Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Tankiej

MF veteraan
27 jan 2011
6.168
21
Duitsland
Gepakt door de flikken? Weer door zo'n staatspooier aan de kant gezet, of gewoon botte en onpersoonlijke fanmail van het CJIB gehad? Hier kun je je ei kwijt! Vermeld je boete en wij tellen hem op bij het totaal, let op: het gaat alleen om boetes die je op de motor hebt gekregen!

Tussenstand 2020: € 1.206,-

Score 2019: € 6.167,-
Score 2018: € 10.412,-
Score 2017: € 4.733,-
Score 2016: € 9.183,-
Score 2015: € 9.878,-
Score 2014: € 23.445,50
Score 2013: € 40.154,71
Score 2012: € 50.000,- ¹
Score 2011: € 61.652,-
Score 2010: € 74.041,-
Score 2009: € 82.135,-
Score 2008: € 84.726,-
Score 2007: € 59.007,-
Score 2006: € 55.047,-
Score 2005: € 85.792,-



Wat ging hieraan vooraf?

Deel I
Deel II
Deel III
Deel IV




De club van 1000

Lidmaatschap staat open voor eenieder die voor (bij elkaar opgeteld bij één staandehouding of boete) €1000,- of meer aan boetes heeft gekregen.

1. joostvank - €1700,-
2. SchuiverGalore - €1633,-
3. Patatties - €1500
4. Einschtein - €1350,-
5. S-Fury - €1100,-




¹ Dit is geen precies bedrag omdat het topic niet werd bijgehouden. Het totale bedrag van de geplaatste boetes in topic deel IV komt dicht in de buurt van dit bedrag.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien het vorig topic niet goed is bijgehouden door de TS, hier een nieuwe poging voor dit jaar! Ik zal (proberen) om iedere dag te checken welke bedragen erbij zijn, en deze optellen aan het totaal :)
 
ongeveer 47000 wat er is opgegeven,

snel proberen te tellen kan dus 500+- schillen

Kan me slecht voorstellen dat dat alles is geweest... Is best wel pittig verschil met voorgaande jaren. 'T zou goed kunnen dat mensen het niet meer hebben doorgegeven, omdat het toch niet meer bijgehouden werd. Achja
 
In 2013 hoop ik met de motor op het zelfde bedrag uit te komen als in 2012.
Namelijk € 0,00 dat vind ik een mooi streven al weet ik dat het slecht is voor
de staatskas. Met het grote koekblik heb ik nog wel € 33,00 bijgedragen in 2012.
 
Rekenen we trouwens de datum van het begaan van de overtreding, of het moment dat de boete uitgereikt wordt? Ik moet namelijk vermoedelijk nog voor gaan komen voor een feitje van 14 november... Gaat (als ik kijk naar de richtlijn) wel een noemenswaardige boete zijn ;( B|
 
ongeveer 47000 wat er is opgegeven,

snel proberen te tellen kan dus 500+- schillen

Ok, nice! Zal het wel toevoegen, met de voetnoot dat het niet het precieze bedrag is :)

Rekenen we trouwens de datum van het begaan van de overtreding, of het moment dat de boete uitgereikt wordt? Ik moet namelijk vermoedelijk nog voor gaan komen voor een feitje van 14 november... Gaat (als ik kijk naar de richtlijn) wel een noemenswaardige boete zijn ;( B|

Lijkt mij de datum van de overtreding :)
 
Rekenen we trouwens de datum van het begaan van de overtreding, of het moment dat de boete uitgereikt wordt? Ik moet namelijk vermoedelijk nog voor gaan komen voor een feitje van 14 november... Gaat (als ik kijk naar de richtlijn) wel een noemenswaardige boete zijn ;( B|


Sterkte, weet er helaas sinds vorig jaar van mee te praten.... :r B|
 
Sterkte, weet er helaas sinds vorig jaar van mee te praten.... :r B|

Bedankt, het doet wel pijn ja, waar ik nog het meest bang voor ben is een obm...
Ik was nl. met 55 te hard op een provinciale weg geflitst, de richtlijn zegt €790 + obm dus dat is geen chill vooruitzicht. :N
Ik ben benieuwd of ik uitgenodigd ga worden voor een 'om-zitting' of een gewone rechtbank-zitting. Ik ga sowieso ook bij een evt. om-zitting langs, daar kan nl. een soort schikking worden aangeboden, hiertoe ben ik best bereidt, maar dan moet het voorstel wel redelijk zijn.
De rechtbank zal de andere optie zijn, waar ik dan hoop op een rechter die zal luisteren naar mijn (uiterst korte) pleidooi dat ik met mijn overtreding geen gevaarlijke situatie heb gecreëerd (op het stuk waar ik geflits ben zijn enkele kilometers geen zijwegen, weg is verboden voor langzaam verkeer, rustige verkeerssituatie) én dat zo'n hoge boete al best zwaar is voor mij en zonder rijbewijs het een bijna 2 uur durende tocht is naar mijn werk (lekker onbereikbaar met het OV) en dat daarmee het betalen van de boete alleen maar lastiger wordt.

Wellicht dat een rechter dan zo vriendelijk is een obm achterwege te laten of de boete wat minder heftig maakt. Die richtlijnen zijn per slot van rekening slechts richtlijnen.. en de rechter kan in alle vrijheid beslissen wat hij/zij oplegt.

Het blijft voorlopig iig even afwachten
 
helaas kun je nu ook geen hulp meer krijgen van die welbekende advocaat zodat je er met een berisping vanf kunt komen. _O-
 
Nou hierbij dan maar. Vandaag binnen gekregen

307677_455985751134296_1882936659_n.jpg


Oei 2012 telt niet meer?
 
Laatst bewerkt:
pleegdatum lag in 2012 maar ontvangst acceptgiro in 2013.
9km te hard buiten bebouwde kom.
€ 46 euro
 
Heeft iemand van jullie ook weleens een brief binnen gekregen van CJB met het volgende?

Onlangs hebt u van ons een beschikking ontvangen met CJB nummer ... De opsporingsinstantie heeft deze zaak ingetrokken. U hoeft dus niet te betalen.

Ik had het bedrag al overgemaakt maar kreeg het mooi weer terug gestort en dat zonder bezwaar aan te tekenen.
 
Heeft iemand van jullie ook weleens een brief binnen gekregen van CJB met het volgende?

Onlangs hebt u van ons een beschikking ontvangen met CJB nummer ... De opsporingsinstantie heeft deze zaak ingetrokken. U hoeft dus niet te betalen.

Ik had het bedrag al overgemaakt maar kreeg het mooi weer terug gestort en dat zonder bezwaar aan te tekenen.

nog nooit gekregen maar kan me voorstellen dat als ze zelf een fout ontdekken in hun apparatuur of met verkeerde instellingen gewerkt hebben dat ze deze dan automatisch sturen want dan is het geconstateerde feit zoals omschreven niet wettelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan