Motor Elfstedentocht

Heb niets gezien en een heeeerlijke tocht gehad en inderdaad die supersport langs de dijk... eigenaar lag aan de andere kant vam de weg met heel wat mensen eromheen. Verder heeeeel wat mf stickers gezien! Enige die me echt bij is gebleven was een r1/ r6 geel met iemand in een geel pak
 
Ik hoop dat het goed komt met die kerel. Zijn motor zat goed in de kreukels. :X

Zelf had ik geen sticker deze keer. Ik zat op een leenmotor. -O-
Maar het was super weer! En een mooie plak! *O*
 
Het was een zeer geslaagde rit. Het was de eerste keer dat ik meereed en van te voren was me verteld dat het voornamelijk langzaam rijden in een stoet was.
Een keer of 4 in de file gestaan voor een stoplicht of brug, maar over het algemeen konden we lekker doorrijden.

Zelfs een paar kilometer een beetje tempo kunnen maken wat best wel even lekker was na een gemiddelde snelheid van 50km en het proberen in te halen van rijders die liever geen bochten maken.

Heb nergens flitsers of lasers gezien en dat is of heel gunstig of niet....

Al met al een mooie route om te rijden met prima wegen en heel
veel bochten.
 
http://www.fotografie-meinema.nl/chschier/index.php

full
*O*
 
Ik heb een paar foto's gemaakt. Niet zo veel omdat toen ik kwam...de zon verdween '(
Gemaakt tussen Franeker en Menaldum, tussen 14:00-15:00 uur.

De foto's zijn niet bewerkt, mocht iemand er belang bij hebben PM dan maar even.
Ze zijn nog wel wat op te vrolijken.

Error
 
Laatst bewerkt:
Mooie dag gehad je weet dat je niet kunt doorrijden dus daar moet je je op instellen. Die motor langs de kant was niet veel van over inderdaad. Even met je neus op de feiten...

Blijft gevaarlijk! Politie was deze keer netjes en gewoon rustig aanwezig alleen de extreme lui eruit pikken. Ook leuk om onderweg bekenden tegen te komen op de motor.

elfsteden_01_zps01269c4e.jpg
 
Helaas weigerde de brandstofpomp van mijn rsv mille dienst de dag ervoor.
De suzuki sv650s van mijn vriendin maar meegenomen.

Ik heb me goed vermaakt, stukjes lekker doorgereden maar voor elke brug op de route hebben wij moeten wachten :p
Warm, zere kont, zere knieën. Helemaal doorweekt van het zweet :p Maar het ging top.

Een aantal lui achten zich speciaal en moeten overal links en rechts langs, en hoeven volgens hun niet in formatie te rijden. Maargoed, niet te veel op letten want die zijn er elk jaar waarschijnlijk. En sommigen kunnen ook echt niet rijden :P Maar dat is een klein percentage.

En oja wij hebben dat ongeval ook gezien, de ambulance haalde ons vlak ervoor nog in dus hij was er nog maar net bij.
Alle motorrijders gingen voorbeeldig aan de kant voor die ambulance, top.
 
en hoeven volgens hun niet in formatie te rijden.
Ik hou altijd m'n eigen formatie aan :P

Verder leuk tochtje inderdaad. Gelukkig stukken beter weer dan vorig jaar^^. Tempo lag wel bedroevend laag maar dat weet je van te voren. Geen flitsers gezien maar ze stonden er vast wel, deze week maar even de brievenbus in de gaten houden.
 
Laatst bewerkt:
33 keer de tocht gereden, en het blijft leuk.
Deze keer goed opletten want de route was heel anders deze keer.

Vooral bij Harlingen waar je op de automatische piloot bij de rotonde meteen rechts afgaat.
Maar hier moest je dus door Harlingen heen.

Het deed me weer een beetje aan vroeger denken.
Toen reden we ook door bijna al de 11 steden.

Vooral het laatste stuk, Leeuwarden binnen komen via Lekkum.
Dat was echt zo als jaren geleden.

Maar ook nieuwe stukken weg.
Na de start net buiten Leeuwarden.
Ik had echt iets van, waar ben ik nu !
Maar daar werd al volop gereden op nieuwe stukken weg van de haak om Leeuwarden.

Maar, heerlijk gereden op de ideale motor voor deze tocht, de Honda XBR 500.

full
 
Dacht ff kijken of ik ook op fotografie-meinema.nl sta..
Heel veel foto's later.. Niet gevonden :P..
 
Mooie dag gehad je weet dat je niet kunt doorrijden dus daar moet je je op instellen. Die motor langs de kant was niet veel van over inderdaad. Even met je neus op de feiten...

Blijft gevaarlijk! Politie was deze keer netjes en gewoon rustig aanwezig alleen de extreme lui eruit pikken. Ook leuk om onderweg bekenden tegen te komen op de motor.

[afbeelding]

Volgens mij heb ik nog een klein stukje met je opgereden. Ergens na Dokkum.

Ik op tlr met kabaal
 
Tocht was prachtig, wij waren rond 15:00 over.
Onderweg geen tegenslagen gehad of rare dingen gezien op een klein groepje racers na die blijkbaar om 11:00 moesten werken. Jammer dat dit soort gasten meedoen. Maar goed, meerendeel was grandioos en inderdaad zoals hierboven als vermeld stond, ALTIJD bij de rotonde in Harlingen is het rechtsaf. Nu dus niet, vorig jaar was er al sprake van om dit voor elkaar te krijgen vanwege het 100 jarig bestaan om door de havens van Harlingen te rijden. Prachtig was dat.
Voor mij de 20ste keer, op naar de volgende 20.
p.s. iemand nog MF stickers gezien? Ik heb er eigenlijk niet opgelet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan