motor de tuin in via een poort

Ik heb een mover voor het achterwiel. Ik liep , zoals eerder benoemd, af en toe vast door de oneffenheid van de tegels, maar heb dit opgelost door de afstand van de mover naar de tegels te verhogen. Gewoon een paar vulringen tussen mover en zwenkwielen gedaan. Dit was al voldoende.

[...]


Bedankt voor je reactie. Misschien een stomme vraag, maar motormover in dit geval een middenbokmover of een mover voor je achterwiel ?

Groetjes, wing~[/quote]
 
Heb hetzelfde, alleen mijn brandgang is 1,20 ongeveer.

Met achteruit rijden/duwen gaat het het beste. Gewoon je kont net langs de kozijn/rand van je deur steken en dan kan je zo met 1x nog naar voren steken de motor gewoon achteruit je tuin inrijden. Als je dit vaak genoeg doet, kom je vanzelf erachter waar je precies je motor moet zetten in de gang om goed uit te komen en op welke punt je je motor zelfs kunt afschuinen.

Nu lukt het mij vaak zelfs om hem in 1 keer achteruit de tuin in te krijgen.


Wel op je motor blijven zitten. :+


De tuin uit kan je gewoon op dezelfde manier doen alleen dan vooruit, dat gaat op een of ander manier een stuk makkelijker. B|


Ik ben alleen best klein (ben wel van plan om motorlaarzen met verhoogde zool te halen, daar niet van) maar weet niet of dat zo gemakkelijk gaat in zo'n smalle ruimte om op mijn motor te blijven zitten en achteruit te gaan, maar zal ik snel genoeg achterkomen. Maar als ik het zo hoor zal ik met een motor mover voor achterwiel ook wel erin en eruit kunnen komen. Denk dat dat voor mij eventueel iets handiger kan zijn.
 
Je gaat binnenkort lessen ?
Wellicht aan de rijschool vragen of er een keertje in de les naar jouw adres gereden kan worden voor wat parkeerlessen ?
Instructeur heeft misschien dan wat goede raad .
 
Je gaat binnenkort lessen ?
Wellicht aan de rijschool vragen of er een keertje in de les naar jouw adres gereden kan worden voor wat parkeerlessen ?
Instructeur heeft misschien dan wat goede raad .

Wellicht kan dat een idee zijn, hopelijk wil de instructeur dat even doen.
In ieder geval bedankt voor de tip! :}
 
Heb je weleens gezien met welk gemak de verkopers in een motorzaak de motoren uit een rij halen om hem jou te laten zien? Je kunt via je zijstandaard heel ver gaan en daarmee je motor gemakkelijk draaien (zelfs zware motoren, een 300cc weegt geen 300 kg).
 
Heb je weleens gezien met welk gemak de verkopers in een motorzaak de motoren uit een rij halen om hem jou te laten zien? Je kunt via je zijstandaard heel ver gaan en daarmee je motor gemakkelijk draaien (zelfs zware motoren, een 300cc weegt geen 300 kg).

Las alleen dingen erover dat een zijstandaard daar niet voor gemaakt is (logisch natuurlijk), maar dat is dan ook de reden dat ik dat niet zal uitproberen, dan liever een motormover aanschaffen.
 
Dag Wingetje,

Ik heb precies het zelfde 'kon mijn z300 wel door de poort van mijn tuin' nu ik de trotse eigenaar ben van deze machine en hem met gemak de tuin in krijg ben ik daar best wel blij mee. mijn tuin ligt hoger dan de brandsteeg en dus moet ik een verhoging op. Ik kom de steeg in rijden en rij net iets voorbij mijn poort en stuur hem dan schuin terug zodat de kont bijna tegen de overburen hun poort komt. Ik blijf op de motor zitten en laat rustig de koppeling opkomen en hij rijdt zichzelf zo de helling op de tuin in. mijn poort kan wel iets verder openklappen zodat ik niet met mijn spiegels er tegen aan kom. hij past prima door de steunbalken waar de poort aan vast zit.

Dus als het goed is moet het geen probleem voor je zijn. De z300 is erg wendbaar en makkelijk te manoeuvreren door de tuinpoort.

:]

Groetjes.
 
Had hetzelfde probleem hier en daardoor een nieuwe Majesty 400 beschadigd omdat de kuip langs de muur ging, de schuur inkomen ging helemaal niet.
Toen ik een Triumph Speedmaster aanschafte wist ik dat ik helemaal de sjaak was en de enige veilige manier om dat ding weg te zetten was om er op te gaan slapen op straat.
Heb toen direct besloten om de zijmuur van de schuur uit te breken om daar een roldeur te plaatsen.
Gooi nu de poort open, roldeur omhoog en rijd zo rechtdoor de schuur in. Zeker nu met mijn NSS300 Forza helemaal een makkie. Weet niet of het bij jou een situatie is die vergelijkbaar is maar wellicht is dit een optie.

gr,

Erwin
 
Ik heb een standaard Gamma-schutting om mijn tuin staan.

Ik heb een paneel van 1,80 m scharnierend gemaakt als tuinpoort (wel zorgen dat hij niet kan doorzakken) en dat werkt prima. Zelfs de BMW K75RT met zijkoffers en al kan zonder steken de tuin in (is wel krap).
 
Mijn situatie was qua afmetingen ongeveer het zelfde, ik heb mijn SV1000 ook een paar maanden zo in de tuin gestald.
Was goed te doen met een keer extra steken, wel was het verstandig geweest als ik iedere x mijn spiegels in zou klappen aangezien deze soms tegen de poort aan kwamen.

I.v.m. luiheid heb ik dit niet gedaan en nu zitten er wat krasjes op de spiegel.
 
Ik moest met de fireblade 3 keer steken, nu met de sp 4 keer, voor ik achteruit de tuin in kan.
Vooruit kan ik helemaal vergeten op dit moment, ik ben tot nog te te lui om de poort te verbreden.
 
Ik heb mijn tuindeur op 45 graden geplaatst de motor gaat zonder probleem in/uit.
Let niet op mijn teken vaardigheden.

jue4k7.png
 
Hey mensen,

Hoe sluit je zo'n topic?

Dit is al van een jaar geleden. Inmiddels is de schutting en poort van toentertijd helemaal eruit gehaald en een nieuwe erin gezet. Schuttingdeel is nu ook een deur geworden :)

Erop zitten en dan door zo'n smalle poort gaat best lastig als je netals mij zo klein ben, omdat je jezelf goed staande moet houden!

Ik heb uiteindelijk ook geen Z300 meer gehaald, maar een ER6N.

Zie hier where the magic is started hihi! (foto was te groot dus is nu als miniatuurafbeelding met snelkoppeling naar originele afbeelding :D )
(inmiddels al wel wat aangepast met led knipperlichten, korte kentekenplaathouder en een iets hogere windschermpje van Kawa!)

Ben stiekem wel aan het kijken om een goedkopere motor aan te schaffen en deze weer te verkopen. Heb deze afgelopen juli gekocht nieuw bij de dealer, maar vind het zo zonde als ik ermee zou vallen ofso en omdat ik toch iets te klein ben voor de motor heb ik nog niet de zekerheid die ik toch wel een beetje mis. Ondanks dat ik inmiddels een heel set valbeugels erop heb laten plaatsen. Dit zou ik wel hebben wanneer de motor gewoon een stuk goedkoper is. Een motor rond de 2k bijvoorbeeld.

Dus weten jullie nog iemand die interesse heeft in een spiksplinternieuwe motor Kawasaki ER6-N uit 2016 met 7k kmstand. Let me know!
full
 
Misschien kan je de buddy, of de vering laten verlagen.
Een nieuwe motor binnen een jaar verkopen of inruilen is een kostbare grap.
In het 1e jaar schrijf je enorm af.

leuke bike btw
 
Laatst bewerkt:
Misschien kan je de buddy, of de vering laten verlagen.
Een nieuwe motor binnen een jaar verkopen of inruilen is een kostbare grap.
In het 1e jaar schrijf je enorm af.

leuke bike btw

Dit heb ik allemaal al gedaan :)
Er zit al een verlagingsveer in, deze is ook al helemaal strak gedraaid.
Buddyseat is ook al aangepast waar het kan.

En enorm afschrijven in het eerste jaar en zeker ook nog in het tweede jaar ben ik van op de hoogte... helaas!
 
Hey mensen,

Hoe sluit je zo'n topic?

Dit is al van een jaar geleden. Inmiddels is de schutting en poort van toentertijd helemaal eruit gehaald en een nieuwe erin gezet. Schuttingdeel is nu ook een deur geworden :)

Erop zitten en dan door zo'n smalle poort gaat best lastig als je netals mij zo klein ben, omdat je jezelf goed staande moet houden!

Ik heb uiteindelijk ook geen Z300 meer gehaald, maar een ER6N.

Zie hier where the magic is started hihi! (foto was te groot dus is nu als miniatuurafbeelding met snelkoppeling naar originele afbeelding :D )
(inmiddels al wel wat aangepast met led knipperlichten, korte kentekenplaathouder en een iets hogere windschermpje van Kawa!)

Ben stiekem wel aan het kijken om een goedkopere motor aan te schaffen en deze weer te verkopen. Heb deze afgelopen juli gekocht nieuw bij de dealer, maar vind het zo zonde als ik ermee zou vallen ofso en omdat ik toch iets te klein ben voor de motor heb ik nog niet de zekerheid die ik toch wel een beetje mis. Ondanks dat ik inmiddels een heel set valbeugels erop heb laten plaatsen. Dit zou ik wel hebben wanneer de motor gewoon een stuk goedkoper is. Een motor rond de 2k bijvoorbeeld.

Dus weten jullie nog iemand die interesse heeft in een spiksplinternieuwe motor Kawasaki ER6-N uit 2016 met 7k kmstand. Let me know![afbeelding]
_O- _O- jaar oud als je niks gezegd had waren we nu nog bezig :+



Mooi ding 8-)
Zou hem gewoon blijven rijden.
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- jaar oud als je niks gezegd had waren we nu nog bezig :+



Mooi ding 8-)
Zou hem gewoon blijven rijden.

Jaa zoiets dacht ik al... Daarom dacht ik. ik reageer maar even :D
wel hartstikke lief uiteraard!
Jaa ik ben aan de ene kant zo blij met mijn motor. Aan de andere kant ik verkoop het liever aan iemand anders die er met 90% vertrouwen erop rijdt.
 
Dit heb ik allemaal al gedaan :)
Er zit al een verlagingsveer in, deze is ook al helemaal strak gedraaid.
Buddyseat is ook al aangepast waar het kan.

En enorm afschrijven in het eerste jaar en zeker ook nog in het tweede jaar ben ik van op de hoogte... helaas!

Heb je al aan daytona laarzen gedacht ? die zijn er met extra dikke zolen, kan net het verschil maken.
Daytona Lady Pilot GTX
 
Laatst bewerkt:
rijtjeshuis zeg je...
Als je voordeur in het verlengde ligt van je keuken- en gang deur.....kun je via de voordeur dwars door je woning je achtertuin in rijden/duwen.
 
Laatst bewerkt:
rijtjeshuis zeg je...
Als je voordeur in het verlengde ligt van je keuken- en gang deur.....kun je via de voordeur dwars door je woning je achtertuin in rijden/duwen.

Nee dat is niet van toepassing.
En dit topic is ook niet meer nodig. Weet alleen ook niet hoe ik hem moet sluiten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan