Motor Duitsland kopen (geld betalen/tussenrekening?)

Jeroen Duc

Die hard MF'er
28 mrt 2003
338
0
Hoi Allen,

Ik wil graag een motor uit Duitsland over laten komen (reeds 2 x eerder gedaan) alleen staat deze in het zuiden. Deze keer rij ik er niet voor heen maar ga ook niet zo geld overmaken naar iemand.

Is er een tussenoplossing waar het geld op geparkeerd kan worden? En na akkoord overgeboekt kan worden?

Jeroen
 
Ja, dat is er.
Nee, ik weet niet welke.

Als verkoper zou ik daar alleen niet mee akkoord gaan. Iets willen kopen is langskomen, bekijken, akkoord, betalen en meenemen. En die betaling van direct aan mij als verkoper plaats, niet aan een derde partij.
 
Enige juiste tussenoplossing naar mijn idee: degene die 'm voor je ophaalt en het transport regelt de motor laten betalen en die vooraf toestemming geven de deal rond te maken of evt. te cancellen mocht de motor toch niet zijn wat ie zou moeten zijn.
 
Enige juiste tussenoplossing naar mijn idee: degene die 'm voor je ophaalt en het transport regelt de motor laten betalen en die vooraf toestemming geven de deal rond te maken of evt. te cancellen mocht de motor toch niet zijn wat ie zou moeten zijn.

Ik neem aan dat je bedoelt dat koper motor de transporteur het geld meegeeft zodat de transporteur ter plekken de motor kan afrekenen voor koper ?
Of bedoel je dat de transporteur het zelf gaat voorschieten ? _O-
 
Hoi Allen,

Ik wil graag een motor uit Duitsland over laten komen (reeds 2 x eerder gedaan) alleen staat deze in het zuiden. Deze keer rij ik er niet voor heen maar ga ook niet zo geld overmaken naar iemand.

Is er een tussenoplossing waar het geld op geparkeerd kan worden? En na akkoord overgeboekt kan worden?

Jeroen

Heb je je bank al geraadpleegd?
 
Ik neem aan dat je bedoelt dat koper motor de transporteur het geld meegeeft zodat de transporteur ter plekken de motor kan afrekenen voor koper ?
Of bedoel je dat de transporteur het zelf gaat voorschieten ? _O-

Zak geld meegeven aan de transporteur ;) Of uiteraard vooraf overmaken naar de transporteur, zodat ie 'm ter plekke kan betalen en de verkoop af kan ronden.
 
In duitsland wordt van je verwacht dat de nieuwe eigenaar het koopcontract gaat tekenen, hoe ga je dat doen? Geen enkele duitser gaat de motor meegeven zonder krabbel hoor. Het is daar niet zoals hier: jij geld en ik het kenteken ech nie.... Huur een aanhanger en ga er heen, of koop wat dichterbij!
 
Een bank gaat zich hier niet in mengen (ik heb er gewerkt). Te klein en eenmalig. helaas.

Er zijn transporteurs die willen betalen als ze het ophalen. Alleen... die willen geen enkele aansprakelijkheid in geval van schade of gebreken aan hetgeen ze ophalen. Jouw risico... zij vervoeren alleen maar. Ik zou dit risico zelf niet willen lopen op zoiets. Maar het kan..

Ik zou gaan voor het voorstel van koenWitjes, een KTM rijder = liefhebber = weten waar ie naar moet kijken.
Trouwens... je mag mij ook benaderen voor hetzelfde! Ik heb tijd (don't ask :) )
Met zo'n soort afspraak kan je live appen als ze er zijn, foto's delen etc etc.
Tekenen is dan ook opgelost.
 
Geen enkele duitser gaat de motor meegeven zonder krabbel hoor.

Vorig jaar nog wel zo gedaan. Dus ik weet niet waar je het over hebt. Gewoon betaald en het uitgeschreven kenteken plus alle papieren meegenomen en de plaat achtergelaten.
 
Manlief heeft 2 weken geleden een motor in duitsland gekocht. De handelaar in kwestie vulde een koopcontract in waar ook de koper een handtekening op zet. Hij kan als handelaar hier op gecontroleerd worden.
Jaren geleden ook een motor gekocht van een duitse particulier, ook hij had een handgeschreven soort verklaring geschreven dat hij afstand doet van het voertuig en ik de nieuwe eigenaar werd met een handtekening er op. Ook ik heb dat ondertekend, dat ik het met deze koop eens was.
Ze zijn daar vrij serieus in dit soort zaken. De douane die jaren geleden nog bij de RDW in zat vroeg er jaren geleden wel naar, ze zitten echter niet meer bij het RDW in dus misschien is het veranderd of zijn ze hier soepeler in geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan