Motor doet nix meer

Dennizz

MF veteraan
6 sep 2002
2.117
0
Nieuwe Wetering (Overijssel)
Me motor is dood.

Contact kan ik aan zetten alles werkt. Alleen start i niet er gebeurd helemaal nix. Dodemans knop staat goed en motor in ze vrij ;) Voor de slimmerikken.

Het probleem ligt bij het spyball alarm.

Moment dat ik contact aan zet regaeert het alarm niet. Ook niet via de afstandsbediening.

Zelf denk ik dat de zekering van het alarm eruit ligt omdat i simpel helemaal nix doet (behalve me motor laten starten :+ ) Maar waar kan ik die zekering vinden :? Het kastje kan ik niet open schroeven, op de schroef zit een sticker en ik denk dat i daarop verzegeld is.... Aangezien het alarm er pas sinds okt vorig jaar inzit hoop ik op garantie...

Ik kan dus ook de noodprocedure niet uitvoeren omdat het alarm zich dood voordoet.

Wie o wie kan hem helpen *D

Mijn dealer is ook nog eens dicht op maandag...
 
volg de draden van je alarm is meestal hangt er ergens een zwevende zekering tussen weet je trouwens zeker of je accu nog goed is?


Accu is goed licht brand nog fel ;)

Zaterdag nog mee weggeweest zo`n 150 km...

Heb een beetje geprobeerd om draad te volgen maar wil liever niet alles van me motor af schroeven.


 
Laatst bewerkt:
Accu is goed licht brand nog fel ;)

Zaterdag nog mee weggeweest zo`n 150 km...

Heb een beetje geprobeerd om draad te volgen maar wil liever niet alles van me motor af schroeven.
hmmm dat dacht iemand op de akermaat gister ook wilde ook niet starten alarm deed het wel maar starter ging niet rond effe aangeduwd en lopen weer
maar om die zekering te vinden zal je waarschijnlijk wel je kappen eraf moeten halen denk ik die zullen ze vast niet zo maar ergens los hebben hangen
 
hmmm dat dacht iemand op de akermaat gister ook wilde ook niet starten alarm deed het wel maar starter ging niet rond effe aangeduwd en lopen weer
maar om die zekering te vinden zal je waarschijnlijk wel je kappen eraf moeten halen denk ik die zullen ze vast niet zo maar ergens los hebben hangen

Ik kreeg de motor wel gestart toen ik hem aanliep en terwijl de motor draaide ging het alarm af :+ De motor liep niet zo lekker, had het idee niet op 4 cilinders... Na een paar x gelopen te hebben kreeg ik hem echt niet meer aangeduwd/gestart.

Alleen de sirene ging af voor een paar seconde en weer ff rust. Ledje/lampen deden het niet...
 
Ik kreeg de motor wel gestart toen ik hem aanliep en terwijl de motor draaide ging het alarm af :+ De motor liep niet zo lekker, had het idee niet op 4 cilinders... Na een paar x gelopen te hebben kreeg ik hem echt niet meer aangeduwd/gestart.

Alleen de sirene ging af voor een paar seconde en weer ff rust. Ledje/lampen deden het niet...
vermoed toch de accu nu eigenlijk of het is een zekering maar als hij het wel doet als je hem aanduwt of deed kan het best zijn dat die accu toch kapoet is
 
vermoed toch de accu nu eigenlijk of het is een zekering maar als hij het wel doet als je hem aanduwt of deed kan het best zijn dat die accu toch kapoet is


Maar nu doen wel de lichten het wel van me motor.

Of bedoel je de interne accu van het Alarm? Maar die wordt toch alleen aangesproken als de spanning van de hoof acuu (motor) weg valt :?

Moment zal spanning ven meten van accu van de motor ;)

edit: gemeten: 12,51 DC Moet wel voldoende zijn denk ik :P
Ik denk toch echt die zekering van het alarm... Maar ik ga niet me hele motor verbouwen...

Echt :X dit... Morgen ging ik me motor inruilen bij een andere dealer |(
 
Laatst bewerkt:
accu van die jongen afgelopen weekend was ook verder oke lichten deden het maar rondgaan deed hij niet meer alarm ging zelfs aan en uit en af als hij aanstond en toch wilde hij niet starten door te weinig sap in de accu
 
accu van die jongen afgelopen weekend was ook verder oke lichten deden het maar rondgaan deed hij niet meer alarm ging zelfs aan en uit en af als hij aanstond en toch wilde hij niet starten door te weinig sap in de accu

Met aanlopen doet i het ook niet meer ;) Alarm onderbreekt gewoon de ontsteking (lijkt me). Of hij is verzopen omdat i zo beroerd liep nadat i was aangelopen... Had zelf het idee dat i op drie cilinders liep en erg onregelmatig...
 
heb ik ook gehad.. heb je toevallig de laaste tijd zitten sleutelen aan je bike ?

na contactsleutel omdraaien wel stroom overal op maar niet starten ,en spyball gaf geen sjoege.

wat je kan doen (hielp voor me) * alle contacten opnieuw nalopen in de buurt van je accu. Ik denk dat de + of - draad naar je spyball niet goed vast zit.

succes en sucseven.
 
heb ik ook gehad.. heb je toevallig de laaste tijd zitten sleutelen aan je bike ?

na contactsleutel omdraaien wel stroom overal op maar niet starten ,en spyball gaf geen sjoege.

wat je kan doen (hielp voor me) * alle contacten opnieuw nalopen in de buurt van je accu. Ik denk dat de + of - draad naar je spyball niet goed vast zit.

succes en sucseven.

Wel een grote beurt gehad een 400 km geleden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan