Motor-Forum Boetepot IV - Staatspooierij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, er mag weer 120 bij.
Reed met de motor een fuik in waar iets van 5 busjes stonden en wat motoragenten.
In zo'n geval weet ik wel hoe laat het is, zelfs een verkeerd overstekende buidelrat geven ze nog een boete met die 'controles'.
Er stonden ook al een aantal brommertjes en wat fietsen die geen licht hadden.
Heb m'n cbr600f net een tijdje en heb hem omgebouwd als streetfighter, de spiegels moeten nog geleverd worden.
120 euro voor het ontbreken van een linkerspiegel, met een compleet verhaal over hoe ik mezelf kapot ga rijden op deze manier.
 
Laatst bewerkt:
om te controleren of er ook politie achter je zit?


kom, dat is zowat het enige waar ik mijn spiegels voor gebruik
bij de rest draai ik mijn hoofd wel
 
Damn...

Ik ben onlangs verhuisd, en ben nog niet bekend met de controles op het nieuwe traject naar mijn werk.

De Bayeuxlaan in Eindhoven is een lange weg, geen tegenliggers door de middenberm en geen snelheidsindicatie. Er word redelijk doorgereden.

Resultaat in 2 dagen: 420 euro boete voor de pot. 33 en 17 km te hard.. O-)

Toch maar fietsen naar mijn werk... -O-
 
Damn...

Ik ben onlangs verhuisd, en ben nog niet bekend met de controles op het nieuwe traject naar mijn werk.

De Bayeuxlaan in Eindhoven is een lange weg, geen tegenliggers door de middenberm en geen snelheidsindicatie. Er word redelijk doorgereden.

Resultaat in 2 dagen: 420 euro boete voor de pot. 33 en 17 km te hard.. O-)

Toch maar fietsen naar mijn werk... -O-


Voor die prijs heb je ook een taxi!!!


:? :? :? 8-)
 
Het is alweer twee weken geleden maar op een mooie middag reed ik over de A2 van Amsterdam richting Utrecht toen ik een motorrijder op een bmw inhaalde. Ik zwaaide nog vrolijk met mijn voet en ging verder op mijn vaste kruissnelheid van 140. Enige tijd later haalde de motorrijder mij weer in en wees op zijn rechter kofferdeksel... "politie" stond erop... damn...

Dus aan de kant gezet, beste man was vriendelijk en duidelijk eerst motorrijder en dan agent maar te hard=te hard, zo is het spel dus een boete. Na correctie 135 km/h is goed voor 337 euro..

Hij had me wel gematst want in het stuk nadat ik hem passeerde zat een klein stukje met 70 op de matrix borden omdat er een vrachtauto met pech op de vluchtstrook stond (en de wegbeheerder vind het dan tegenwoordig nodig om dan maar een file te creëren). Ik reed daar ook gewoon 140 O-)

dus, kortom, 337 euro in de pot.

Ik vind de hoogte van de boete wel buiten alle proporties, maar goed, we leven in een democratisch land, kennelijk willen we dit allemaal.
 
Laatst bewerkt:
Het is alweer twee weken geleden maar op een mooie middag reed ik over de A2 van Amsterdam richting Utrecht toen ik een motorrijder op een bmw inhaalde. Ik zwaaide nog vrolijk met mijn voet en ging verder op mijn vaste kruissnelheid van 140. Enige tijd later haalde de motorrijder mij weer in en wees op zijn rechter kofferdeksel... "politie" stond erop... damn...

Dus aan de kant gezet, beste man was vriendelijk en duidelijk eerst motorrijder en dan agent maar te hard=te hard, zo is het spel dus een boete. Na correctie 135 km/h is goed voor 337 euro..

Hij had me wel gematst want in het stuk nadat ik hem passeerde zat een klein stukje met 70 op de matrix borden omdat er een vrachtauto met pech op de vluchtstrook stond (en de wegbeheerder vind het dan tegenwoordig nodig om dan maar een file te creëren). Ik reed daar ook gewoon 140 O-)

dus, kortom, 337 euro in de pot.

Ik vind de hoogte van de boete wel buiten alle proporties, maar goed, we leven in een democratisch land, kennelijk willen we dit allemaal.

Ja, en ondertussen zelf vrolijk files veroorzaken op de snelweg...allemaal straffeloos. Kun je nu nog respect opbrengen voor die gasten? :r
 
Ja, en ondertussen zelf vrolijk files veroorzaken op de snelweg...allemaal straffeloos. Kun je nu nog respect opbrengen voor die gasten? :r
Het is natuurlijk makkelijk praten van ver af, maar als je kijkt wat die mensen dagelijks/wekelijks doormaken voor soms maar ~1800 euro in de maand dan zou je je schamen
 
Het is natuurlijk makkelijk praten van ver af, maar als je kijkt wat die mensen dagelijks/wekelijks doormaken voor soms maar ~1800 euro in de maand dan zou je je schamen

Ja, en als ik keihard werk voor dat bedrag en ik haal met mijn collegae hetzelfde uit krijg ik toch een vette prent. Ook voor de politie geldt, dan zoek je toch ander werk! Maar om dit soort trucjes uit te halen voor je eigen gerief en de dag erna andere mensen voor kleinere vergrijpen te bekeuren dan verlies je naar mijn idee alle geloofwaardigheid. Waarvan akte!
 
ik heb er vanmorgen waarschijnlijk 220 euro bijgereden.. met m'n slaperige hoofd door rood licht gesukkeld.

Eerste keer dat ik daar rood licht had in 3 jaar tijd :/
 
Wat ik me nu ineens afvraag; is die €6 administratiekosten ook met terugwerkende kracht terug te vorderen?

Dat kan toch flink oplopen lijkt me :P
 
Wat ik me nu ineens afvraag; is die €6 administratiekosten ook met terugwerkende kracht terug te vorderen?

Dat kan toch flink oplopen lijkt me :P

Als je rechtsbijstand hebt (of een jurist kent), kan je altijd even vragen. Zou wel leuk zijn als dat kan :+

Met z'n allen acceptgiro's naar Leeuwarden sturen, maar deze keer door hun in te vullen *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat ik lid word van de club van 500 of 1000+ :P
In juli weten jullie meer _O-
Kijken of ik korting kan krijgen :+
 
Mij hangt iets naars boven m'n hoofd ben ik bang.

Na mijn boete van € 360 in juni 2011 (143 op A2 tussen Utrecht en A'dam waar je maar 100 mag) ben ik tussen kerst en oud en nieuw op de Boelelaan in Amsterdam met 100 geflitst waar je 50 mag...
Recidivist dus? Ik deed dit op de motor van iemand anders, dus heb samen met hem formulier ingevuld dat ik reed en niet hij.

Ik ben nu in afwachting van een brief waarop staat wanneer ik voor mag komen.
Naast de 2 bovengenoemde boetes heb ik enkel kleinere en niet-geregistreerde boetes gereden.
Heeft iemand enig idee wat mij nu staat te wachten qua straf?
Ik reken op € 1.000 maar ben toch bang voor tijdelijke intrekking van mijn rijbewijs.
Ik ben dan wel geflitst, maar heb wel op een formulier aangegeven dat ik de rijder was (moest ook wel, anders zat de eigenaar van de motor er mee..)

Unbelievable turn of events:

Ik kreeg gisteren een brief van het CJIB. Vond ik al vreemd, want het leek me sterk dat ik van het CJIB de datum van voorkomen zou doorkrijgen.
Ik begin de brief te lezen en een grote glimlach vormt zich op mijn gelaat.
Ik quote het belangrijkste gedeelte:
"... Naar aanleiding van een verzoek van de politie is besloten deze zaak in te trekken. U kunt deze zaak als afgedaan beschouwen."

Ik heb vanmorgen nog gebeld met het CJIB, maar zij konden niet helemaal achterhalen wat exact de reden was waarom de zaak is geseponeerd. Maar dat de zaak geseponeerd is, is een feit!

Feest!
 
Unbelievable turn of events:

Ik kreeg gisteren een brief van het CJIB. Vond ik al vreemd, want het leek me sterk dat ik van het CJIB de datum van voorkomen zou doorkrijgen.
Ik begin de brief te lezen en een grote glimlach vormt zich op mijn gelaat.
Ik quote het belangrijkste gedeelte:
"... Naar aanleiding van een verzoek van de politie is besloten deze zaak in te trekken. U kunt deze zaak als afgedaan beschouwen."

Ik heb vanmorgen nog gebeld met het CJIB, maar zij konden niet helemaal achterhalen wat exact de reden was waarom de zaak is geseponeerd. Maar dat de zaak geseponeerd is, is een feit!

Feest!
Das geluk hebben *O* *O*
 
Unbelievable turn of events:

Ik kreeg gisteren een brief van het CJIB. Vond ik al vreemd, want het leek me sterk dat ik van het CJIB de datum van voorkomen zou doorkrijgen.
Ik begin de brief te lezen en een grote glimlach vormt zich op mijn gelaat.
Ik quote het belangrijkste gedeelte:
"... Naar aanleiding van een verzoek van de politie is besloten deze zaak in te trekken. U kunt deze zaak als afgedaan beschouwen."

Ik heb vanmorgen nog gebeld met het CJIB, maar zij konden niet helemaal achterhalen wat exact de reden was waarom de zaak is geseponeerd. Maar dat de zaak geseponeerd is, is een feit!

Feest!
Raar. Je had dus al "bekend" en dan trekken ze het in?
Je kan natuurlijk bezwaar maken tegen de intrekking, dan zullen ze moeten bewijzen wat de reden van intrekking is geweest :+
 
Raar. Je had dus al "bekend" en dan trekken ze het in?
Je kan natuurlijk bezwaar maken tegen de intrekking, dan zullen ze moeten bewijzen wat de reden van intrekking is geweest :+

Ja inderdaad!
Het is gebeurd op de Boelelaan valkbij m'n werk, op de Zuidas Amsterdam.
Ik zat te denken dat misschien één of andere jurist in dezelfde sessie is geflitst en deze al zo'n legal powers heeft aangewend om alles ongeldig te laten verklaren.
Of de politie heeft een verkeerd feitnummer genoteerd (dat opperde de man @ CJIB).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan