Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

trailbreaking is inderdaad met remdruk de bocht in gaan en deze langzaam afbouwen tot aan de apex, je achterrem gebruiken in bochten om de motor strak te houden ??? gewoon terugschakelen voor de bocht werkt beter, dan houdt je de motor "aan de ketting" .
 
Zojuist mijn eerste CJIB brief gekregen, met geknepen billetjes maak ik hem open: 33,-.
87 gereden daar waar 80 mag in de trajectcontrole. Na correctie 4km te hard...
Heel blij dat ik er met een koopje vanaf ben 😂
 
cjib.JPG

Blijft toch mooi *O*

De vraag is vooral voor hoelang dit blijft staan -O-

Als ik de trend wil behouden moet ik dit doen op weg naar de Honda Euro Meet, daar ook de eerste boete met het koekblik gereden. 29 te hard buiten de bebouwde kom.... Die 90 euro was dat toen wel waard 😂
 
Eerste snelheidsboete met de motor vandaag op de A15 bij knooppunt Deil. 172 waar 130 is toegestaan. Na correctie 36 km/h te hard. Boete nog even afwachten maar de agent zei €361.

WhatsApp Image 2019-08-11 at 18.16.08b.jpg


Ik lag lekker op de tank, dus niet in de gaten gehad dat er een opvallende (|() politieauto achter me reed. Moest naar de wc, dus ik stopte bij het tankstation, staat die wagen ineens naast me. Eerst nog even hoop dat het niet voor mij was, maar helaas.. "Meneer, heeft u een rijbewijs voor mij?" Toen kreeg ik het toch wel even benauwd, want hoelang reed hij al achter me? Had toch regelmatig gecheckt of er iemand achter me zat, dus erg lang kon hij nog niet achter me zitten. Wel had ik m'n gas een aantal keer wat verder opengedraaid dan "slechts" 36km/h te hard. Hield m'n hart vast voor een invordering. Viel dus gelukkig mee, al is het niet goedkoop.

Update: Boete inmiddels betaald. Was uiteindelijk €376 (incl. €9 administratiekosten).
 
Laatst bewerkt:
Telt alleen voor de motor volgens mij, maar wil toch even kwijt dat ik een leuke prent binnen (auto) heb van € 420,00. 36km te hard (N381). Werd een tijdje gevolgd door een "undercover" golfje. '( Mijn eerste boete in 3 jaar
 
Laatst bewerkt:
Bij deze meld ik mijn eerste donatie aan de staatskas veroorzaakt door overmatig enthousiasme bij het aansturen van mijn tweewieler. €114 voor 12km/pu te snel. 65 waar je 50 mag, 62 na correctie.

Was nog nét binnen de bebouwde kom, ergens in de Hoeksche Waard, onderweg terug van Heyday. We reden net één of ander gehucht uit, op een wegje wat verderop een 70 of 80 weg leek te worden. Dus ik was alvast vaart aan het maken. Ietsje te vroeg...

*grom grom verstopte kutflitser mopper mopper naaiplek grom*
 
Ja eikels blijven het toch. Je spekt de staatskas al doordat je extra benzine verbruikt bij hoge snelheid, moeten ze ook nog eens extra belasten. Dubbele belasting wilden ze toch afschaffen?
 
Was ik nog vergeten.. E397 voor 33km te hard bbk. (smoes/excuus => 4 strooks ontsluitingsweg met vangrail & middenberm)
 
Ik had zelfs, 9 jaar geen boetes..

Dit jaar :

68 te hard bij 60, €1100
28 te hard bij 50, €90 (Vogezen)
 
Zie dit topic nu pas eigenlijk: paar maanden terug 104 euro incl 9 admin.kosten omdat ik geen rij-en kentekenbewijs bij me had op de motor.... zwaar vergrijp want het kostte de motoragent toch zeker 20 seconden om navraag te doen en alles van me te weten. Gelukkig zag ik hem tijdig in de spiegel en reed ik dus niet te hard. En ik maakte niet teveel herrie dus hij moest toch wat zoeken....
 
Na 8 jaar voor het eerst een keer aan de beurt geweest; €114,00 12 km/u te hard binnen bbk (het zag er daar uit als buiten bbk..-O-.)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan