Motor exporteren naar Denemarken -> belasting

Edoll

Die hard MF'er
12 jun 2002
527
0
Hoogezand
Ik ben sinds maandag de eigenaar van 2 motorfietsen, waar 1 toch eigenlijk echt genoeg is, nu wil het lot dat ik zaterdag met de motor naar Denemarken op vakantie ga en heb voor de gein eens gekeken voor hoeveel kronen de motoren daar over de toonbank gaan.. en tot mijn verbazing betalen de Denen ONGELOFELIJK veel belasting (van wat ik heb begrepen een soort van 90% bpm).

Nu moet ik mijn motor toch kwijt en vroeg me af of ik misschien een gunstigere prijs in Denemarken kan krijgen dan hier in Nederland. (gunstiger is in dit geval +- dezelfde prijs + een beetje voor de terugreis per trein bij een dealer als wat ik hier particulier kan vragen)

Nu wil ik dus graag een vraagprijs verzinnen waar ik en een mogelijke Deen blij mee is, maar dan moet ik wel weten wat de totaalprijs van de motor word als eenmaal voor hun de import belasting erbovenop komt.

Heeft er dus iemand enig idee hoe ik dat kan berekenen? Ik heb via via al wel de deense regels (ik ga er vanuit dat dat het is, mijn Deens is.. roestig) bemachtigd : Deze dus
 
motoren importeren naar Denemarken brengt een 'extra belasting' van 100% met zich mee als ik het goed heb.

in ieder geval reteduur nog steeds dus voor jou als je daar gaat wonen of voor denen om jouw motor over te nemen.. :(
 
ik ga er alleen op vakantie :) en ik kan de trein net zo goed terug nemen.. maar ik dacht juist omdat het daar zo duur is (zonder die belasting is het ook reteduur trouwens) volgens mij vang ik daar een hogere prijs zelfs met die idiote belasting dan dat ik er hier voor zou kunnen vragen, dacht iig dat het het proberen waard was :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan