Motor ergonomie & afstellen

Honda-noob

Die hard MF'er
16 apr 2017
292
65
Altena
Meest recente topics over ergonomie zijn al best oud, vandaar dit topic.
Ben over dit onderwerp na gaan denken n.a.v. Dave Moss: Fitting The Motorcycle To You

Heb dit namelijk zelf nooit gedaan op mijn motor, maar ergens wel logisch. Merkte ook laatst dat bij een langere rit ik last kreeg van mijn rechterarm, linkerarm geen last. Dus zat te denken, misschien moet het nog allemaal eens goed ergonomisch afgesteld worden. Niet voor niets zijn er stuurverhogers en een hoop van dat soort spul op de markt.

Iemand ervaring/tips/adviezen voor correct afstellen? Hoe weet je bijv of je stuurverhogers nodig hebt?

Hoor het graag!
 
Er zijn geen regels voor. Rossi zit op zijn leeftijd nog heel goed op een GP racer. Als je iets voelt wil nog niet zeggen dat je iets moet veranderen.
Motorrijden is niet comfortabel.
 
Voor je echt dingen als stuurverhogers gaat kopen,begin je best eerst al eens om rem,koppelingshendel en schakel/rempedaal op de juiste hoogte en met de gewenste speling in te stellen.
Dat moet je zelf aanvoelen,als je dan nog ergens een probleem mee hebt pas je dat aan.
 
Ga inderdaad beginnen met de hendels e.d., daarna verder kijken. Filmpje van Dave Moss zal ik ernaast zetten voor instructies, en dan maar vaak testen
 
Terug
Bovenaan Onderaan