Motor-Forum Boetepot III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren een envelop van het CJIB , altijd weer even schrikken , staat er gemeten snelheid 58 in Glimmen net buiten Groningen op 9 augustus , alleen als je Glimmen binnenrijd staat er direkt een bord van 60 en als je Glimmen weer uitrijd is het nog steeds 60 dus direkt bezwaar gemaakt , en nu maar even afwachten , maar wat er ook gebeurd betalen doe ik niet het is maar 30 euro maar toch..............

Ik woon hier vlakbij en rij dit stukje regelmatig... Het stuk van Haren tot Glimmen is 60km/u. Daarna rij je langs het bord van Glimmen en wordt het dus 50km/u (heb daar ook al eerder een bekeuring ontvangen dus rij daar nu altijd netjes). Vlak nadat je Glimmen uit rijdt mag je weer 60km/u en 200 meter verder wordt het 80km/u.
 
Even topic vervuilen met een vraagje, ik rij regelmatig bij file's op enkele wegen langs de file, linkerkant, en als daar geen plek is rechts en dan proberen niet op de vluchtstrook te komen en meestal gaat dat redelijk. Kan een agent daar nou ook voor schrijven, kijk.. als ik vol over de vluchtstrook knal snap ik het, maar als ik rustig langs de file rij en daarbij af en toe die witte streep over ga, dan rij ik technisch gezien ook over de vluchtstrook, maar is jullie ervaring dat daar ook meteen voor geschreven wordt als ze dat zien ??


Greets,
bart
 
Even topic vervuilen met een vraagje, ik rij regelmatig bij file's op enkele wegen langs de file, linkerkant, en als daar geen plek is rechts en dan proberen niet op de vluchtstrook te komen en meestal gaat dat redelijk. Kan een agent daar nou ook voor schrijven, kijk.. als ik vol over de vluchtstrook knal snap ik het, maar als ik rustig langs de file rij en daarbij af en toe die witte streep over ga, dan rij ik technisch gezien ook over de vluchtstrook, maar is jullie ervaring dat daar ook meteen voor geschreven wordt als ze dat zien ??


Greets,
bart

het is heel simpel, je mag een file alleen voorbij rijden tussen de 2 meest linker banen.

Doe je dat niet, kun je daar een bon voor krijgen, ligt een beetje aan de diender hoe snel deze gaat schrijven (maar over de vluchtstrook denk ik dat iedere agent dat wel doet).
 
en als een file dus op een 1 baans weg is mag je dr nergens voorbij, heb ik dat dan goed ?
 
Ach.... ik zie vrijwel alle collega motorrijders het doen, zeker op dat punt, vroeg me gewoon af wat wel en niet toegestaan/getollereerd wordt.
 
€ 48.186,-

daarvoor kun je ook...

1001004006300771.jpg


2843 boeken voor kopen
 
Ach.... ik zie vrijwel alle collega motorrijders het doen, zeker op dat punt, vroeg me gewoon af wat wel en niet toegestaan/getollereerd wordt.

Inhalen op dezelfde rijbaan (twee baans weg) mag.
Dus links inhalen. rechts is een bon.

Dat inhalen mag mits er ruimte is. En je het verkeer niet hinderd.

De ene agent zal het toestaan. De andere schrijft een bon uit op art.5.
 
€ 60, motor op de parkeerplaats ff draaien (beter plaatsen in een parkeervak) zonder helm (nu binnen gekomen april gebeurd).
€ 60, stond ergens in R'dam, waar je blijkbaar niet mocht staan/ zijn (nu binnen maart gebeurd).
€ 90, kentekenplaat per abuis omgeklapt (gat in de weg) ( 25 juli gebeurd) niet door hebben.
€ 32, ergens 86 km gereden waar je 80 mag ( april 2009).

Never eerder een boete gehad, en nu zoveel. Het ergste is: de laatste zou ik zeggen oke, kan , maar de rest vindt ik echt zwaaaaaaaaaaaaaaaar ONZIN.
Ze hebben alles opgespaard en nu in 1 keer opgestuurd H0m@s.
 
Laatst bewerkt:
38 euro voor mij erbij, 133 (gecorrigeerd 128) op de A27 (120 km/u). Notabene op de dag dat ik m'n leren pak had opgehaald en met een gigantische tas op m'n rug zat waar m'n textielen pak in zat. Anders was 't wel wat meer geweest :$
 
330 euro voor 45 km/u te hard op een 80 weg.
Ik begrijp er niks van want ik reed op de A1, vind de boete overigens wel laag als het daadwerkelijk een 80 stuk was.
Zit voor 2009 al op de 780 euro :')
 
Potje lasergamen van de Politie verloren. :(
104 gecorrigeerd waar je 70 mocht.
204 euro in de kas |(
 
vandaag mijn eerste (in 6 jaar) binnen gekregen 78 euro , 88 waar maar 70 mag.
helaas, jammer.

groet jelmer
 
Eerste boete is binnen na 15 jaar gasgeven: 30 Euro voor 5 km/h te snel :r

Kan je beter in Duitsland geflitst worden, paar jaar geleden 22,50 voor 16 km/h overschrijding (was met een bedrijfsauto), krijg je er ook nog 2 foto's bij.

Wellicht heb ik momenteel een flitsbare motorfiets, toch maar eens de plaat ombuigen })
 
Gisteren maarliefst 3x geflitst!

1e keer: even testen of dat ding ook van voren flitste (dat deed ie)

2e keer: nog even een keer op de foto, maar dan 'leuk'

3e keer: direct ná de 2e keer toen ik naar huis reed, van achteren op een kruispunt B|

God straft meteen of niet? :}


Wie weet straft hij je nog meer als ze erachter komen dat jij ook op die andere 2 staat :X :X
 
vandaag 150 euro boete gescoord voor het in de hand hebben van mijn mobieltje aldus oom motoragent :( :( :( :( :( :( stelletje #$%^#$%^#%@#$%^^&$&*$$@##@
( niet eens mee aan het bellen ) :r :r

boete nog niet binnen maar ik ga ze wel laten werken voor die 150 euro dmv bezwaar maken en het systeem verstieren ( principe kwestie tegen onzin boetes )

verder in juni van die jaar
19 euro voor 3 km overschrijding :r :r
en 2 dagen later nog een keer 19 euro
dat was op de sterrenlaan in eindhoven

Hoog tijd dat de politiek wat gaat doen aan die onzin boetes.
tegen deze 2 boetes loopt bezwaar en 1e bezwaar is afgekeurd maar we gaan gewoon door want ik wil het eikrapport zien van die flitskast en alle documenten.
 
Laatst bewerkt:
vandaag 150 euro boete gescoord voor het in de hand hebben van mijn mobieltje aldus oom motoragent :( :( :( :( :( :( stelletje #$%^#$%^#%@#$%^^&$&*$$@##@
( niet eens mee aan het bellen ) :r :r

Bellen (telefoon vast houden) op de motor?? Ben je helemaal belazerd!!
En dan nog boos zijn ook!

Of heb je het nu over een boete gekregen verkregen in een koekblik??

Nou ja in beide gevallen niet zeuren maar gewoon betalen.
 
Laatst bewerkt:
Bellen (telefoon vast houden) op de motor?? Ben je helemaal belazerd!!
En dan nog boos zijn ook!

Of heb je het nu over een boete gekregen verkregen in een koekblik??

Nou ja in beide gevallen niet zeuren maar gewoon betalen.


Verkregen via koekblik van mn werk. ( staande gehouden )
Op mn motor bel ik ook via mn zumo en iemand wist mij te melden dat je zumo bedienen tijdens het rijden je ook al een boete kan opleveren als je een flauwe pennelikkerd hebt.

betalen zal ik niet omheen komen maar ik heb het boete principe dat ik net zo lang bezwaar maak dat het de staat minstens het geld kost aan arbeid dan wat ik er voor moet betalen zodat ze niks aan mij winnen
( kortom onrendabel maken van de onzin boetes)
dit is voor mij een principe kwestie. ik ben fel tegen de onzin boetes.
oom agent moet gewoon weer net als vroeger mensen aanspreken en niet flauw achter een krantje verborgen zitten met een flitskastje.

Boetes dienen vandaag de dag niet of zelden de verkeersveiligheid ( uitzonderingen daargelaten ) maar om het begrotings tekort van wouter bos te spekken
 
graag alleen de boetes aangeven die je op de motor bij elkaar hebt gesprokkeld.

die 3x 19 was dat met de auto of motor?
 
nou ik wil de score ook wel even omhoog helpen voor dit jaar:

1x € 90, kentekenplaat verbogen, een iets te overijverige agent.....

1x €430, voor 95 te rijden waar 50 is toegestaan :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan