Goede avond
Ik kocht een oude Honda cb125t2 om deze te kunnen restaureren. De motor beschikt over 2 cilinders met ieder een carburator. Ik plaatste het blok zelf in het frame en ontsteking of compressie lijkt me vrij goed te zitten.
Het vreemde is dat de motor vlot aangaat (bij choke) maar dadelijk volledig in overtoeren gaat (tot wel 8000 rpm!)
De luchtschroef en mengselschroef staan ingesteld volgens het werkplaatshandboek, ik heb de carburators brandschoon gepoetst en ze nauwkeurig terug geplaatst. Ik dacht eerst aan een luchtlek maar het spuiten of bedekken van al de verbrandingsonderdelen maakt geen verschil in rpm.
Draaien aan de gashendel maakt geen verschil, ik vraag me af of het hier iets mee te maken zou kunnen hebben. Ik voel geen obstructie bij het aantrekken van de hendel, ze gaat ook gewoon terug naar de startpositie. Iemand een idee?
Ik kocht een oude Honda cb125t2 om deze te kunnen restaureren. De motor beschikt over 2 cilinders met ieder een carburator. Ik plaatste het blok zelf in het frame en ontsteking of compressie lijkt me vrij goed te zitten.
Het vreemde is dat de motor vlot aangaat (bij choke) maar dadelijk volledig in overtoeren gaat (tot wel 8000 rpm!)
De luchtschroef en mengselschroef staan ingesteld volgens het werkplaatshandboek, ik heb de carburators brandschoon gepoetst en ze nauwkeurig terug geplaatst. Ik dacht eerst aan een luchtlek maar het spuiten of bedekken van al de verbrandingsonderdelen maakt geen verschil in rpm.
Draaien aan de gashendel maakt geen verschil, ik vraag me af of het hier iets mee te maken zou kunnen hebben. Ik voel geen obstructie bij het aantrekken van de hendel, ze gaat ook gewoon terug naar de startpositie. Iemand een idee?