Motor doet erg raar

BvdB

Rookie
1 jun 2006
2
0
Hallo allemaal,

Het volgende is het geval.

Als ik met mijn Kawasaki ZX900R Ninja gas geef (en blijf geven) en ik kom zo rond de 4,5 a 5000 toeren per minuut, dan schiet de toerenteller/ toeren flink omhoog maar ik voel dat de motor maar heel langzaam harder gaat. Dus totaal niet wat ik dan gewend ben.

Weet iemand wat hiervan de oorzaak is of kan zijn en hoe dit verholpen kan worden? Zelf heb ik werkelijk geen idee.

Bedankt alvast,
Bram

Ps. Reacties mogen ook naar BvandenBrom@hotmail.com
 
Laatst bewerkt:
Mmm, dat klinkt als een dure reparatie. Is dat ook zo :?

Heeft iemand enig idee wat mij dat ongeveer gaat kosten bij bv motorport?? Dus dat zij alles vernieuwen enz.
 
Mmm, dat klinkt als een dure reparatie. Is dat ook zo :?

Heeft iemand enig idee wat mij dat ongeveer gaat kosten bij bv motorport?? Dus dat zij alles vernieuwen enz.

Valt erg mee, ik gok (platen+veren+koppelingdekselpakking) zo'n €115,- en het is goed zelf te doen. Leer je je motor meteen een beetje kennen. Werkplaatsboek is erg handig. Een vriend/kennis met een beetje sleutelervaring erbij is ook nooit weg. Laat je het doen, dan komt er natuurlijk uurloon bij. (klein uurtje werk)
 
Het kost wel wat meer dan € 115 euro denk ik, als je originele gevoerde platen en veren koopt,(wat ik zeker zou doen bij een fiets met veel vermogen), en ook meteen pakking, olie en filter vervangt, denk ik dat je zeker aan materiaal 200/225 Euro kwijt bent.
Maar het is inderdaad wel makkelijk zelf te doen als je een beetje handig bent.
 
ik was 145 kwijt voor de platen alleen, en ik dacht dat ze origineel zijn

kan ook verkeerde olie zijn, maar als je dan nieuwe platen hebt, is het probleem ook opgelost *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan