Motor EN autorijbewijs in één ????

Dix

Die hard MF'er
1 apr 2006
633
0
Nijmegen
Hooooooooooooooi mensen!!


Ik heb een vraagje, ik word binnenkort 18 en ik wil samen met mijn broer ons auto en motor rijbewijs gaan halen..
Weten jullie of je dat samen kan doen, ik heb gehoord van wel.
Wie heeft dit gedaan of weet hier meer over?
Waarom wel en waarom niet..
Wat raden jullie mij aan *D

Groetjessssssssssssss :]
 
Hooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi B|

Ik snap niet goed wat je bedoelt :? Heb je het nou over het theorie gedeelte? Auto- en motortheorie verschillen. Dat gaat al eens niet door. En het lijkt me nogal voor de hand liggend dat je praktijk examen moet doen voor auto en nog een keer voor de motor. Dat je samen met je broer motor kan lessen lijkt me ook duidelijk.

Dus verklaar nader. Wat heb je dan precies gehoord?
 
waar is de tijd gebleven dat je jaren lang een krantenwijk moest nemen om een rijbewijs te kunnen halen als je 18 werd?


en ja, in mijn tijd kostte auto rijles 40 gulden per uur. iets wat een scholier in die tijd echt niet zomaar kon betalen.
 
waar is de tijd gebleven dat je jaren lang een krantenwijk moest nemen om een rijbewijs te kunnen halen als je 18 werd?


en ja, in mijn tijd kostte auto rijles 40 gulden per uur. iets wat een scholier in die tijd echt niet zomaar kon betalen.

Ja ik snap wat je bedoelt. Hoewel ik nog hoor bij de jonge generatie zie ik ook duidelijk dat kinderen het min of meer normaal zijn gaan vinden om je rijbewijs te krijgen van de ouders. Ik heb er ook gewoon voor moeten werken. Sowieso lijken jongeren er niet zoveel behoefte meer aan te hebben om zelf centen te verdienen. Misschien springen de ouders té snel bij financieel gezien.
 
waar is de tijd gebleven dat je jaren lang een krantenwijk moest nemen om een rijbewijs te kunnen halen als je 18 werd?


en ja, in mijn tijd kostte auto rijles 40 gulden per uur. iets wat een scholier in die tijd echt niet zomaar kon betalen.

wie zegt dat die jongen niet erg hard gespaard heeft (misschien wel jaren kranten gelopen :P ) les kost tegenwoordig rond de 40 eu per uur. Ik was ook 18 toen ik begon te lessen, gewoon hard sparen en elke (zomer)vakantie/zaterdag werken :Y nu net 19, en begin deze zomer met autorijbewijs *D :N
 
Laatst bewerkt:
waar is de tijd gebleven dat je jaren lang een krantenwijk moest nemen om een rijbewijs te kunnen halen als je 18 werd?


en ja, in mijn tijd kostte auto rijles 40 gulden per uur. iets wat een scholier in die tijd echt niet zomaar kon betalen.
wat denk je dat ik er voor heb moeten doen? :?

voor beide....
 
Ja ik snap wat je bedoelt. Hoewel ik nog hoor bij de jonge generatie zie ik ook duidelijk dat kinderen het min of meer normaal zijn gaan vinden om je rijbewijs te krijgen van de ouders. Ik heb er ook gewoon voor moeten werken. Sowieso lijken jongeren er niet zoveel behoefte meer aan te hebben om zelf centen te verdienen. Misschien springen de ouders té snel bij financieel gezien.

Wat een vooroordelen weer zeg. :P

Moet er ook gewoon hard voor werken / sparen, krijg niest van pappie :P (daarom moet ik ook nog beginnen :( )
 
Wat een vooroordelen weer zeg. :P

Moet er ook gewoon hard voor werken / sparen, krijg niest van pappie :P (daarom moet ik ook nog beginnen :( )

Is geen kwestie van vooroordelen :+
Ik zie het gewoon in mijn directe omgeving, in alle lagen van de bevolking.
 
waar is de tijd gebleven dat je jaren lang een krantenwijk moest nemen om een rijbewijs te kunnen halen als je 18 werd?


en ja, in mijn tijd kostte auto rijles 40 gulden per uur. iets wat een scholier in die tijd echt niet zomaar kon betalen.


zeik niet zo,

nu moeten er ook nog jongeren werken, echt bs als je denkt dat ze nu alles gratis krijgen , ook al krijgen ze het gratis van de ouders, zou jij nee zeggen daartegen als je weer 18 was |(

@ TS: motor-en autorijbewijs zijn nog altijd 2 verschillende rijbewijzen, je moet ze apart doen . zou mooi zijn als je alleen voor auto ging, en zelf mag aanvinken welk rijbewijs je nog erbij wilt
 
Is geen kwestie van vooroordelen :+
Ik zie het gewoon in mijn directe omgeving, in alle lagen van de bevolking.

Volgens mij verschilt het ook nog is per regio.
Woonde eerst in de randstad, niemand rijbewijzen.
Twente: "Heb jij geen rijbewijs ?!??!?!??!? :? :X B| _O- :W

-O-
 
Dames, heren...even on topic.... B|

De vraag lijkt me redelijk duidelijk. Mij lijken er geen belemmeringen te zijn in het gelijktijdig lessen voor auto en motor-rijbewijs. Tis alleen dat je voor alle 5 moet slagen.... :z . 2 x theorie, 2 x praktijk en 1 x avb.

[me]tom tailor heeft er ook hard voor moeten lenen vroegah :o [/me]
 
zeik niet zo,

nu moeten er ook nog jongeren werken, echt bs als je denkt dat ze nu alles gratis krijgen , ook al krijgen ze het gratis van de ouders, zou jij nee zeggen daartegen als je weer 18 was |(

Jij trekt het helemaal in het extreme _O- "Ze" krijgen nu "alles" gratis. En natuurlijk zou niemand nee zeggen als ze het aangeboden kregen. Het gaat er alleen om dat het vanzelfsprekender wordt gevonden.
 
Dames, heren...even on topic.... B|

De vraag lijkt me redelijk duidelijk. Mij lijken er geen belemmeringen te zijn in het gelijktijdig lessen voor auto en motor-rijbewijs. Tis alleen dat je voor alle 5 moet slagen.... :z . 2 x theorie, 2 x praktijk en 1 x avb.

bijna goed!!!



om motor rijlessen te nemen moet je of een auto rijbewijs hebben of je theorie voor de motor gehaald hebben eerder mag je niet lessen

succes met jullie lessen
gr klijko
 
om motor rijlessen te nemen moet je of een auto rijbewijs hebben of je theorie voor de motor gehaald hebben eerder mag je niet lessen
Is dat zo? Volgens mij mag je de 'voertuigbeheersing' van je motor al doen zonder theorie.

Not sure though, ik had theorie + rijbewijs B al voordat ik een maand geleden begon ;)
 
om motor rijlessen te nemen moet je of een auto rijbewijs hebben of je theorie voor de motor gehaald hebben eerder mag je niet lessen

succes met jullie lessen
gr klijko

Oh? :?
Dat hoor ik dan voor het eerst, en ik ken genoeg mensen die eerst hun motorbewijs hebben gehaald en echt niet eerst theorie hebben hoeven doen voor de lessen!

Misschien dat sommige rijscholen het graag zo doen, maar wettelijk is hier volgens mij helemaal niks mee geregeld.
 
Oh? :?
Dat hoor ik dan voor het eerst, en ik ken genoeg mensen die eerst hun motorbewijs hebben gehaald en echt niet eerst theorie hebben hoeven doen voor de lessen!

Misschien dat sommige rijscholen het graag zo doen, maar wettelijk is hier volgens mij helemaal niks mee geregeld.


klopt bijna. je mag best lessen zonder rijbewijs of theorie. alleen moet de instructeur dan wel altijd achterop zitten
 
klopt bijna. je mag best lessen zonder rijbewijs of theorie. alleen moet de instructeur dan wel altijd achterop zitten

Daar hebben de rijscholen in deze regio dan duidelijk schijt aan! _O-

Klinkt me ook redelijk onzinnig in de oren, autolessen zonder theorie mogen wel en motorlessen niet?
Is dat weer een stukje ontmoedigingsbeleid of zo? :?
 
Daar hebben de rijscholen in deze regio dan duidelijk schijt aan! _O-

Klinkt me ook redelijk onzinnig in de oren, autolessen zonder theorie mogen wel en motorlessen niet?
Is dat weer een stukje ontmoedigingsbeleid of zo? :?
op de motor zit je (normaal gesproken) alleen als je lest. en in de auto zit er altijd iemand bij je die kan ingrijpen wanneer dat nodig is

dus daarvoor moet je eerst je theorie hebben of je autorijbewijs (logisch toch? O-) :X :X )
 
Daar hebben de rijscholen in deze regio dan duidelijk schijt aan! _O-

Klinkt me ook redelijk onzinnig in de oren, autolessen zonder theorie mogen wel en motorlessen niet?
Is dat weer een stukje ontmoedigingsbeleid of zo? :?


op de motor is de leerling zelf verantwoordelijk voor het naleven van de verkeersregels, in de auto is de instructeur dat.

(boetes tijdens motorrijles zijn ook voor de leerling en niet voor de instructeur)
 
op de motor zit je (normaal gesproken) alleen als je lest. en in de auto zit er altijd iemand bij je die kan ingrijpen wanneer dat nodig is

dus daarvoor moet je eerst je theorie hebben of je autorijbewijs (logisch toch? O-) :X :X )

Maar als de instructeur achterop zit kun je dus wel zonder theorie lessen?
Net alsof hij in kan grijpen als hij achterop zit :?

Niet dat ik er wakker van kan liggen, die theorie moet je toch wel doen en is normaliter geen probleem maar echt consequent kan ik de regeling niet vinden.

Enigszins gerelateerd: Ik heb toen ik 21 was en nog een 25Kw rijbewijs had een nieuw examen gedaan om eerder vol vermogen te kunnen rijden.
Toen heb ik heel wat af mogen bellen om te horen of ik opnieuw theorie examen zou moeten doen!
Uiteindelijk was dat dus niet nodig, terwijl op MF later iedereen riep dat dat absoluut wel noodzakelijk was, sommige regelingen zijn kennelijk knap onduidelijk.
 
ben nu 19 en heb straks alle 3 rijbewijzen al

heb de auto & vrachtwagen tegelijkertijd gedaan ( wel appart examen natuurlijk :+ en de vrachtwagen kreeg ik cadeau van men huidige werkgever )

en ben nu met men motor bezig
 
Volgens mij verschilt het ook nog is per regio.
Woonde eerst in de randstad, niemand rijbewijzen.
Twente: "Heb jij geen rijbewijs ?!??!?!??!? :? :X B| _O- :W
Dat heeft er meer mee te maken met dat in de randstad *ALLES* binnen 15minuten fietsen is en anders met het openbaar vervoer de rest te doen is.
En dat hier in de achterhoek het dichtsbijzijnde station al een dik uur fietsen is ...
Dus ja, iedereen die ik ken haalt op z'n 16 de brommer, en op zijn 18e rijbewijs plus auto (uitzondering daar gelaten).
 
Terug
Bovenaan Onderaan