Motor doet helemaal niks

Jawbraker

Rookie
28 mei 2022
19
9
Goedendag
Wie kan mij helpen?
Ik heb een suzuki gsx 600 f, alleen doet hij helemaal niks meer.
Ik heb inmiddels nieuwe accu erin gezet, 1 van de cellen was stuk. Maar de motor doet helemaal niks. Lampen werken niet, knipperlicht werkt niet. Je hoort ook geen klik. Gewoon helemaal niks.
Alle verzekeringen gecontroleerd, deze zijn gewoon goed. De startonderbeker gecontroleerd. Alle stekkers schoongemaakt. Enige wat wel brand is mijn motorolie en versnelling lampje. Het rare wel is als ik mijn sleutel eruit haal, dan blijft de lampjes wel branden. Toen ik mijn tank eraf wilde halen kreeg ik ook vonken. De massa kabel ziet er netjes uit.
Wat kan het zijn?
 
Lopen er meer massakabels dan?
Massakabel van het frame naar de accu heb ik vervangen.
Meestal niet. Meestal wordt op de blokbouten vertrouwd als massa. Maar het kan geen kwaad een massadraad extra van accu naar blok te leggen of door te lussen vanaf het frame. Bij Guzzi loopt veel massa door de draadboom. Daar kan het nooit kwaad extra massa aan te leggen op het frame.
 
Lopen er meer massakabels dan?
Massakabel van het frame naar de accu heb ik vervangen.

In de kabelboom zit normaal gesproken ook altijd een massa draad naar de diverse verlichting ed.
Deze moet dan wel ergens zijn massa vandaan krijgen. Hetzij rechtstreeks van de min pool van de accu, hetzij ergens van het frame of het motorblok
 
Oplossing
Kan me nog herinneren de Suzuki gsxr600 SRAD waar ik laadproblemen mee had, zat em uiteindelijk in de draadboom en zag hoe slecht de massa draden erin verwerkt waren.
Bosje zwarte draden in elkaar gedraaid met een metalen busje er omheen geknepen en tape erover.
Dit gefikst en nooit geen last meer gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan