Motor draait niet, startmotor?

JRNNL

Rookie
28 mei 2020
22
10
Hi allemaal,

Ik ben vorige maand tijdens een ijzige dag gevallen met mijn Yamaha Xj900s uit '96. Best een klap gemaakt, maar ik had het idee dat het vooral wat kapschade was. Nu wil ik hem weer op gaan knappen, maar de motor wilt niet starten. Het lijkt alsof de startmotor wel aanslaat, maar niet wilt draaien. Heb al een klap op de startmotor gegeven, maar dat mocht niet baten. Batterij is helemaal opgeladen, dat kan het niet zijn, lijkt me.

Zie filmpje voor wat er gebeurd. Wie kan me helpen?
 

Bijlagen

  • IMG-0221.MOV
    13,3 MB
Met de startmotor is niets mis..
Je bent gevallen, en toen? Motor weg laten slepen? Nog wel gereden?

Zo starten hoef je in ieder geval niet meer te proberen, dat brengt alleen maar meer schade.

@Zot Bougies er uit omdat je hydrolock verwacht?
 
Met de startmotor is niets mis..
Je bent gevallen, en toen? Motor weg laten slepen? Nog wel gereden?

Zo starten hoef je in ieder geval niet meer te proberen, dat brengt alleen maar meer schade.

@Zot Bougies er uit omdat je hydrolock verwacht?
er staat iets vast. Wat is het meest waarschijnlijke na op zijn kant te hebben gelegen?
 
Na de val motor neergezet, later die dag weggehaald op een aanhanger en thuis neergezet. Diezelfde avond geprobeerd te starten, toen was dit probleem al. Heeft denk ik een kwartier op z'n kant gelegen na de val.
 
Nouja ik verwacht dat maar vraag het ook om A zelf iets te leren en B geeft het wat toelichting voor TS die deze vraag stelt omdat het antwoord niet bekend is.

Ik vind het persoonlijk fijn om te weten waarom je iets doet, anders dan lukraak de oplossing uit te voeren zonder dat je snapt wat er nu eigenlijk gebeurt is en waarom het probleem dan opgelost is.
 
Oké, dat lukte wel. Had wat papier op de bougiegaten gelegd, 1 papiertje is flink nat geworden (lijkt op mengsel olie/benzine)
ok, nu moet alle vloeistof uit de verbrandingskamer.

bobines los koppelen (je wil geen vonkjes bij rond spattende benzine) en dan op de startmotor ronddraaien met bougies eruit.
olie peil controleren. Bij veel te hoog, olie verversen,
alles weer aansluiten en rijden maar
 
Terug
Bovenaan Onderaan