Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Parkeren is extra zuur omdat het gelijk 97 euro is. Maar al doende leert men dus altijd het AVP checken voordat je een grote stad in gaat. Zeker met motoren omdat er meer steden komen met regels waar je hem mag parkeren. Een mooie blijft dat die van Amsterdam helemaal super is zet de motor gewoon neer waar het kan geen probleem :)
 
Parkeren is extra zuur omdat het gelijk 97 euro is. Maar al doende leert men dus altijd het AVP checken voordat je een grote stad in gaat. Zeker met motoren omdat er meer steden komen met regels waar je hem mag parkeren. Een mooie blijft dat die van Amsterdam helemaal super is zet de motor gewoon neer waar het kan geen probleem :)
En zo hoort het ook
 
Heen vanaf Veenendaal, terug vanaf de klomp.

Heen heb ik de borden echt gemist, wel een bord gezien met permanente controle, maar daar dacht ik dat dit voor de snelheid was. Nog bewust op mijn tomtom gekeken voor flitsers. Terug verbaasde ik mij al over de borden ten aanzien van de navigatie :?. Ik dacht aan een gewijzigde situatie waardoor de navigatie niet meer klopte. Net voordat ik onder de tunnel door reed zag ik het kermis bord. !!Boete 95 euro!! :?

Omdat mijn meisjes achter mee reed maar niet plotseling geremd.

Een dergelijke situatie ben ik nog nooit tegen gekomen waardoor ik het ook niet herkende.
Leuke kassa locatie voor de overheid :/

Ze weten het steeds gekker te maken. Sluit de weg af of maak een bussluis!

Ik snap ook niet helemaal waarom ze er geen bussluis van maken. Met alle extra borden die ze hebben moeten plaatsen, al die nutteloze onderzoeken 'Waarom rijden mensen er nog langs' zullen toch meer gekost hebben dan een bussluis denk ik..

Reken op een brief voor zitten net voor de verjarings termijn, is vrij normaal..


Betreffende de EDE situatie:

[afbeelding]

Lijkt mij duidelijk. Leeuwarden heeft nu ook een flitspaal ipv een poller. Resultaat geen crashes meer op de poller, maar een echte goudmijn.

Die foto laat de situatie niet helemaal goed zien. Vanaf de laatste kruising waar je nog de nieuwe rondweg kan nemen staan er borden dat het doodloopt op het einde en dat je niet door mag rijden. Op ten duur (geen idee of die er nu nog staat) stond er zelfs een tekstkar die aangaf dat je een boete kreeg als je doorreed. En toch waren er nog altijd mensen die er langsreden.. Mijn navigatie, flitsnav en flitsmeister geven ook alle drie aan dat er een flitser staat.
00756bd8-33e5-4f5f-a1f4-f40c6211277a_2013-07-16_Tekstkar.jpg
 
Ik snap ook niet helemaal waarom ze er geen bussluis van maken. Met alle extra borden die ze hebben moeten plaatsen, al die nutteloze onderzoeken 'Waarom rijden mensen er nog langs' zullen toch meer gekost hebben dan een bussluis denk ik..Die foto laat de situatie niet helemaal goed zien. Vanaf de laatste kruising waar je nog de nieuwe rondweg kan nemen staan er borden dat het doodloopt op het einde en dat je niet door mag rijden. Op ten duur (geen idee of die er nu nog staat) stond er zelfs een tekstkar die aangaf dat je een boete kreeg als je doorreed. En toch waren er nog altijd mensen die er langsreden.. Mijn navigatie, flitsnav en flitsmeister geven ook alle drie aan dat er een flitser staat.
[afbeelding]


http://www.omroepgelderland.nl/web/...tunnel-de-klomp-nu-foolproof.htm#.VP1ZFlluNhE

even het bericht er bij dan? :P
 
Pas alleen op langs de grachten de scan wagen pakken je gewoon
Als je een boete hebt gekregen, kan je die makkelijk aanvechten. Zolang je motor niet in een parkeervak staat, hoef je geen parkeergeld te betalen. Dit is officieel beleid van de gemeente, dus is gewoon geldig.
 
Reken op een brief voor zitten net voor de verjarings termijn, is vrij normaal..


Betreffende de EDE situatie:

[afbeelding]

Lijkt mij duidelijk. Leeuwarden heeft nu ook een flitspaal ipv een poller. Resultaat geen crashes meer op de poller, maar een echte goudmijn.

Ik las ooit ergens dat er geen verjaringstermijn meer is voor boetes die via de ovj gaan. t wachten is dus puur op de boete..
 
Ga er maar niet van uit dat ze ja vergeten. Ik zit in exact dezelfde situatie, op 1 april 2013 gelaserd op 54 te hard en sindsdien niets meer gehoord.

Vandaag ben ik waarschijnlijk op zo'n 10 km/u te hard geflitst in Voorschoten, op de Wijngaardenlaan om precies te zijn :j Zat even niet op te letten B|

Ik heb destijds ook succesvol bezwaar getekend, en wasmn rijbewijs toendertijd slechts 10 dagen ipv 2 maanden kwijt. Verjarings termijn van een dergelijk feit is 3 jaar geloof ik. Het enige wat ik me nog afvraag, is of ik (we) alsnog ons Rbw in moeten leveren eventueel? Of dat het na een uitspraak bij een boete blijft.
 
Vandaag 325 - 370 euro boete gehad voor keren op een N weg. Een afrit die ik moest hebben was afgezet, er liep een agent over de weg daar. Een stuk verder was er een parkeerhaven via waar ik de andere kant op ben gegaan, zoals de auto's voor me ook deden (iets met in de sloot springen, jij dan ook.. achteraf). Zo kon ik namelijk de afrit vanaf de andere kant pakken.

Oprecht wist ik niet dat dit niet mocht. Het was dan ook zeer overzichtelijk, met daarnaast weinig auto's op de weg. Vind het bedrag echt belachelijk, en dat nu er geen boetes geschreven zouden worden vanwege de stakingen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag 325 - 370 euro boete gehad voor keren op een N weg. Een afrit die ik moest hebben was afgezet, er liep een agent over de weg daar. Een stuk verder was er een parkeerhaven via waar ik de andere kant op ben gegaan, zoals de auto's voor me ook deden (iets met in de sloot springen, jij dan ook.. achteraf). Zo kon ik namelijk de afrit vanaf de andere kant pakken.

Oprecht wist ik niet dat dit niet mocht. Het was dan ook zeer overzichtelijk, met daarnaast weinig auto's op de weg. Vind het bedrag echt belachelijk, en dat nu er geen boetes geschreven zouden worden vanwege de stakingen.
Was jij de enige die de boete kreeg, of kreeg iedereen hem?
Doorgetrokken streep waar je overheen ging?
Was het een AUTOweg waar je 100 mocht of een 80 weg?
Stond er een bord verboden te keren bij de kruisingen in de buurt?
Welke code heeft de bekeuring?
 
Nee ik was de enige die de boete kreeg, de agent zag op een of andere manier alleen mij...
Nou heb ik geen poot om op te staan alleen, het was namelijk inderdaad een autoweg en doorgetrokken streep (laatste was me niet opgevallen, hele stuk ervoor was dat niet). Geen verboden keren bord.

Bekeuring is nog niet binnen. De agent vertelde me van de boete ter plekke.

Dat ik dacht dat het mocht was naief en stom van me, dat hij mij alleen pakte is lullig, maar de hoogte van de boete vind ik volkomen buiten proporties.
 
Laatst bewerkt:
Ongeveer uurtje geleden staande gehouden in Delft op de Voorhofdreef omdat ik te hard reed, pieksnelheid 80 maar ik werd gematst en kreeg een boete voor 14 te hard na correctie.
Dus binnenkort mag ik 119,- aftikken maar zoals de motoragent zelf al aangaf "ik mats je want als ik je op de pieksnelheid had gepakt dan zat je op 220,- "

Hij zei dat ik de aandacht trok vanwege mijn open uitlaten, hij keek nog naar mijn kentekenverlichting omdat het fel verlicht is en hij het idee had dat de verlichting iets teveel naar achteren scheen maar het was gelukkig ok.

Is mijn eerste boete na ongeveer 4 jaar boetevrij ( voor snelheid ) ze waren kennelijk aan het controleren op gestolen voertuigen of iets in die richting.
Een boete blijft natuurlijk kut maar het valt me enigzins mee en ach dan maar iets meer dan een dagje voor niks gewerkt. Shit happens :]
Weet iemand hoe lang het duurt voordat ik de boete in de bus krijg?
 
Laatst bewerkt:
Gelaserd tussen halfweg en rotterpolderplein.
even vlot een auto ingehaald zodat die weer een bus kon inhalen.
142 waar 100 mag is 37 te hard waar volgens mij 369 euri op staat ex administratie.
Ideale laser lokatie.
 
Vorig jaar 145 euro boeten gekregen ivm met niet betalen rijtuig belasting. Bezwaar geschreven met een slechte smoes,en het dit jaar terug gekregen op mijn verjaardag. Meteen geïnvesteerd in een open uitlaat :)
 
Lijkt mij duidelijk. Leeuwarden heeft nu ook een flitspaal ipv een poller. Resultaat geen crashes meer op de poller, maar een echte goudmijn.
Wat is een poller?

Pas ook iets te hard gereden langs een flitser op een dijk bij Cruquius. Reed achter een auto aan die best doorreed, wilde inhalen, gaat ie ineens remmen.. Ik dacht nog, hij zal toch niet linksafslaan? Remde ook wat, maar reed nog te hard volgens mij, 90 in een 60-zone... terwijl je op die dijken best 80 kan. Benieuwd wat het wordt.
 
Laatst bewerkt:
Poller - Wikipedia
nl.wikipedia.org/wiki/Poller
Een poller of inzinkbare paal is een paal die door een elektrische of hydraulische aandrijving uit een wegdek omhoog wordt gestuurd.
 
Hallo, ik kom me ook aanmelden voor dit topic :') . 138 Na correct gereden waar 130 is toegestaan B| . Ergens op de linkerbaan A4 tussen Nieuw Vennep en Schiphol.

Was iets van 29,- Euro inclusief administratie kosten. Dat het de moeite waard is :/ .
 
Heeft niemand sinds januari meer boetes gereden of zijn we het zat geworden om het te melden?

Ik heb in ieder geval gister mijn rijbewijs mogen inleveren. 65 te hard bbk. Nu maar afwachten hoe hoog de boete wordt en hopen dat er geen EMG cursus aan gehangen wordt...

Inmiddels heeft het het CBR mij de EMG-cursus opgelegd. Dat is dus alvast €1038,-. Daarnaast wacht ik nog op een dagvaarding ok voor te mogen komen. Het lijkt er op dat ik rond de €2000 uit ga komen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan