Motor doet raar tijdens het rijden

royjn

MF'er
9 jul 2001
34
0
nijmegen
Dag mede motorrijders en bewonderaars :P ,

ik zit met het volgende probleem. tijdens het rijden maakt mijn uitlaat een fluterent geluid. Met dit geluid hoort het volgende, als ik mijn gas op een vast punt hou dan blijft mijn motor niet op 1 snelheid rijden maar zakt hij in en verhoogt dan weer. dit gaat steeds op en neer. Als ik voor een stoplicht moet stoppen valt mijn motor uit.

ik dacht zelfs dat het aan de bougies lag, dit omdat ik dacht dat er geen goede verbranding was. maar de bougies waren goed.

wie weet waar het aan kan liggen of als je nog vragen hebt over het probleem vraag ze.

extra info :

kawa ZZR-400
bouwjaar 1989
gefrustreerde eigenaar |(

foto

nee het heeft geen stofzuiger-slangen :P
 
Laatst bewerkt:
Nee dat is een ZXR.

Je hebt carbs he? (ja natuurlijk heb je die) lijkt mij op ...


hier komt dan gegrond technisch commentaar, dus vanuit de studio gaan we nu LIVE over naar...etc.

iets met vlotters, sproeiers en dergelijk.
 
Heb het ook, dacht eerst valse lucht maar helaas was het niet, dus bougies maar eens vervangen, moest toch de koelvloeistof vervangen kan ik na loshalen van de radiator goed bij de bougies,deze zaten er inmiddels ook al 12000 km in.Na deze bougies vervangen te hebben,ook de bougiekabels en de doppen op ohmse waarden nagemeten te hebben.Alles weer in elkaar gezet en starten eerst de boel ontluchten ,motor liep direkt goed maar dat deed deze hiervoor ook al, na ontlucht te hebben proefritje maken.Hij reed precies hetzelfde bij 50 km/h ook bij gas op hetzelfde stand houden inhouden/gaan/inhouden/gaan etc.Op de snelweg liep de motor als een beer,na de volgende afslag eraf gas los terugschakelen en gas erop, en weer dat even verslikken dan pas oppakken.Nou heb ik een vermoeden dat of de carbs uit sync staan dus die laat ik ff checken,of dat er gasschuiven , of een geleider(s) versleten cq uitgelubberd zijn.
 
Heb het ook, dacht eerst valse lucht maar helaas was het niet, dus bougies maar eens vervangen, moest toch de koelvloeistof vervangen kan ik na loshalen van de radiator goed bij de bougies,deze zaten er inmiddels ook al 12000 km in.Na deze bougies vervangen te hebben,ook de bougiekabels en de doppen op ohmse waarden nagemeten te hebben.Alles weer in elkaar gezet en starten eerst de boel ontluchten ,motor liep direkt goed maar dat deed deze hiervoor ook al, na ontlucht te hebben proefritje maken.Hij reed precies hetzelfde bij 50 km/h ook bij gas op hetzelfde stand houden inhouden/gaan/inhouden/gaan etc.Op de snelweg liep de motor als een beer,na de volgende afslag eraf gas los terugschakelen en gas erop, en weer dat even verslikken dan pas oppakken.Nou heb ik een vermoeden dat of de carbs uit sync staan dus die laat ik ff checken,of dat er gasschuiven , of een geleider(s) versleten cq uitgelubberd zijn.

klinkt precies wat mijn motor ook doet. Hoop niet dat het de carb is want dat is me teveel werk om dat na te kijken en te reviseren. veel losse onderdelen en ik heb geen garagewerktuigen ;) .

ik heb iig een lijst wat ik na kan kijken.
- X valse lucht zou het niet kuunnen zijn omdat hij het dan elke keer zou moeten doen.
- V compressie
- V onsteking
- V spanningregelaar
- V Sproeiers
 
Laatst bewerkt:
Zou nog een te arm mengsel kunnen zijn ga nog een ritje maken dan proberen war jb zegt choke ietsjes uitrekken loopt tie beter dan te arm mengsel.Maar weet bijna zeker dat het van de carbs afkomt.
 
Zou nog een te arm mengsel kunnen zijn ga nog een ritje maken dan proberen war jb zegt choke ietsjes uitrekken loopt tie beter dan te arm mengsel.Maar weet bijna zeker dat het van de carbs afkomt.

nou ik wou proberen te rijden vandaag. maar hij wil niet meer starten ... :(
startmotor draait maar de motor wil niet aanslaan. het wordt steeds leuker.......
 
Heb dit probleem ook op het moment.
Dealer geeft aan dat ik nu te veel koude lucht door de powerfilters komt en dus de verhouding niet optimaal is(te arm) maar dat dat met weer boven de 10 graden wel goed gaat.
Moet het met die choke eens proberen om te kijken of het dan minder is.
Ik heb trouwens een injectie :?
 
laatste keer dat ik hem wou starten gaf mn uitlaat een goede knal.
Ben der nu nog half doof van haha

Het is waarschijnlijk of de carb of de ontsteking.
Ik breng em naar de dealer als ik tijd heb.
Deze week heb ik het krap in mijn tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan