Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Het lullige is natuurlijk de hoogte van de boete. Het is meteen alles of niks. Rij je met 10 blauwe zwaailichten krijg je ook 140 euro. In dit geval zou 40 euro meer dan zat zijn, de 'gevaarzetting' beoordelend.
 
ojeetje,moet ik oppassen :P:P
red lady maasvlakte3.jpg
 
ze zaten/zitten precies aan die kant ja, inmiddels heb ik ze uit kunnen schakelen.
In dat geval zou ik kijken of de bekeuring terecht is.
Er zit een verschil tussen blauwe lamp die geïnterpreteerd kan worden als lamp van de hulp diensten.
Of een ledje waaraan jij kan zien dat je knipperlicht aanstaat .
Je heb zeker een bobber o.i.d ? zonder dashbord.
Ik heb die lampjes niet gezien.
Maar dat is de voorstelling die ik zo voor me ziet.

Ff heel flauw gezegd het groot licht lampje is ook blauw.
Die kan ook via het kuipruitje aan de achterkant gezien worden.
 
Bluetooth blauw ledje op mijn SENA aan mijn helm.......

Mijn 12v verwarmde handschoenen hebben 4 standen dnv een grote drukknop boven de pols.
LED licht op WIT - BLAUW - PAARS - ROOD

Ik rijd ook in het donker.
 
Ik zou het aanvechten, maar alleen als je echt denkt dat je gelijk hebt.

Zorg dan wel voor goed foto- en videomateriaal, in het daglicht maar ook in het donker. Een rechter is vaak minder geneigd tot willekeurige diefstal dan de gemiddelde agent dat is. De meeste agenten zijn er van overtuigd dat ze méér zijn dan jij, (daarom zijn ze agent geworden) en daarmee tonen ze juist aan dat ze geen volwaardig gesprekspartner zijn.

Dus probeer in de toekomst om nooit meer boos worden op een agent, hij is niet je gelijke dus het heeft geen enkele zin om er mee te praten. Bewaar je energie voor iemand waar je wél als verstandig en gelijkwaardig mens mee kunt praten. Heb je een rechtsbijstandverzekering?

Blijven naainekken die agenten
 
Tja dat mag dus niet he. Tis ook geen klein glaasje
tis maar net wat je groot of klein vind, en ja blauw licht voeren mag inderdaad niet (dit is geen zwaailicht he) maar deze gingen gelijk op/aan met de oranje knippers en zeker overdag niet echt zichtbaar.
ik ga het ook niet aanvechten want dat kost mij een dag vrij en dan kost het mij bijna net zoveel als die 150 euro bekeuring.
blijf het wel spijkers op laag water zoeken en iedereen mag er wat van vinden maar om nou meteen 150 euro bekeuring voor een blauw ledje wat dus overdag nauwelijks opvalt te geven vind ik wel een zure beslissing.
 
Je hebt van die ruitensproeier kopjes voor koekblikken met een echt minuscuul klein blauw ledje er in. Zelfs die mogen niet.
 
Ik zou het aanvechten, maar alleen als je echt denkt dat je gelijk hebt.

Zorg dan wel voor goed foto- en videomateriaal, in het daglicht maar ook in het donker. Een rechter is vaak minder geneigd tot willekeurige diefstal dan de gemiddelde agent dat is. De meeste agenten zijn er van overtuigd dat ze méér zijn dan jij, (daarom zijn ze agent geworden) en daarmee tonen ze juist aan dat ze geen volwaardig gesprekspartner zijn.

Dus probeer in de toekomst om nooit meer boos worden op een agent, hij is niet je gelijke dus het heeft geen enkele zin om er mee te praten. Bewaar je energie voor iemand waar je wél als verstandig en gelijkwaardig mens mee kunt praten. Heb je een rechtsbijstandverzekering?

Wat een onzin zeg :') Een agent doet zijn werk gewoon, kwestie van doen waar die voor wordt betaald. En ja daar kan je het niet mee eens zijn, maar als je zelf je hakken in het zand zet zal een agent dat ook gaan doen. Kwestie van optellen. Accepteer die boete en ga daarna dan in bezwaar als je het er niet mee eens bent, daarvoor is de rechtbank.

En er zijn een kleine 40.000 agenten, zo ook 40.000 verschillende persoonlijkheden die allemaal iets anders kunnen reageren. Misschien ligt het dan ook weer aan de streek waar je woont / werkt maar de meeste agenten zijn er echt niet van overtuigd dat ze meer zijn dan jij. Maar goed er zijn wel meer mensen die last hebben van een stukje kortzichtigheid binnen de hulpverlening.

Zelf ook meerdere malen contact gehad en altijd weggekomen met een goed gesprek en een waarschuwing. En daaruit blijkt dan maar weer hoe verschillend de ervaringen kunnen zijn.
 
Wat een onzin zeg :') Een agent doet zijn werk gewoon, kwestie van doen waar die voor wordt betaald. En ja daar kan je het niet mee eens zijn, maar als je zelf je hakken in het zand zet zal een agent dat ook gaan doen. Kwestie van optellen. Accepteer die boete en ga daarna dan in bezwaar als je het er niet mee eens bent, daarvoor is de rechtbank.

En er zijn een kleine 40.000 agenten, zo ook 40.000 verschillende persoonlijkheden die allemaal iets anders kunnen reageren. Misschien ligt het dan ook weer aan de streek waar je woont / werkt maar de meeste agenten zijn er echt niet van overtuigd dat ze meer zijn dan jij. Maar goed er zijn wel meer mensen die last hebben van een stukje kortzichtigheid binnen de hulpverlening.

Zelf ook meerdere malen contact gehad en altijd weggekomen met een goed gesprek en een waarschuwing. En daaruit blijkt dan maar weer hoe verschillend de ervaringen kunnen zijn.
Ik ben het niet met je oneens, alleen vind ik het jammer dat je wat ik zeg als onzin afdoet, maar misschien bedoel je het niet zo. In essentie zeggen we nagenoeg hetzelfde.
 
Wat een onzin zeg :') Een agent doet zijn werk gewoon, kwestie van doen waar die voor wordt betaald. En ja daar kan je het niet mee eens zijn, maar als je zelf je hakken in het zand zet zal een agent dat ook gaan doen. Kwestie van optellen. Accepteer die boete en ga daarna dan in bezwaar als je het er niet mee eens bent, daarvoor is de rechtbank.

En er zijn een kleine 40.000 agenten, zo ook 40.000 verschillende persoonlijkheden die allemaal iets anders kunnen reageren. Misschien ligt het dan ook weer aan de streek waar je woont / werkt maar de meeste agenten zijn er echt niet van overtuigd dat ze meer zijn dan jij. Maar goed er zijn wel meer mensen die last hebben van een stukje kortzichtigheid binnen de hulpverlening.

Zelf ook meerdere malen contact gehad en altijd weggekomen met een goed gesprek en een waarschuwing. En daaruit blijkt dan maar weer hoe verschillend de ervaringen kunnen zijn.
Desondanks blijven het naainekken, vond ik goed verwoord van DerJan. 😂
Ik heb zelfs een rangschikking gemaakt.
1. De Franse politieagent.😮😮😮
2. De vrouwelijke Belgische politieagente.😬😬
3. De Duitse politieagent.🤢🤢🤢
4. De Nederlandse politieagent.🙂
5. De Belgische politieagent.🙂
En als laatste de Engelse politieagent, 🏍🙏🙂waren ze maar allemaal zo...
 
Desondanks blijven het naainekken, vond ik goed verwoord van DerJan. 😂
Ik heb zelfs een rangschikking gemaakt.
1. De Franse politieagent.😮😮😮
2. De vrouwelijke Belgische politieagente.😬😬
3. De Duitse politieagent.🤢🤢🤢
4. De Nederlandse politieagent.🙂
5. De Belgische politieagent.🙂
En als laatste de Engelse politieagent, 🏍🙏🙂waren ze maar allemaal zo...
Voor mij is 't toch anders!
In mijn vakantieleven ben ik al bijna 1.5 jaar in Frankrijk geweest.
Nooit last (gehad) met de Franse Gendarmes. Ik ben 1x aangehouden omdat ze constateerden dat ik mijn autogordel niet om had.
Votre ceinture de sécurité!! C'est obligé!! Diverse aanwijzingen hoe gevaarlijk het is, maar kon wel DOORRIJDEN!
Gordel vast, snel wegwezen, maar geen bon!! Merci bien!!

In Spanje reed ik bij een voorrangskruising met STOP toch stapvoets door.
Paar van die gasten met van die plastic kapjes op (Guardia Civil?) stonden iets verder al op me te wachten. KASSA!!!

In Kroatië rijd ik een dorpje binnen, maar ben er totaal niet bekend.
Ik heb het plan een 'verboden in te rijden'-weg in te gaan, maar constateer op datzelfde moment dat er een verbodsbord staat. Feitelijk was ik er nog niet in gereden. Op moment dat ik achteruit wil gaan rijden ineens een hoop tumult. Iets verder stonden agenten die mij maanden om naar hun toe te komen.
Jawel, toen was ik zeker in overtreding! Daarna is het: Niks mee te maken. Boete betalen!

Met de Nederlandse politieman heb ik echt geen problemen.
Hier heb je meer last van camera's die op de gekste plaatsen kijken of je mss iets te snel rijdt. Weer een brief van het CJIB op de deurmat. :X
 
Rijden in een gesloten verklaring (Bord C1, Feitcode R550a): € 104,- (ff uit mn hoofd).

Reed 20 meter een winkelstraat in om de motor op een uitgaansnacht niet in een parkeervak te hoeven zetten maar gewoon ergens naast een muur. Stapvoets zelfs maar de pretpark politie vond het niet kunnen, terwijl er in die tijd alweer 10 scooters volgas voorbij reden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan