Motor-Forum Boetepot III

Status
Niet open voor verdere reacties.
€ 256,-- voor 42 km te hard na correctie. Ze vonden wel dat ik "netjes" te hard reed, zonder het overige verkeer in gevaar te brengen. Had helaas geen positieve financiële consequenties.
Gelukkig gas dichtgedraaid voor wegwerkzaamheden. (doe ik altijd trouwens) :Y :Y
 
Inderdaad Motorfreak, ik wil wel wat sappige details!

SjoerdV schreef op donderdag 25 maart 2010 @17:36:
40 km/h te hard en rijbewijs kwijt

Maar de titel van het bericht. Racen? Ben benieuwd hoe ze motoren > 25 kW noemen


Om er weer even op terug te komen. Ik heb na 8 dagen mijn rijbewijs weer op kunnen halen. Ik heb deze week een brief gekregen van Openbaar Ministerie dat ik één punt heb nu en dat de rest door de officier van justitie wordt afgehandeld. In deze brief staat echter dat het ineens gaat over artikel 5 :?

Over het rijden daar. Tsja, ik ben het er ook niet mee eens maar Vorstengrafdonk wordt gauw gerelateerd aan het ONK/circuit wat elk jaar daar wordt gehouden en waar het tot wordt omgebouwd. Over de snelheid (wat volgens hun overigens niet de directe oorzaak was), er was een gemiddelde van 91 km/h gemeten met een piek van circa 120km/h van hun waar 60 was toegestaan. Dit was echter in onze ogen niet echt rechtvaardig omdat we maar de helft van de tijd in beeld waren en dus het niet zuiver is. Echter begonnen hun over art. 10, terwijl in de brief die ik heb gehad weer wordt gesproken over art.5. Ik heb de boete nog niet binnen, die wacht ik rustig af en kijk dan wel wat ik ga doen. Ik ben ondertussen weer aan het 'racen' :')

Maurits
 
Laatst bewerkt:
Ben bang dat ik me in de toekomst ook aan de club van 1000 mag toevoegen '( Vorige week hadden ze me binnen de bebouwde kom met een lasergun te pakken. Resultaat: 129 (na correctie) ipv 50, dus 79 te hard |(

Rijbewijs ben ik in ieder geval 4 maanden kwijt... de rest moet nog maar blijken. Ben daar overigens wel benieuwd naar gezien de verschillende straffen die 'Soms' en 'YZF-Rider' zijn opgelegd. Kan iemand mij vertellen hoe snel ze iets laten weten of je in aanmerking komt voor een EMG'tje (de agent heeft het hier niet over gehad en vond mijn uitspatting met de gashendel ook niet gevaarlijk gezien de omstandigheden... alleen veels te hard ;))

Zal m'n mountainbike maar eens gaan afstoffen en smeren :+
 
Ik ben begin maart netjes naar m'n Oma in Limburg gegaan voor d'r verjaardag.
Betekend dat ik bij Roermond in de buurt moest zijn. Met redelijk tempo de hele A2 afgereden richting het zuiden, vlak bij haar huis om de hoek besloot ik om de roertunnel even met een bezoekje te verblijden...
(tunnel + open uitlaat = }) , :o & :] )
Op het stukje terugweg van dat bezoekje heb ik een flitser over het hoofd gezien die me op 112 heeft gepakt waar ik 100 mocht,

108 na correctie, 38 euro inc. administratiekosten !

Voor de duidelijkheid, ik had daar niet hoeven zijn, laten we het maar TunnelTax noemen...
 
Laatst bewerkt:
Ben bang dat ik me in de toekomst ook aan de club van 1000 mag toevoegen '( Vorige week hadden ze me binnen de bebouwde kom met een lasergun te pakken. Resultaat: 129 (na correctie) ipv 50, dus 79 te hard |(

Rijbewijs ben ik in ieder geval 4 maanden kwijt... de rest moet nog maar blijken. Ben daar overigens wel benieuwd naar gezien de verschillende straffen die 'Soms' en 'YZF-Rider' zijn opgelegd. Kan iemand mij vertellen hoe snel ze iets laten weten of je in aanmerking komt voor een EMG'tje (de agent heeft het hier niet over gehad en vond mijn uitspatting met de gashendel ook niet gevaarlijk gezien de omstandigheden... alleen veels te hard ;))

Zal m'n mountainbike maar eens gaan afstoffen en smeren :+

Aaaaaaah, dat is balen. Controleren zijn ze WEL goed in :/ Dat zal inderdaad zeker 1000 euro gaan kosten. EMG cursus krijg je te horen van het CBR meen ik, de agent kan dit persoonlijk doorgeven aan het CBR en het CBR onderzoekt het dan verder of het nodig zal zijn. Hier staat een hoop informatie erover: http://www.cbr.nl/emg.pp

Succes in ieder geval en hopen dat t meevalt.
 
Aaaaaaah, dat is balen. Controleren zijn ze WEL goed in :/ Dat zal inderdaad zeker 1000 euro gaan kosten. EMG cursus krijg je te horen van het CBR meen ik, de agent kan dit persoonlijk doorgeven aan het CBR en het CBR onderzoekt het dan verder of het nodig zal zijn. Hier staat een hoop informatie erover: http://www.cbr.nl/emg.pp

Succes in ieder geval en hopen dat t meevalt.

Thanks... het is super kut en de eerste paar dagen erna was ik niet bepaald vrolijk ;) Maar ik heb het er helemaal zelf naar gemaakt, dus dan ook maar op de spreekwoordelijke blaren zitten. Het zat er ook een keer aan te komen, maar ze hebben me op m'n aller slechtst te pakken |(

Om de site staat dat de agent die je staande heeft gehouden je aan kan melden voor een EMG, maar zou de OvJ dat ook kunnen? Als alleen de agent dat kan, dan bestaat er nog een kansje dat ik die niet hoef te volgen :)

EDIT: Heb er net wat meer over gelezen en volgens mij is alleen de verbalisant in staat om een EMG op te leggen. Gezien zijn houding ten opzichte van mij (hij vond het echt erg voor mij en niet zozeer gevaarlijk :Y) en het feit dat hij het er tijdens de staande hounding niets voer heeft gezegd, hoop ik eromheen te zeilen (met de nadruk op hoop :+) Ik had het idee dat hij zelf ook motor reed :)
 
Laatst bewerkt:
En het ergste is!!! is allemaal de schuld van je rechterpols, als je der zelf nou nog iets aan kon doen! ! !
 
€470 voor 44 km/u te snel buiten bebouwde kom... belachelijk! 10 dagen rijbewijs kwijt overigens.
vrijdag nog een boete van 50 euro voor 8 km te snel...
totaal voor 2010 so far staat dus op 520 :(

10 dagen rijbewijs kwijt bij 44 te hard? :N :N Dan heb je dat wel op je achterwiel gedaan of zo en een artikel 5 opgelopen, anders geldt een limiet van 50 overschrijding om je rijbewijs kwijt te raken |( |(
 
10 dagen rijbewijs kwijt bij 44 te hard? :N :N Dan heb je dat wel op je achterwiel gedaan of zo en een artikel 5 opgelopen, anders geldt een limiet van 50 overschrijding om je rijbewijs kwijt te raken |( |(

Herstel, zie dat je een Belg bent, zal daar wel anders zijn :} :}
 
hmm vandaag even wezen toeren
gelijk wegmisbruikers gehaald :-(

rijbewijs ingevorderd

hoop het snel terug te krijgen

boete weet ik nog niet

59 te hard waar je 60 mocht

zwaar kl....


rijbewijs is ondertussen weer in bezit

boete nog onbekend:(

we wachten af

in ieder geval kom ik eens op tv:)
 
vandaag mijn eerste fanmail (met de motor dan) van het CJIB...

ik heb welgeteld 6 hele kilometers te hard gereden buiten de bebouwde kom
(N259 bij Dinteloord) en mag de staatskas spekken met 31 euro -O-
Ow well het valt nog mee gezien de bedragen die ik hier tegen kom.

kansloze flitshufters :(
 
In Duitsland geflitst, maar van voren :)
Dus die ga ik niet krijgen..

Toen ik vorig jaar m'n motor ophaalde had ik wel binnen 20 minuten al een bekeuring. Maar was maar 25 euro voor 6 kilometer.. 2010 gaat vooralsnog goed (en ik rij de winter door).
 
Ik ben begin maart netjes naar m'n Oma in Limburg gegaan voor d'r verjaardag.
Betekend dat ik bij Roermond in de buurt moest zijn. Met redelijk tempo de hele A2 afgereden richting het zuiden, vlak bij haar huis om de hoek besloot ik om de roertunnel even met een bezoekje te verblijden...
(tunnel + open uitlaat = }) , :o & :] )
Op het stukje terugweg van dat bezoekje heb ik een flitser over het hoofd gezien die me op 112 heeft gepakt waar ik 100 mocht,

108 na correctie, 38 euro inc. administratiekosten !

Voor de duidelijkheid, ik had daar niet hoeven zijn, laten we het maar TunnelTax noemen...

Ik rij er wel eens regelmatig doorheen, entertainment voor de automobilisten. Eerst netjes 100 rijden zodat ze je allemaal met 110 inhalen en dan in de tunnel het gas eens open. Zag echter in de lokale krant dat ze er afgelopen weekend nog een rbw van een onfortuinlijke motorrijder hebben ingevorderd vanwege overschrijding snelheid in de tunnel. Vorige week stond er al een artikel in dat de komende maanden intensief gecontroleerd gaat worden op het 100km stuk omdat iets van 30% te hard reed...
 
vandaag mijn eerste fanmail (met de motor dan) van het CJIB...

ik heb welgeteld 6 hele kilometers te hard gereden buiten de bebouwde kom
(N259 bij Dinteloord) en mag de staatskas spekken met 31 euro -O-
Ow well het valt nog mee gezien de bedragen die ik hier tegen kom.

kansloze flitshufters :(
Ai...die flitsers staan meestal toch wel heel erg in beeld op de n259....(zeg maar busje/auto aan de kant van de weg dat erg opvalt)
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste binnen

122 euro
74 (71 na correctie) waar 50 toegestaan.

Heel irritant; een hele weg waar je 80 mag, dan een stoplicht met een stukje 50, dan weer 80...
Maarja, het is de wet...
 
Ik rij er wel eens regelmatig doorheen, entertainment voor de automobilisten. Eerst netjes 100 rijden zodat ze je allemaal met 110 inhalen en dan in de tunnel het gas eens open. Zag echter in de lokale krant dat ze er afgelopen weekend nog een rbw van een onfortuinlijke motorrijder hebben ingevorderd vanwege overschrijding snelheid in de tunnel. Vorige week stond er al een artikel in dat de komende maanden intensief gecontroleerd gaat worden op het 100km stuk omdat iets van 30% te hard reed...

Staan ze daar echt zo vaak dan. :O Rij daar dagelijks sinds half februari en dan gewoon 120 maar heb ze dus gelukkig nog niet gezien.
 
Na een jaar of anderhalf niets,

tel er maar 45 euro bij op. 39 + 6 administratiekosten :z
 
Helaas:

200 euro; 156 waar 120 is toegestaan
31 euro; 86 waar 80 is toegestaan
25 euro; 54 waar 50 is toegestaan

Totaal 256 euro binnen een week!!!
 
meevallertje,schrok al dat ik hem op de mat zag liggen,maar het is maar 34 euries. *O*
Paar km te hard op de snelweg.
 
Vorig jaar een wat onhandige inhaalactie uitgevoerd. Ik moest voorsorteren voor rechtsaf, maar werd geblokkeerd door de auto's (lang verhaal). Dus een keuze: gas geven en om de auto's heen rijden of linksaf slaan en dan later omkeren zodat ik toch de goede kant op kan gaan.

Je raad het al: het kon allemaal prima en veilig, dus heb ik gas gegeven om om de auto's heen te rijden en alsnog in te voegen. Helaas stond daar ook een agent met een laser die me 111km/u aan de broek gaf waar ik 70 mocht. Echt, ik had maar 2 seconden gas gegeven en meteen daarna geremd. Toch boete gekregen.

Boete was 330 euro (41km/u te hard buiten bebouwde kom).

Ik was het er niet mee eens. Geen mogelijkheid tot schriftelijk beroep. Dus voor laten komen. Hele verhaal op papier geschreven en vanmorgen uitgelegd aan de Officier van Justitie.

Openbare Aanklager vond het geen reden voor strafvermindering. Officier van Justitie heeft echter de boete gehalveerd (165 euro of 3 dagen zitten :)). Maar om me toch een lesje te leren heeft hij de overige 165 euro als voorwaardelijke straf opgelegd. Als ik binnen 2 jaar weer een zware overtreding maak mag ik de overige 165 euro meteen aftikken.

Wat ik overigens nogal oneerlijk vindt is dat de Openbare Aanklager geen strafvermindering wilde geven, maar ook nog zat uit te kramen dat in 'gevallen als dit' er strafverhoging wordt toegekend (hoewel ze dat niet eiste, overigens).

Hoe zit dat nou? Heb ik niet meer het recht om het oneens te zijn met een uitspraak en moet ik gestraft worden als ik het wel oneens ben en er werk van maak? Er is GEEN andere mogelijkheid dan dit voor laten komen. Stond tenminste op de acceptgiro met het schikkingsvoorstel...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan