Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Kan me goed voorstellen, het is zooo enorm kut geen auto.
Ja ik weet daar alles van,voor mij was het nog extra kut omdat ik in een gebied woonde waar openbaar vervoer ook niet makkelijk was.
Ik kan het iedereen van harte afraden om ook het rijbewijs kwijt te raken.
 
Ja dat probleem had ik de afgelopen weken ook, alleen al mijn woon werk is 100km enkele reis. Maar daar hebben ze maling aan, wel dat er zakelijke belangen meespeelden.
 
Ja ik weet daar alles van,voor mij was het nog extra kut omdat ik in een gebied woonde waar openbaar vervoer ook niet makkelijk was.
Ik kan het iedereen van harte afraden om ook het rijbewijs kwijt te raken.
Deze regio ook, openbaar vervoer naar mijn werk is onmogelijk. Of ik moet eerst 10km fietsen naar het treinstation, hopend dat de trein rijdt (arriva= volledig onbetrouwbaar), dan een treinreis van 45mins, en €16,64 retourtje, en dan vanaf het treinstation op bestemming weer 10km fietsen om op het werk te komen.
Gelukkig heb ik fijne collega's waar ik mee mocht rijden.
 
Vorig jaar m'n blackbird in de poeier gereden... auto van rechts niet zichtbaar ivm heel hoog gras in de bermen, de hele weg van rechts was niet zichtbaar.... maar goed was dus bam en gelukkig m'n zoontje van 9 niets aan over gehouden... ik alleen een verbrijzeld spaakbeen. Nu geen 100% werkende pols en elleboog meer maar motorrijden gaat weer 🤘🏻.
Was vorig jaar gebeurd maar sinds deze maand de bekeuring binnen....
€459,- 😑
 
Ja ik weet daar alles van,voor mij was het nog extra kut omdat ik in een gebied woonde waar openbaar vervoer ook niet makkelijk was.
Ik kan het iedereen van harte afraden om ook het rijbewijs kwijt te raken.

Dat laatste zeker, probeer eens de jaren erna een voertuig voor een fatsoenlijke prijs te verzekeren.. (lukt niet)

Voor mijn R6 uit 2008 betaal ik 100,- euro per maand voor enkel WA bij De Vereende.
 
Dan heb je niet veel schadevrijejaren lijkt me met die prijzen, of nog jeugdige leeftijd of beide:+

Edit: niet goed gelezen, het is na het verliezen van rbw:+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze regio ook, openbaar vervoer naar mijn werk is onmogelijk. Of ik moet eerst 10km fietsen naar het treinstation, hopend dat de trein rijdt (arriva= volledig onbetrouwbaar), dan een treinreis van 45mins, en €16,64 retourtje, en dan vanaf het treinstation op bestemming weer 10km fietsen om op het werk te komen.
Gelukkig heb ik fijne collega's waar ik mee mocht rijden.
Mijn collega's woonden
Dat laatste zeker, probeer eens de jaren erna een voertuig voor een fatsoenlijke prijs te verzekeren.. (lukt niet)

Voor mijn R6 uit 2008 betaal ik 100,- euro per maand voor enkel WA bij De Vereende.
Klopt,verzekeringen doen moeilijk als je meer dan 50km te hard heb gereden en je rijbewijs moest inleveren en dat
achtervolgd je 8 jaar lang,wat ik overigens belachelijk vind,zelfs justitie laat het maar 5 jaar geregistreerd staan.
Ik vind het überhaupt belachelijk dat verzekeringsmaatschappijen blijkbaar in de schoenen van de Rechter gaan staan,als
je een keer te hard heb gereden,als je nou iemand ben die dat regelmatig doet en daarnaast ook ongelukken veroorzaakt heb is het een ander verhaal,
maar dat onderscheid maken ze niet.Ik zou verder keihard liegen als het meer dan 5 jaar geleden is dat je het rijbewijs kwijt ben geraakt,
de verzekering kan het dan toch niet meer terugzien bij justitie,laat ze maar lekker het heen en weer krijgen.
 
Ik zou dan gewoon lekker bij je huidige verzekering blijven, je hoeft dan ook geen slapende honden wakker maken.
 
Ik zou dan gewoon lekker bij je huidige verzekering blijven, je hoeft dan ook geen slapende honden wakker maken.
Goeie, ik stap voorlopig maar niet over...
Volgens mij staat het hele verzekeringspakket op naam van mijn vrouw, dus misschien omzeil ik het daarmee wel.
 
Ik zou dan gewoon lekker bij je huidige verzekering blijven, je hoeft dan ook geen slapende honden wakker maken.
Ja vergeet dat maar,ik wou bij mijn verzekering een ander voertuig verzekeren,nou dat ging mooi niet door,zolang je
niet van voertuig wisseld is er niets aan de hand,maar wil je een ander voertuig verzekeren dan krijg je problemen ondanks
dat ik daar al jaren verzekert was en het max aantal schade vrije jaren heb.
 
Is toch erg zeg, nog nooit schade gereden en dit was de eerste boete óóít met de motor... En dan voor 8 jaar genaaid worden?!
 
Is toch erg zeg, nog nooit schade gereden en dit was de eerste boete óóít met de motor... En dan voor 8 jaar genaaid worden?!
Ik ben overgestapt naar een andere verzekering ,het was bij mij al 7,5 jaar geleden en die had daar geen problemen mee.
Premie was ook nog eens lager dan waar ik verzekert was.
 
De motor houdt het nog wel 8 jaar vol denk ik, al staat de teller dan wel rond de 2 ton... Maar de auto (corsa uit 1998) is nu al redelijk krokant aan het worden, dus die gaat echt wel eerder vervangen worden. Hopelijk gaat dat niet al te veel problemen opleveren tegen die tijd.
 
Ja vergeet dat maar,ik wou bij mijn verzekering een ander voertuig verzekeren,nou dat ging mooi niet door,zolang je
niet van voertuig wisseld is er niets aan de hand,maar wil je een ander voertuig verzekeren dan krijg je problemen ondanks
dat ik daar al jaren verzekert was en het max aantal schade vrije jaren heb.

Ow, dat is wel even goed om te weten. En zwaar kut. Bij welke verzekeraar zit je?
 
Ik zit bij Centraal beheer en is de enigste die negatieve schadevrije jaren accepteert (stond vorig jaar op - 4).
 
Mijn collega's woonden

Klopt,verzekeringen doen moeilijk als je meer dan 50km te hard heb gereden en je rijbewijs moest inleveren en dat
achtervolgd je 8 jaar lang,wat ik overigens belachelijk vind,zelfs justitie laat het maar 5 jaar geregistreerd staan.
Ik vind het überhaupt belachelijk dat verzekeringsmaatschappijen blijkbaar in de schoenen van de Rechter gaan staan,als
je een keer te hard heb gereden,als je nou iemand ben die dat regelmatig doet en daarnaast ook ongelukken veroorzaakt heb is het een ander verhaal,
maar dat onderscheid maken ze niet.Ik zou verder keihard liegen als het meer dan 5 jaar geleden is dat je het rijbewijs kwijt ben geraakt,
de verzekering kan het dan toch niet meer terugzien bij justitie,laat ze maar lekker het heen en weer krijgen.

Kijk wel uit, de verzekeringsmaatschappij kan dit terug zien door middel van een CIS registratie. Als je vervolgens binnen de 8 jaar 'nee' invult op de polisaanvraag ben je aan het frauderen en kom je van een reis tot inboedelverzekering op een zwarte lijst en willen ze je helemaal nergens meer hebben..

Verder heb je een aantal verzekeringen die je na 2 á 3 jaar wel weer (tegen een wat hogere premie dan normaal) willen verzekeren. Scheelt erg veel met de Vereende! Moet hier zelf helaas nog 1,5 jaar geduld voor hebben.
 
Die cis registratie is volgens hun eigen website ook na 5 jaar weg, tenminste bij rijbewijsinvorderingen.
 
Yep - ik mag ook meedoen! (na lange jaren van een boetevrij bestaan)
33 KmH te snel (na correctie) binnen BBK. (op 4 strooks wegdeel met "snelweg" allure (geen voetgangers / fietsers / afslagen)
Ik houd mij voor dat het erger gekund had.. :+
Agent vond ook dat ik de voorrem moet gebruiken (deed trailbraking in bocht (tijdens "volgen"). Heb mij onthouden van commentaar. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan