Motor destructie (voor onderdelen) foto reportage

dwaal

MF veteraan
20 mei 2003
4.833
138
Nieuwendijk
De honda Magna Vf700c uit 1985 had haar laatste adem uitgeblazen (versnellingsbak stuk), dus het werd tijd om haar voor onderdelen te strippen. Hier volgt een foto verslag van deze procedure:
127_2796.JPG

Met de eigenaar, natuurlijk. Op dit moment ben ik bezig met het verwijderen van de achterrem, zodat we wat makkelijker bij de rechter step konden komen.
Zoals je kunt zien, zijn de tank, het zadel, de handle bars, de sissybar, fenders en cockpit op dit moment al verwijderd.
127_2797.JPG

Een lichtelijk out-of-focus plaatje van de rechterkant (of linkerkant, afhankelijk van je perspectief) van de machine. Het witte ding aan de bovenkant is een bakje waar we alle schroeven, boutjes en moertjes bewaarden die we van de machine hadden afgesloopt. Het bakje staat trouwens in de holte waar normaal de luchtfilter zit.
127_2800.JPG

De olie van verschillende delen van de machine was zojuist gedumpt in de oranje container (je bent nederlander of niet O-) ). Ik liet de zorgvuldig afgevulde container trouwens een uurtje later kletteren. Al het werk voor niks... Er groeit de eerst komende tijd geen gras meer op het stoepje. De groene mat is voor de bescherming van je knieen als je aan het werk bent. Erg handig!
128_2804.JPG

Dit plaatje laat de kwaliteit van de Honda Magna zien. Toen Bikertrash een beetje gefrustreerd raakte, en daarom de kwaliteit van het frame testte met een grote hamer, boog het frame, maar brak niet. De hamer wel.
127_2799.JPG

Dit is de helft van het Magna Destruction Team. Als u deze man ziet, notificeer dan direct de plaatselijke inrichting. Hij is niet gevaarlijk, behoudens voor zwart-witte eekhoorntjes.
128_2806.JPG

Uitterraard, er ging wel eens iets fout. De achterkant van de inmiddels niet meer zo mobiele Magna vloog in de fik, wat mij deed rennen richting de locatie van onze digitale camera. Ziehier het resultaat.
128_2807.JPG

Waarna de dorpsgek de vlammen doofde, wat niet alle inderhaast toegerende omstanders op prijs stelden.
128_2814.JPG

Na ingebruikname van bovenstaand destructief apparaat...
128_2812.JPG

Bleef boven en onderstaand fotomateriaal over van de motor.
128_2813.JPG

Waarna de technicus probeerde het geheel weer in elkaar te zetten.
127_2794.JPG

127_2793.JPG

Een tot mislukken gedoemde poging, natuurlijk.
Nog eentje dan voor onderweg:
128_2816.JPG

Een treffende foto van de sloper, al zeg ik het zelf.
En nog eentje van de onfortuinlijke ex-eigenaar van deze niet meer zo levende magna.
128_2817.JPG

U heeft gekeken naar een uitzending in de zendtijd van de apolitieke partijen. Stuur uw giften naar het locale weeshuis voor zwart-witte eekhoorns.
 
Eigenlijk nog allemaal heel brave plaatjes dus '( Ik had gehoopt dat je hem naar de bovenste verdieping van een flat had gebracht en daarna de snelste weg naar beneden haf gewezen :P

128_2806.JPG


Is dit nu een burn-out :?
 
Lachen, vliegt je motor in de fik, ren je eerst naar je camera.
Ik ahd toch op z'n minst verwacht dat je 'm weer gaat opbouwen om er zondag mee naar IJsselstein te komen!
 
Eigenlijk nog allemaal heel brave plaatjes dus '( Ik had gehoopt dat je hem naar de bovenste verdieping van een flat had gebracht en daarna de snelste weg naar beneden haf gewezen :P

http://i.xanga.com/dwaal/t/128_2806.JPG ((Afbeelding))

Is dit nu een burn-out :?
Dan wordt het aantal bruikbare onderdelen dat ik nog kan gebruiken een beetje te klein. Het was overgens wel een idee geweest...
 
Valt wel mee hoor; het blok is in prima staat: Dynamo ok, nokkenassen, koppeling in prima staat. Alleen is de versnelling kapot: maar dat kan ook simpel een kwestie van versleten lagers zijn. Ik heb alleen geen zin om het blok te splijten; da's me veel te veel werk!
 
ja die magna was snel verbouwd :) als iemand anders z,n brommer verbouwd wil hebben kan ie contact met het magna destructie team opnemen resultaat verzekerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan