Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Vanochtend op de N244 bij Purmerend...

Flitsmeister ging af, maar het "kwaad" was al ge-laser'd.....
101 ipv 80... daar komt gelaser van :Y
Busje kwam "niet zo", maar meteen...
Eur 150 in de pot voor nieuwe mondkapjes zullen we maar zeggen... :t
If you cannot do the time......

Op de weg daar naartoe (en terug) stonden er mobiele flisters op a A7 en A8... Die hoorde en zag ik wel op tijd....
 
Mocht je het niet weten, je kan de waarschuwing binnen flitsmeister wat eerder instellen. Heb je wat meer tijd om te reageren.
 
5 heuse kilometers te hard na correctie :o
44 euro, de vorige was 60 euro, nog even en ik zit op 0 euro!

Mocht je het niet weten, je kan de waarschuwing binnen flitsmeister wat eerder instellen. Heb je wat meer tijd om te reageren.
Dat werkt naar mijn ervaring ook niet altijd even goed. Ik kreeg het flitsmeister fluitje pas op het moment dat ik de flitsbus passeerde en ik heb hem op 30 sec van te voren staan.
 
Dat werkt volgens mij wel prima, maar als de aanmelder het punt niet precies opgeeft, klopt er natuurlijk van de melding ook maar weinig..
 
84 waar ik 60 mocht, laseragent op binnendoorweggetje. (haalde net slome auto in B|)
Agent was overigens heel redelijk, geen belerende preek; snapte het wel, maar hij vond het echt te snel - er was pas een ernstig ongeluk gebeurd op die plek.
Ik verwacht iets van E200.
(smoes => ik dacht dat ik inmiddels op een 80 weg zat)
 
130 euri, 77 waar ik 60 mocht.

Hee dit is nieuw voor mij: je kan tegenwoordig de foto opvragen op cjib.nl d.m.v. inloggen met DigID :)

1587639226970.png


Weet iemand toevallig of je uit de gegevens kan opmaken dat het een vaste paal betreft? Of was dit een mobiele radar? (ik gok het eerste...)
 
Hee dit is nieuw voor mij: je kan tegenwoordig de foto opvragen op cjib.nl d.m.v. inloggen met DigID :)

Bekijk bijlage 1490768

Weet iemand toevallig of je uit de gegevens kan opmaken dat het een vaste paal betreft? Of was dit een mobiele radar? (ik gok het eerste...)

Kleine notitie: ik vind het een gemiste kans van het CJIB dat je je foto niet op canvas kan laten afdrukken voor een klein bedrag.
 
Hee dit is nieuw voor mij: je kan tegenwoordig de foto opvragen op cjib.nl d.m.v. inloggen met DigID :)

Bekijk bijlage 1490768

Weet iemand toevallig of je uit de gegevens kan opmaken dat het een vaste paal betreft? Of was dit een mobiele radar? (ik gok het eerste...)
Gezien de positie van je motor, zal dit een mobiele radar zijn geweest. Vaste palen flitsen van hoger af. Deze foto is vrij vlak.
 
De eerste in 5 jaar*O*
B416CE92-85F9-4BFE-BC98-7D690C4424C3.jpeg

34€ voor 4km te hard na correctie, ik kan er wel om lachen. Wel vind ik dat de kwaliteit van de foto wat hoger zou moeten zijn gezien de prijs.-O-
 
Iemand die weet of de trajectcontrole op de A2 parallelbaan bij Utrecht nog aan staat? Ik kwam er te laat achter dat ik iets te vroeg het gas opentrok :X
 
Verdorie, vandaag de derde in mijn mailbox op minder dan een maand tijd. En daarvoor al enkele jaren niets meer.
telkens met een mobiele camera in een anonieme wagen. Eentje van 73 waar 70 mag, 53€. Eentje van 60 waar 50 mag, 53 € en eentje van 63 waar 50 mag 86 €.
Ze zijn hier weer actief...
 
Laatst bewerkt:
Zonde van je centen man.
Waren die dan echt niet te voorkomen?
Je kijkt toch wel genoeg om je heen mag ik aannemen?
Ja, ik woon in een flitsgrage streek... En daartussen nog de anonieme wagens,:(
 

Bijlagen

  • FE56FE10-792B-432B-8126-73F464C4AF42.jpeg
    FE56FE10-792B-432B-8126-73F464C4AF42.jpeg
    179,4 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Ik heb vijf keer een ritje hier in de buurt gereden van telkens zowat 130 tot 200 km. (Omdat ik mijn job niet meer mag uitoefenen wegens Corona, voorheen reed ik dagelijks 64 km naar mijn werk) Op gps een route gevolgd van een motorsite. Ik heb het eens nagezien en het was twee keer dezelfde flitsauto van de gemeente Balen. Er staat op de site van die gemeente dat ze iedere maand op verschillende plaatsen controleren. (Bij voorkeur een brede rechte baan van enkele kilometers in zone 50 langs een kanaal of in een bos) Ik ging er van uit dat ze dat daar niet meer deden met zo’n anonieme wagen, omdat het er al vol staat met flitskasten en trajectcontroles in die streek. Ik houd mijn hart vast voor de drie andere ritjes, want de boete kwam telkens 15 dagen later. Volgende keer let ik inderdaad wel nog iets beter op. Ik kon het daar niet zien omdat er tal van geparkeerde auto’s langs de weg stonden. Zodra er 50 staat zal ik me er in dat geval strikt aan houden. Leuk rijden is het daar zo echter niet meer, volgende keer zal het de tuin onderhouden, of de Ardennen worden voor een ritje.
Wanneer je zo gefocust bent op ongemarkeerde flitsers ben je vaak verkeersgevaarlijker bezig dan wanneer je een paar kilometer te snel rijdt. Het flitsen heeft weinig tot niets met verkeersveiligheid te maken, en vrijwel alles met gelegaliseerde afpersing. Diefstal is het.
 
1x 127€ van een huurder. Is betaald door de huurder.

Vorig jaar alleen 1x 34€ op de A2 richting Amsterdam.

Blijft altijd vreemd dat richting Eindhoven je vrijwel ongestraft 160 mag rijden en de andere kant op zo'n luizensnelheid
 
op moederdag reed ik lekker rustig over een viaduct over de A2 bij Vianen omstreeks 09:00 uur passeer ik een motor agent + politie auto die daar stonden te posten op de toerit naar de A2.
voor zover niks aan de hand en ik sukkelde verder over de boeren weggetjes na een 10 minuten zag ik in mijn spiegel die motoragent en ik moest stoppen.
ik vroeg wat doe ik verkeerd, en agent wist mij te vertellen dat zijn collega's in de auto iets hadden gezien wat niet goed was.
de collega's toen die er eenmaal waren vertelden mij dat ik blauw licht voerde en dat is niet toegestaan.
nu zat er een blauw lichtje in mijn knippers maar die zit aan de binnen kant dus niet aan het zichtgedeelte.
bij het aanzetten van de knippers stonden de agenten met de snufferd er echt bovenop om de blauwe led goed te kunnen zien, valt niet echt op zei de agent maar in het donker wel dus daar krijg je een bekeuring voor.
niks geen waarschuwing niks van dat al.
ik zei nog ik ga naar huis en haal het er meteen af, maar dat mocht niet baten hij was nogal kort en er was geen discussie mogelijk.
ze hebben ook meteen mijn motor goed bekeken om misschien nog meer bonnen te kunnen schrijven.
vervolgens werd ik ook een beetje boos en dat kon hij dus niet waarderen en begon mij met een WOK melding te dreigen en dat ik me mond moest houden en weg moest gaan.
was weer een leuk contact met de heren die ik toch al niet zo kan waarderen en vooral niet als ze met dat belerende toontje beginnen.
de bekeuring was 140 euro + 9 euro administratie kosten.
 
op moederdag reed ik lekker rustig over een viaduct over de A2 bij Vianen omstreeks 09:00 uur passeer ik een motor agent + politie auto die daar stonden te posten op de toerit naar de A2.
voor zover niks aan de hand en ik sukkelde verder over de boeren weggetjes na een 10 minuten zag ik in mijn spiegel die motoragent en ik moest stoppen.
ik vroeg wat doe ik verkeerd, en agent wist mij te vertellen dat zijn collega's in de auto iets hadden gezien wat niet goed was.
de collega's toen die er eenmaal waren vertelden mij dat ik blauw licht voerde en dat is niet toegestaan.
nu zat er een blauw lichtje in mijn knippers maar die zit aan de binnen kant dus niet aan het zichtgedeelte.
bij het aanzetten van de knippers stonden de agenten met de snufferd er echt bovenop om de blauwe led goed te kunnen zien, valt niet echt op zei de agent maar in het donker wel dus daar krijg je een bekeuring voor.
niks geen waarschuwing niks van dat al.
ik zei nog ik ga naar huis en haal het er meteen af, maar dat mocht niet baten hij was nogal kort en er was geen discussie mogelijk.
ze hebben ook meteen mijn motor goed bekeken om misschien nog meer bonnen te kunnen schrijven.
vervolgens werd ik ook een beetje boos en dat kon hij dus niet waarderen en begon mij met een WOK melding te dreigen en dat ik me mond moest houden en weg moest gaan.
was weer een leuk contact met de heren die ik toch al niet zo kan waarderen en vooral niet als ze met dat belerende toontje beginnen.
de bekeuring was 140 euro + 9 euro administratie kosten.

Ik zou het aanvechten, maar alleen als je echt denkt dat je gelijk hebt.

Zorg dan wel voor goed foto- en videomateriaal, in het daglicht maar ook in het donker. Een rechter is vaak minder geneigd tot willekeurige diefstal dan de gemiddelde agent dat is. De meeste agenten zijn er van overtuigd dat ze méér zijn dan jij, (daarom zijn ze agent geworden) en daarmee tonen ze juist aan dat ze geen volwaardig gesprekspartner zijn.

Dus probeer in de toekomst om nooit meer boos worden op een agent, hij is niet je gelijke dus het heeft geen enkele zin om er mee te praten. Bewaar je energie voor iemand waar je wél als verstandig en gelijkwaardig mens mee kunt praten. Heb je een rechtsbijstandverzekering?
 
Je hebt dus BEWUST een blauw ledje aan de voorkant en gaat staan mekken?
Het RDW reglement is klip en klaar: wit of geel. Knippers oranje. Punt.



Ik besef me heel goed dat groen ook niet mag; dus als ik er een bon voor krijg dan is dat maar zo.
PB020704.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan