Motor dealers Nederland

Status
Niet open voor verdere reacties.

SV650S

MF'er
23 mei 2001
225
0
Eindhoven
Mijn 24.000 beurt komt eraan, breng de motor nog net voor de toer even weg om tanwielen en ketting te laten vervangen, kleppen stellen en de rest die er bij komt.
Ik heb dus best lang rondgekeken waar ik mijn motor eens naar toe zou brengen.
Ja, je hoort wel eens van die verhalen en dan ben je toch wat voorzichtiger met de dealers die je uitkiest voor de service beurt.
Heb al mijn onderhoud altijd bij een mannetje laten doen dat de diploma's had.. maar nu wil ik de motor toch liever naar een goede dealer brengen(heb geen slechte ervaringen met het mannetje).
Op deze site staat een heel mooi overzicht met dealers in Nederland en de ervaringen http://www.xs4all.nl/~bigjohn/motordealers/
Alleen daar staan lang niet alle dealers tussen die ik in omgeving Eindhoven weet te vinden...
Dus nu aan jullie de vraag, waar brengen jullie de motor heen en wat zijn jullie ervaringen met de verschillende dealers.
Ik breng de motor nu naar Geboers in Eersel.

Mijn slechte ervaring is met Joppen motoren in Leende.
Daar mijn eerste motor gekocht een Honda Rebel 250cc(tja dat beperkte rijbewijs he)
Eerst liep dat ding op 1 cilinder... bougie vervangen.
Toen gebeurde dat weer, carberateur opnieuw afgesteld en schoongemaakt.
Toen controleerde ik de rest van de motor en zag dat het luchtfilter vol met zand zat...ja en ze hadden me wel een service beurt bij het afleveren beloofd.
Toen viel me ook op dat de achterband tegen de ketting beschermer liep...slordig vind ik.
Nieuwe achterband... toen viel me op dat de velg met achterband scheef gemonteerd was...ja en toen dacht ik, val maar in de stront ik ga wel naar een ander.
Dus daar kom ik echt niet meer.



[ Dit Bericht is bewerkt door: SV650S op 2001-05-26 11:36 ]
 
Mijn 24.000 beurt komt eraan, breng de motor nog net voor de toer even weg om tanwielen en ketting te laten vervangen, kleppen stellen en de rest die er bij komt.
Ik heb dus best lang rondgekeken waar ik mijn motor eens naar toe zou brengen.
Ja, je hoort wel eens van die verhalen en dan ben je toch wat voorzichtiger met de dealers die je uitkiest voor de service beurt.
Heb al mijn onderhoud altijd bij een mannetje laten doen dat de diploma's had.. maar nu wil ik de motor toch liever naar een goede dealer brengen(heb geen slechte ervaringen met het mannetje).
Op deze site staat een heel mooi overzicht met dealers in Nederland en de ervaringen http://www.xs4all.nl/~bigjohn/motordealers/
Alleen daar staan lang niet alle dealers tussen die ik in omgeving Eindhoven weet te vinden...
Dus nu aan jullie de vraag, waar brengen jullie de motor heen en wat zijn jullie ervaringen met de verschillende dealers.
Ik breng de motor nu naar Geboers in Eersel.

Mijn slechte ervaring is met Joppen motoren in Leende.
Daar mijn eerste motor gekocht een Honda Rebel 250cc(tja dat beperkte rijbewijs he)
Eerst liep dat ding op 1 cilinder... bougie vervangen.
Toen gebeurde dat weer, carberateur opnieuw afgesteld en schoongemaakt.
Toen controleerde ik de rest van de motor en zag dat het luchtfilter vol met zand zat...ja en ze hadden me wel een service beurt bij het afleveren beloofd.
Toen viel me ook op dat de achterband tegen de ketting beschermer liep...slordig vind ik.
Nieuwe achterband... toen viel me op dat de velg met achterband scheef gemonteerd was...ja en toen dacht ik, val maar in de stront ik ga wel naar een ander.
Dus daar kom ik echt niet meer.



[ Dit Bericht is bewerkt door: SV650S op 2001-05-26 11:36 ]

Slechte dealers omgeving EHV.... Riemersma, Motorhuis, Joppen ( = foppen.) Goede tja.... da's persoonlijk. Geboers wil ook wel eens een steekje laten vallen... Je kunt Groen Motoren in Son proberen... Of anders v/d Heijden in Den Bosch.... Ik doe alles zelf sinds de slechte ervaringen met Riemersma en Geboers.......
 
Zou je misschien het een en ander kunnen toelichten... wil wel graag weten wat jou persoonlijke ervaringen met Geboers en Riemersma zijn.
Riemersma is geloof ik al tig keer overgenomen(door motorhuis Eindhoven?), staan iedere keer ander mensen in de winkel en ze hebben er niet echt verstand van, vaak lang wachten totdat je aan de beurt bent.
Staan nog 2 monteurs achter waarvan ik niet weet of ze echt goed zijn.
Heb hier mijn valschade laten maken, dat is wel netjes gebeurd.

Geboers vind ik een hele goede zaak, goede inruilprijzen.
Kunt handelen met Kees of andere verkoper, altijd in voor praatje.
Over de werkplaats kan ik niet echt goed oordelen, ik weet dat er een paar goed opgeleidde mensen staan en er lopen een paar jonge jongens rond.
Geloof dat ze niet echt goedkoop zijn in de werkplaats.
Maar daar kom ik dan binnenkort wel achter.
 
In de zaak bij Geboers staan goede mensen, da's helemaal waar. Kheb alleen slechte ervaringen met hun reparaties / onderhoud... Met een FZ 600 regelmatig teruggemoeten omdat er dingen niet of niet goed zijn gedaan.

Bij Riemersma is het alleen maar bergafwaarts gegaan sinds ze zijn vertrokken uit EHV... In geldrop mijn FZR 1000 daar gekocht ( ik kwam er immers al jaren.) Schakelaars kapot, bij een onderhoudsbeurt sloeg mijn tank ineens geel uit... ( benzine er over heen gegooit.. ) en meer van dat soort geintjes.. ( plus erg dom personeel in de winkel.)

Deze ervaringen zijn dan wel van ondertussen 5 jaar geleden ofzo... Sindsdien doe ik alles zelf. Ik haal de onderdelen bij Groen Motoren in Son en That's it.... Voor kleding e.d. ga ik naar v/d Heijden in Den Bosch.. ( heb ik ook mijn R1tje gehaald.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan