Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Ik ben benieuwd hoe hoog mijn boete zal zijn. Enkele weken terug geflitst in Duitsland. Ik vermoed dat ik ergens 55 a 60 heb gereden waar je 50 mag, of waar je 30 mag. De straat waar ik over reed was deels 50, deels 30, slecht verlicht, kortom verwarring alom. Maar goed, zal mij benieuwen!

Ik heb een keertje in de auto in DL een boete gereden toen ik net de bebouwde kom in reed van een wegje waar je 70 mocht. Echt op zo'n naaiplek ook: 70 weg, heuveltje af, recht stuk, 50 bord, flitspaal PAF. Ik reed geloof ik nét geen 70 meer.

De boete was iets van €25 voor een overtreding van bijna 20 km/u. Zal in jouw geval waarschijnlijk niet veel meer wezen.
 
Vanmorgen geflitst waar ik 50 mag aan 66km/h op de teller. Ben erg benieuwd wat de gemeten snelheid zal zijn (eerste keer dat ik bewust weet wat de snelheid was op het moment van flitsen, dus weet ik meteen hoe accuraat de speedo van de nieuwe Esseesse9 is ;) )...
 
Eerste motor boete is een feit... dubbel prijs, man en ik beiden op de foto!

en ik ging harder....-O-

Schade: €76 en €46 totaal.

5823F43A-2481-44B8-A674-915C6C6BFB3E.jpeg
 
Eerste motor boete is een feit... dubbel prijs, man en ik beiden op de foto!

en ik ging harder....-O-

Schade: €76 en €46 totaal.

Moest je bij betalen voor de foto? Of krijg je die er nu gratis bij? Bij mijn laatste boete uit Duitsland zat een foto van voren, in plaats van achteren. Weet iemand waarom dat is?
 
Moest je bij betalen voor de foto? Of krijg je die er nu gratis bij? Bij mijn laatste boete uit Duitsland zat een foto van voren, in plaats van achteren. Weet iemand waarom dat is?

Foto’s staan op de CJIB site, even inloggen met je DigiD. Gratis en voor niets (nou ja, gratis....). In Duitsland moet inderdaad de bestuurder herkenbaar zijn.
 
Moest je bij betalen voor de foto? Of krijg je die er nu gratis bij?
Nee, als je met jouw DigiD inlogt op de site van de CJIB dan zie je direct welke boetes je hebt openstaan en alleen bij flitscamera's met fototoestel erin zie je ook de foto als bewijsstuk.
 
Moest je bij betalen voor de foto? Of krijg je die er nu gratis bij? Bij mijn laatste boete uit Duitsland zat een foto van voren, in plaats van achteren. Weet iemand waarom dat is?
In Duitsland wordt er vaker van voren en foto gemaakt. Kunnen ze goed zien wie er achter het stuur zat. Het excuus "it wasn't me" gaat dan niet op 😁 De fijne foto kun je downloaden via dr cjib website..... fijn toch zulke service 😂😂😂
 
Ik mag ook weer eens meedoen hier :/
Vrijdagmiddag aan de kant gezet door een grijze Passat.
Zaten vanaf de A10 tot aan Almere al een eindje achter me blijkbaar.

Ging langzaam genoeg om mn rijbewijs te mogen houden.
Snel genoeg om de komende 3 jaar weer goed op te gaan letten
om een beetje binnen budget te blijven...

Vorige was oktober 2017.
Met 70K km per jaar op de motor op zich niet heel slechte score toch O-):X
 
Ik mag ook weer eens meedoen hier :/
Vrijdagmiddag aan de kant gezet door een grijze Passat.
Zaten vanaf de A10 tot aan Almere al een eindje achter me blijkbaar.

Ging langzaam genoeg om mn rijbewijs te mogen houden.
Snel genoeg om de komende 3 jaar weer goed op te gaan letten
om een beetje binnen budget te blijven...

Vorige was oktober 2017.
Met 70K km per jaar op de motor op zich niet heel slechte score toch O-):X

Ik ben wel benieuwd naar de kosten per km O-) (lees: hoe hoog is/wordt deze boete :? )
 
Terug
Bovenaan Onderaan