukken.
Het breder maken van de poort of andere dingen doen met de schutting, is helaas niet mogelijk.

En twijfelde of een motormover een uitkomst bied..
Ik denk dat een motormover dan wel de beste optie is, achterwiel er op en je draait 'm er zo in :Y
 
Laatst bewerkt:
Welkom op MF :W

Hier hetzelfde verhaal. Insturen voor zover mogelijk vanuit de brandgang.
(ik krijg de draai ook niet in 1x). Ik zet dan de motor op de jiffy en trek de kont even bij.
Spiegels in en gaan!

Ik zou daar geen dure motormover voor halen als het op deze manier ook werkt.

Succes met het halen van je papiertje pasje *D

Goedendag,

Bedankt voor je berichtje.
Wat ik met mijn vespa sprint heb, is dat het heel moeilijk is om de spiegels naar binnen te buigen, waardoor mijn spiegels aan de zijkant beschadigd raken :(
Maar als ik het goed begrijp gaat dat met de spiegels van motoren gemakkelijker ?
Hoe zijn bij jou de afmetingen ? En wat voor motor heb je ?:)

Groetjes,

Wing
 
Goedendag,

Bedankt voor je berichtje.
Wat ik met mijn vespa sprint heb, is dat het heel moeilijk is om de spiegels naar binnen te buigen, waardoor mijn spiegels aan de zijkant beschadigd raken :(
Maar als ik het goed begrijp gaat dat met de spiegels van motoren gemakkelijker ?
Hoe zijn bij jou de afmetingen ? En wat voor motor heb je ?:)

Groetjes,

Wing

Standaard tuinpoort van een meter. Ik heb een Fireblade 1000 (2004) gehad en nu recent een Ducati 900 SS i.e. van 2003. Beiden geen probleem op de manier zoals ik beschreef.
 
Meestal is de poort geen probleem, maar de manier hoe je in de poort stuurt zegmaar. Kennissen van mij hebben een grotere poort, echter krijg ik daar zonder minimaal 30x te steken mijn motor niet naar binnen omdat je zo'n moeilijke hoek moet maken.
 
Standaard tuinpoort van een meter. Ik heb een Fireblade 1000 (2004) gehad en nu recent een Ducati 900 SS i.e. van 2003. Beiden geen probleem op de manier zoals ik beschreef.
Heb mijn GSX-R ook regelmatig in de achtertuin van m'n ouders gehad. Ook iets van 1 meter breed (effectieve doorgang nog smaller denk ik).
Meestal lukte het met 3x steken ofzo
 
Zelfde probleem gehad bij vorige woning een hondje (zo'm plank op 4 wielen van de bouwmarkt) en twee geleide latjes voor de band bood uitkomst.
Achterwiel op hondje rijden (beetje kippenkracht voor nodig) en je rol hem zo alle kanten op.
Ik heb helaas geen foto meer ervan.

De afmetingen die je noemt mogen verder geen probleem zijn, zoals gezegd poorten zijn standaard 1m dus zou moeten kunnen
 
Aangezien het met de scooter ook al niet gaat zonder een paar keer steken, zal het met een grotere zwaardere motor nog minder makkelijk gaan zonder hulpmiddelen als een mover ben ik bang.
 
Goedendag,

Bedankt voor al die reacties.
Met de scooter gaat het inderdaad niet altijd zo even makkelijk. Ik moet maar net die goede bocht hebben gemaakt dat ik gelijk erin kan sturen anders kom ik met de spiegels weer tegen de poort deur aan.
Is een motormover handig die voor het achterwiel of zo'n middenbokmover ?
Aan de reacties te zien, zal ik denk eerst in mijn buurt een proefritje maken met de Kawasaki Z300 zodat ik daarna ook even met de motor kan proberen om de tuin in te komen.

Groetjes,

Wing
 
Ik heb precies dezelfde situatie, 2-3 keer steken en je kan er gegarandeerd in. Een z300 is ook niet een hele grote of brede motor, dus gok wel dat dit moet passen.
 
Het nadeel van die motormovers is dat er meestal hele kleine zwenkwieltjes onder zitten. Die wieltjes rollen prima over een egaal vlakke ondergrond, maar bij de minste oneffenheid lopen ze vaak vast. Waarschijnlijk heb jij in de brandgang gewoon tegels of klinkers liggen waardoor zo'n ding vermoedelijk niet echt lekker rolt. Als hij vastloopt terwijl je net zijwaarts aan het duwen bent loop je de kans dat je de motor van de bok van de mover afduwt.

Simpele oplossing die ik zelf wel eens gebruik is een dun plaatje hardboard van de bouwmarkt. Die onder je achterwiel (is maar 2mm dik dus rol je hem zo op), en doordat het hout veel makkelijker over steen glijdt dan over het rubber van je band kan je de achterkant veel makkelijker omtrekken.
 
Laatst bewerkt:
Het nadeel van die motormovers is dat er meestal hele kleine zwenkwieltjes onder zitten. Die wieltjes rollen prima over een egaal vlakke ondergrond, maar bij de minste oneffenheid lopen ze vaak vast. Waarschijnlijk heb jij in de brandgang gewoon tegels of klinkers liggen waardoor zo'n ding vermoedelijk niet echt lekker rolt. Als hij vastloopt terwijl je net zijwaarts aan het duwen bent loop je de kans dat je de motor van de bok van de mover afduwt.

Simpele oplossing die ik zelf wel eens gebruik is een dun plaatje hardboard van de bouwmarkt. Die onder je achterwiel (is maar 2mm dik dus rol je hem zo op), en doordat het hout veel makkelijker over steen glijdt dan over het rubber van je band kan je de achterkant veel makkelijker omtrekken.

Bedankt voor je reactie. Dat is een goede tip voor mij, bedankt!
 
Het nadeel van die motormovers is dat er meestal hele kleine zwenkwieltjes onder zitten. Die wieltjes rollen prima over een egaal vlakke ondergrond, maar bij de minste oneffenheid lopen ze vaak vast. Waarschijnlijk heb jij in de brandgang gewoon tegels of klinkers liggen waardoor zo'n ding vermoedelijk niet echt lekker rolt. Als hij vastloopt terwijl je net zijwaarts aan het duwen bent loop je de kans dat je de motor van de bok van de mover afduwt.

:^ Dat dus !!
 
Heb hetzelfde, alleen mijn brandgang is 1,20 ongeveer.

Met achteruit rijden/duwen gaat het het beste. Gewoon je kont net langs de kozijn/rand van je deur steken en dan kan je zo met 1x nog naar voren steken de motor gewoon achteruit je tuin inrijden. Als je dit vaak genoeg doet, kom je vanzelf erachter waar je precies je motor moet zetten in de gang om goed uit te komen en op welke punt je je motor zelfs kunt afschuinen.

Nu lukt het mij vaak zelfs om hem in 1 keer achteruit de tuin in te krijgen.


Wel op je motor blijven zitten. :+


De tuin uit kan je gewoon op dezelfde manier doen alleen dan vooruit, dat gaat op een of ander manier een stuk makkelijker. B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan