Motor exporteren naar Duitsland... TUV Keuring?

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.851
15
Liebe Freunde :+

Omdat de plannen om naar Duitsland te verkassen maar niet uit mijn hoofd gaan heb ik maar eens besloten om zo langzaam aan eens in kaart te brengen wat voor hobbels er allemaal genomen moeten worden.

De export van mijn koekblik is niet nodig aangezien ik daar wel een nieuw blik koop, maar aangezien ik best wel gehecht ben aan mij lieve soes moet deze toch echt mee naar DLD :Y :]

Ik heb al een document gevonden over de export van een auto, ik neem aan dat dit ook van toepassing is op motoren maar......... hoe zit het met de toelatings / periodieke keuring :? . Wat zijn de eisen? Er zit namelijk een 1100 blok in terwijl het kenteken toch echt zegt dat er een 750 blok in ligt :]

Als iemand wat info heeft :P
 
Laatst bewerkt:
ik weet wel dat alles maar dan ook alles wat niet standaard is daar apart ekeurd moet worden , en krijg je dan ook in je fahrzeugbrief aangetekend. zelfs het polijsten van velgen mag daar niet zomaar, je haalt tenslotte een klein laagje van je goedgekeurde velgen af, of een andere bandenmaat is niet zomaar toegestaan. Alles maar dan ook alles moet tuv goedgekeurd zijn.
 
Je zal best gehecht zijn aan je Soes, maar ik zou hem toch echt lekker hier verkopen en daar een fiets kopen met een frisse TUV erop, bespaart je een hoop gezeik, geld en ergernis. Vergeet niet dat motoren in Dld goedkoper zijn dan in NL (als je tenminste een stukkie de grens overrijdt). Waar in Dld had je willen gaan wonen als ik vragen mag?
 
ik weet wel dat alles maar dan ook alles wat niet standaard is daar apart ekeurd moet worden , en krijg je dan ook in je fahrzeugbrief aangetekend. zelfs het polijsten van velgen mag daar niet zomaar, je haalt tenslotte een klein laagje van je goedgekeurde velgen af, of een andere bandenmaat is niet zomaar toegestaan. Alles maar dan ook alles moet tuv goedgekeurd zijn.

:o


Je zal best gehecht zijn aan je Soes, maar ik zou hem toch echt lekker hier verkopen en daar een fiets kopen met een frisse TUV erop, bespaart je een hoop gezeik, geld en ergernis. Vergeet niet dat motoren in Dld goedkoper zijn dan in NL (als je tenminste een stukkie de grens overrijdt). Waar in Dld had je willen gaan wonen als ik vragen mag?

Als het nou echt teveel gedoe wordt dan zal hij toch de verkoop ingaan... of ik moet iemand NL lief aankijken zodat het een Nederlandse fiets blijft 8-)

Ergens in het grensgebied NL-DLD midden/noorden van Nordhein Westfalen zou het meest praktische zijn :Y
 
Off topic, maar ons huis in Schüttorf staat te koop, Interesse?

full
 
Als je een jaartje later was geweest misschien.
Eerst maar eens inventariseren waar ik aan begin en wat er moet gebeuren ;)


Maar jij hebt vast wel ervaring met de TUV keuring of niet :P ?

Ik heb wel ervaring met de de TUV, maar het grote verschil tussen mijn GTS en jouw GSXR(?) is, dat mijn motor helemaal origineel is en die van jouw niet.

De TUV goedkeuring was op de achterband na geen enkel probleem.

De invoerkeuring was heel relaxt en de keurmeester was zeer vriendelijk, behulpzaam en geduldig.


Het is alweer een tijdje geleden gebeurt, en het onderstaande is het enige wat ik me nog kan herinneren waarop gecontroleerd werd !

- Framenummer controleren.
- Een paar type E goedkeuringen zoeken (o.a verlichting en uitlaat).
- Remproef moest ik onder toezient oog van de keurmeester op straat zelf doen.
- Werking claxon.
- Controle of alle verlichting het doet.
 
Liebe Freunde :+

hoe zit het met de toelatings / periodieke keuring :? . Wat zijn de eisen? Er zit namelijk een 1100 blok in terwijl het kenteken toch echt zegt dat er een 750 blok in ligt :]

Als iemand wat info heeft :P


Ik heb al verschillende motoren uit Nederland hier naar Duitsland geimporteerd. Bij de eerste keuring (Vollabnahme) moet je voor alles wat niet standaard is, papieren (Freigaben, Gutachten) kunnen overleggen. Dit geldt bv ook voor de banden, als het merk banden in de maat die je nu rijdt geen Reifenfreigabe heeft voor jouw motorfiets, heb je al een probleem. Ook voor een ander stuur, remleidingen enz. heb je de juiste papieren nodig.

Als jij nu een 1100 in een 750er frame hebt, kun je het zeer waarschijnlijk knikken. Tenzij je kunt bewijzen, dat de frames bij de 1100 en 750 identisch zijn. Je zou natuurlijk ook in een duits GSXforum kunnen navragen, of er mensen zijn met dezelfde ombouw. Zoja, hebben die de juiste papieren en je zou ze dan kunnen vragen of je deze kan/mag gebruiken.

groeten,

Charles
 
Ik heb al verschillende motoren uit Nederland hier naar Duitsland geimporteerd. Bij de eerste keuring (Vollabnahme) moet je voor alles wat niet standaard is, papieren (Freigaben, Gutachten) kunnen overleggen. Dit geldt bv ook voor de banden, als het merk banden in de maat die je nu rijdt geen Reifenfreigabe heeft voor jouw motorfiets, heb je al een probleem. Ook voor een ander stuur, remleidingen enz. heb je de juiste papieren nodig.

Als jij nu een 1100 in een 750er frame hebt, kun je het zeer waarschijnlijk knikken. Tenzij je kunt bewijzen, dat de frames bij de 1100 en 750 identisch zijn. Je zou natuurlijk ook in een duits GSXforum kunnen navragen, of er mensen zijn met dezelfde ombouw. Zoja, hebben die de juiste papieren en je zou ze dan kunnen vragen of je deze kan/mag gebruiken.

groeten,

Charles

Psies, Duits Gixxer forum opzoeken. Als je daar wilt gaan wonen moet de taal alvast geen probleem zijn toch :) . Het moet kunnen wat ik weet van het FZ forum dat er FZtjes met een 1000 blok rondrijden, volledig legaal eingetragen.

Zitten dan eigenlijk beter dan in NL, want ik heb zo'n donkerblauw vermoeden dat veel 7/11 etc hier gewoon als 750 in de papieren staan. En als er dan wat gebeurt en de verzekering zou er achter komen dan ben je wel heel erg zuur |(

Ik heb het ooit wel eens nagevraagd: als de motor aan de papieren voldoet heeft een verzekering er geen moeite mee. Er moet dan dus wel 1000 / 1100 cc op je kentekenbewijs staan en je betaald premie voor een 1000+. Maar hoe het gaat om via de rdw dat dikke blok ook op je kentekenbewijs te krijgen ben ik nooit goed achter kunnen komen . '(

Suc6, Dutch
 
Ga gewoon met je motor bij de TUV langs en vraag het daar.
Iedere stad heeft wel een TUV RW heet dat geloof ik uit mijn hoofd.

Het is niet zo erg als het lijkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan