motor en auto rijbewijs tegelijk?

fietsertje

MF veteraan
10 okt 2002
6.158
9
zuid holland
kan dit of maak je t jezelf dan onnodig moeilijk? ouders betalen namelijk auto en ik zelf motor, dus zou tegelijk vant zomer kunnen. maar weet nie of dat handig is :)
en nog een vraagje, moet je je theorie nou wel 2x doen voor auto en motor apart?
 
Je moet iig 2 keer theorie doen. Theorie van de motor is echt anders als van de auto.

Ik denk dat je het jezelf lastig maakt als je ze beide tegelijk gaat doen, maar ik kan dat niet uit eigen ervaring zeggen. Kzou van de zomer lekker mijn motor RBW halen en dan van de winter het autorijbewijs, als je toch minder kunt rijden op de motor (en lessen op de motor minder prettig is).
 
Je moet iig 2 keer theorie doen. Theorie van de motor is echt anders als van de auto.

Ik denk dat je het jezelf lastig maakt als je ze beide tegelijk gaat doen, maar ik kan dat niet uit eigen ervaring zeggen. Kzou van de zomer lekker mijn motor RBW halen en dan van de winter het autorijbewijs, als je toch minder kunt rijden op de motor (en lessen op de motor minder prettig is).

ja maar auto begin ik meteen in april (12 april eerste les *D ) en motor half of eind zomer, maar denk nie dak mn autopapiertje dan al helemaal heb. dus auto sowieso eerst. beetje jammer maar ja....
 
he nog iemand uit zoetermeer gevonden. *D

ik zou zeker niet niet aan allebei tegelijk gaan beginnen.
Je moet gewoon voor jezelf besluiten aan welk rijbewijs je nu meest hebt.
Maar als je nu snel je auto rijbewijs haalt kan je gelijk door met je motor.
Want het wordt nu wel weer beter weer :]
 
Ik heb ook tegelijk auto- en motorrijles gehad.
Kreeg de auto ook van mijn ouders en motor betaalde ik zelf.

Ik zelf vond het totaal geen probleem en mijn rijinstructeur ook niet, hij gaf in beide les, dus ik zag hem 2 keer in de week. 8-)
Je zit helemaal in het ritme van lessen en wat je in de ene les oppikt kun je weer gebruiken in de andere les en visa versa.
 
Je zit helemaal in het ritme van lessen en wat je in de ene les oppikt kun je weer gebruiken in de andere les en visa versa.
:^ Ik denk ook dat het geen problemen hoeft te geven hoor, een vriend van me deed ze ook beide tegelijk en slaagde ook in 1x voor beide rijbewijzen.
 
Neem wel eerst een aantal autorijlessen (je planning is wat dat betreft niet verkeerd). Je verkeersinzicht vergroot en die kennis kan je weer toepassen op de motor. Bovendien kost gemiddeld genomen het eerst rbw langer omdat je juist dat verkeersinzicht moet opbouwen. Doe dat dus op kosten van je ouders })
 
Op donderdag 27 februari 2003 12:22 schreef JoKing het volgende:
Ik heb ook tegelijk auto- en motorrijles gehad. Kreeg de auto ook van mijn ouders en motor betaalde ik zelf.
Ik zelf vond het totaal geen probleem en mijn rijinstructeur ook niet, hij gaf in beide les, dus ik zag hem 2 keer in de week. 8-) Je zit helemaal in het ritme van lessen en wat je in de ene les oppikt kun je weer gebruiken in de andere les en visa versa.
Dit klinkt wel logisch. Ik zou het gewoon proberen!
 
Ik zou ook voor beide gaan, begin met auto is wel goed idee, en dan daarna opvolgend met motor, kan je rond kerst voor allebei afrijden :P ...
Nou ja motor spijker ik je dan ook nog wel iets bij :+
 
Heb zelf ook auto en motor tegelijk gedaan.......
Kan het alleen maar aanraden !!!!!
Maar......als er niet een te lange tijd tussen zit.......rijbewijs in één keer (auto en motor) op het gemeentehuis laten maken, anders ben je dubbel geld kwijt.
Ik zelf had motor één maand eerder dan auto, gelijk rijbewijs laten maken .....
Een maand later auto bijschrijven en weer kon ik betalen.....

Enne met motor krijg je beter verkeers inzicht dan auto.....vind ik in tegenstelling tot anderen......
 
ik heb tussen autorijlessen in een driedaagse motorcursus gedaan. Ik was toen meteen gelaagd en ben twee maanden later ook voor mijn auto geslaagd. Volgens mijn auto instructeur reed ik heel anders nadat ik mijn motorrijbewijs had gehaald. Ik reed o.a. wat feller maar had ook een beter verkeersinzicht. Ik anticipeerde bijvoorbeeld een stuk beter o.a. dankzij het drie bochten verder kijken wat je leerde op de motor.

Ik kan het je dus wel aanbevelen maar ik denk dat dat per persoon wel zal verschillen, misschien werkt het bij jou wel averechts.
 
ja maar auto begin ik meteen in april (12 april eerste les *D ) en motor half of eind zomer, maar denk nie dak mn autopapiertje dan al helemaal heb. dus auto sowieso eerst. beetje jammer maar ja....
12 april in m'n agenda gezet. Ik zal dan (nog) beter opletten op de weg!! :X :+

Suc6 Nienke!!
 
waar ga je eigenlijk rijden, RSZ?
Moet je daar event. ff vragen wat ze er van vinden (waarschijnlijk niet verkeerd wand dat betekend weer geld }) )
 
He fietsertje, ik zou eerst m'n rijbewijs B halen. Want als je eerst voor A gaat krijg je een zwaarder examen, omdat je dan vaak dingen als voorang geven en krijgen nog niet zo goed onder de knie hebt, je verkeersinzicht is dus nog wat minder.. Let op, als je op de motor een foutje maakt, kan je instructeur niet ingrijpen.

Veel sterkte
 
Terug
Bovenaan Onderaan