Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Overigens was dit altijd al opvraagbaar, alleen niet zo makkelijk als nu.
Vroeger was het toch zo dat er na een bepaald aantal jaren veroordelingen gearchiveerd werden en niet zomaar door Jan met de (blauwe) Pet opgevraagd kon worden?
 
Van jou soort, zijn er steeds minder. En dat is jammer. Zelf heb ik best wel eens een overtreding. Eigenlijk al sinds ik op een brommer zat.

Nee, er zijn er veel meer :Y
Alleen degene die het vel over de neus trekken en overal en alles platschrijven....die krijgen veel meer aandacht en worden besproken op iedere verjaardag en in iedere kroeg.

En idd, ze bestaan.... ik ken er echt wel een aantal die veel en veel te ver gaan met bv hun schrijfdrift.

Maar ik ken er ook die bij een gevallen bejaarde dame die niet overeind kan komen ipv torenhoog boven d'r te staan, zelfs in de regen en plassen gewoon naast d'r gaan liggen, d'r hand vasthouden en haar zo gerust stellen tot de ambulance arriveert. En als de dame de ambu in is, brengen ze haar fiets nog even thuis, zetten m op slot en gaan de sleutel terug brengen.

Die laatste categorie is groter dan de pennenlikkers, maar die pennenlikkers zijn veel populairder om over te roddelen :+
 
Waar dat ’terugkijken’ ook handig voor is, als iemand al eens een waarschuwing heeft gehad voor deze of gene overtreding. Het “kunt u niet voor deze ene keer een waarschuwing geven” gaat dan niet meer op.
 
Nee, er zijn er veel meer :Y
Alleen degene die het vel over de neus trekken en overal en alles platschrijven....die krijgen veel meer aandacht en worden besproken op iedere verjaardag en in iedere kroeg.

En idd, ze bestaan.... ik ken er echt wel een aantal die veel en veel te ver gaan met bv hun schrijfdrift.

Maar ik ken er ook die bij een gevallen bejaarde dame die niet overeind kan komen ipv torenhoog boven d'r te staan, zelfs in de regen en plassen gewoon naast d'r gaan liggen, d'r hand vasthouden en haar zo gerust stellen tot de ambulance arriveert. En als de dame de ambu in is, brengen ze haar fiets nog even thuis, zetten m op slot en gaan de sleutel terug brengen.

Die laatste categorie is groter dan de pennenlikkers, maar die pennenlikkers zijn veel populairder om over te roddelen :+
Mooi verwoord en heel herkenbaar, hoop ook dat 85% van onze collega’s de minder populaire om over te roddelen collega’s zullen blijven :Y
 
Vroeger was het toch zo dat er na een bepaald aantal jaren veroordelingen gearchiveerd werden en niet zomaar door Jan met de (blauwe) Pet opgevraagd kon worden?

Ja, alle geregistreerde feiten hebben hun verjaringstermijn.
De echte zware misdrijven ( moord/verkrachting/ overvallen e.d. ) blijven veel langer te zien dan een winkeldiefstal.

Andere dingen, waar wel politie bij is geweest maar er geen strafrechtelijke veroordeling bij aan te pas komt, worden uiteraard vastgelegd maar die verdwijnen uit beeld na 5 jaar. ( burenruzie, gevonden honden, in beslag genomen auto enz enz, de gewone werkprocessen, zeg maar )
 
Nee, er zijn er veel meer :Y
Alleen degene die het vel over de neus trekken en overal en alles platschrijven....die krijgen veel meer aandacht en worden besproken op iedere verjaardag en in iedere kroeg.

En idd, ze bestaan.... ik ken er echt wel een aantal die veel en veel te ver gaan met bv hun schrijfdrift.

Maar ik ken er ook die bij een gevallen bejaarde dame die niet overeind kan komen ipv torenhoog boven d'r te staan, zelfs in de regen en plassen gewoon naast d'r gaan liggen, d'r hand vasthouden en haar zo gerust stellen tot de ambulance arriveert. En als de dame de ambu in is, brengen ze haar fiets nog even thuis, zetten m op slot en gaan de sleutel terug brengen.

Die laatste categorie is groter dan de pennenlikkers, maar die pennenlikkers zijn veel populairder om over te roddelen :+
Dan heb ik gewoon wat meer pech de laatste jaren. Maar kom ook wel gezelligheid tegen hoor, tijdens het overtreden. En inderdaad. Behandel zo als je zelf behandeld worden wilt. Dat...
 
€1300 voor de twee boetes samen neem ik aan?
Ben mij wat het voorbereiden op zo'n telefoongesprek volgende maand vanwege 53kmh te snel na correctie. Wel op een snelweg.
Geen idee of ze er nog rekening houden dat het een hele brede 6 baans bijna lege snelweg was. Vervelende is dat ik een paar uur ervoor ook geflitst ben op hetzelfde punt, maar dan de andere kant op. Wel maar 17 kmh na correctie. Daar zullen ze ongetwijfeld vast wel rekening mee houden. |(
Ben bang dat je een tijdje het RBW kan vergeten.
Kijk maar eens of er nog genoeg lucht in de banden van je fiets zit.
Wrs mag je ook op EMG-cursus van 'meneer de rechter'. Zo leer je nog 's wat!!
 
Ongetwijfeld.

Strafrechtovertredingen zijn altijd al bevraagbaar voor politie.
Ook als je gezocht word, is dat zichtbaar.
Of als er boetes open staan.
Als je rijbewijs is ingenomen/ongeldig is verklaard/ enz
Als je om eoa reden 'gevaarlijk' bent staat dat vermeld ( vuurwapens, geweld, vluchtgevaar, e.d. )
En sinds kort dus bekeuringen. En dat is niets anders dan de datum, feitcode en pleegplaats, meer staat er eigenlijk niet.
Overigens was dit altijd al opvraagbaar, alleen niet zo makkelijk als nu.

Eigenlijk dus alles wat van belang kan zijn tijdens een treffen tussen iemand en de politie.
Nooit geweten (ook nooit in verdiept). Dank voor de uitleg!
 
Hoeveel te hard had je gereden en hoe lang duurde het voor je de bon had
60 te hard in een 60 na correctie, maar die agent heeft me gematst hij vond het flauw om de pieken mee te gaan tellen O-) (anders was ik voorlopig nog niet jarig:+)

Op de Bon wacht ik nog maar heb telefonische afspraak met het OM gehad en zij heeft 800 euro opgelegd duurde 7 maanden voordat mijn zaak werd behandelt nu 2-3 weken terug telefonisch afgehandeld bonnetje zal tussen nu en een week of 3 op de mat liggen'(.

En 2 maanden rijbewijs kwijt geweest dat is de eerst maand nog wel grappig daarna niet meer :+.
 
Ben bang dat je een tijdje het RBW kan vergeten.
Kijk maar eens of er nog genoeg lucht in de banden van je fiets zit.
Wrs mag je ook op EMG-cursus van 'meneer de rechter'. Zo leer je nog 's wat!!
Er komt geen rechter aan te pas dus daar hoef jij in ieder geval niet bang voor te zijn.

Wat ik hier van geleerd hebt is dat ik Flitsmeister moet gebruiken. Dat doe ik nu dus ook altijd. Dat, of een cursus zal overigens weinig helpen tegen overtredingen als deze aangezien dit de eerste in deze categorie is in de 15 jaar dat ik mijn A heb. De kans dat het nogmaals gebeurd schat ik op 1x in 15 jaar. :)

Bang ben ik zelf daarom ook niet. Hopelijk ben jij nu ook wat gerust gesteld.
 
60 te hard in een 60 na correctie, maar die agent heeft me gematst hij vond het flauw om de pieken mee te gaan tellen O-) (anders was ik voorlopig nog niet jarig:+)

Op de Bon wacht ik nog maar heb telefonische afspraak met het OM gehad en zij heeft 800 euro opgelegd duurde 7 maanden voordat mijn zaak werd behandelt nu 2-3 weken terug telefonisch afgehandeld bonnetje zal tussen nu en een week of 3 op de mat liggen'(.

En 2 maanden rijbewijs kwijt geweest dat is de eerst maand nog wel grappig daarna niet meer :+.
Wanneer ik het gesprek heb is het 11 maanden geleden. Moet eerlijk zeggen, had van mij wel wat eerder gemogen dan heb je het maar gehad.

Ik ben geflitst en niet staande gehouden. Ben benieuwd of ik hem ook nog mag inleveren. Of dat ik mag kiezen. Eens zien of er te onderhandelen valt. Ik betaal de helft van de boete en voor de andere helft lever ik hem wel in ofzo. :+
 
60 te hard in een 60 na correctie, maar die agent heeft me gematst hij vond het flauw om de pieken mee te gaan tellen O-) (anders was ik voorlopig nog niet jarig:+)

Op de Bon wacht ik nog maar heb telefonische afspraak met het OM gehad en zij heeft 800 euro opgelegd duurde 7 maanden voordat mijn zaak werd behandelt nu 2-3 weken terug telefonisch afgehandeld bonnetje zal tussen nu en een week of 3 op de mat liggen'(.

En 2 maanden rijbewijs kwijt geweest dat is de eerst maand nog wel grappig daarna niet meer :+.
Ik ging 56 te hard na correctie,ben 3 1/2 week rijbewijs kwijt geweest en verder nog niets gehoord
4 maanden geleden is het inmiddels
Mij is vertelt boete 56 x€12 is €672 maar dat zij de agent die mij aanhield
 
Wanneer ik het gesprek heb is het 11 maanden geleden. Moet eerlijk zeggen, had van mij wel wat eerder gemogen dan heb je het maar gehad.

Ik ben geflitst en niet staande gehouden. Ben benieuwd of ik hem ook nog mag inleveren. Of dat ik mag kiezen. Eens zien of er te onderhandelen valt. Ik betaal de helft van de boete en voor de andere helft lever ik hem wel in ofzo. :+

Niet inleveren wanneer je de kans krijg :+ Boete betalen zoveel beter.
rbw invordering levert nog een hoop gezeik op met verzekeringen wanneer je weer eens een andere motor/auto koopt.
Wordt je dubbel genaaid uiteraard.
 
Ik ging 56 te hard na correctie,ben 3 1/2 week rijbewijs kwijt geweest en verder nog niets gehoord
4 maanden geleden is het inmiddels
Mij is vertelt boete 56 x€12 is €672 maar dat zij de agent die mij aanhield
Ah okay je krijgt vanzelf een brief van het OM waarin staat dat ze je telefonisch gaan verhoren en dat de zaak dan wordt afgedaan zonder tussenkomst van de rechter, tenzij je de telefoon niet opneemt dan moet je alsnog voor de rechter komen. :+

in die brief staat een mailadres en daar moet je je telefoon nummer naar toe sturen samen met het parket nummer niet vergeten te doen.

Verder denk ik dat je nog een paar maanden moet wachten maar helaas vergeten ze het niet:+ reken maar op een euro'tje of 700 ja😭
 
Nee, er zijn er veel meer :Y
Alleen degene die het vel over de neus trekken en overal en alles platschrijven....die krijgen veel meer aandacht en worden besproken op iedere verjaardag en in iedere kroeg.

En idd, ze bestaan.... ik ken er echt wel een aantal die veel en veel te ver gaan met bv hun schrijfdrift.

Maar ik ken er ook die bij een gevallen bejaarde dame die niet overeind kan komen ipv torenhoog boven d'r te staan, zelfs in de regen en plassen gewoon naast d'r gaan liggen, d'r hand vasthouden en haar zo gerust stellen tot de ambulance arriveert. En als de dame de ambu in is, brengen ze haar fiets nog even thuis, zetten m op slot en gaan de sleutel terug brengen.

Die laatste categorie is groter dan de pennenlikkers, maar die pennenlikkers zijn veel populairder om over te roddelen :+
Het viel mij op dat het erg aan de plaats lag aan hoe de meeste politieagenten zijn..

Ik heb de eerste 35 jaar van mijn leven in en rondom Assen gewoont, en het overgrote deel van de politieagenten daar waren eikels, in Beilen ook.
De politieagenten in Groningen waren heel anders, in a good way.
Lijkt of de politie in de "grote" stad menselijker, om het zo maar te zeggen, zijn dan de politie in kleinere plaatsen..

Rij een bepaald soort auto, en je doet ineens heel wat ervaring met de politie op ;), toen ik een Daihatsu Charade kocht werd ik ineens nooit meer aan de kant gezet, in de bedrijfswagen ook niet.
 
Het viel mij op dat het erg aan de plaats lag aan hoe de meeste politieagenten zijn..

Rij een bepaald soort auto, en je doet ineens heel wat ervaring met de politie op ;), toen ik een Daihatsu Charade kocht werd ik ineens nooit meer aan de kant gezet, in de bedrijfswagen ook niet.
Gastjes met een petje op, in een gepimpte auto met brul-uitlaat die 3cm boven het wegdek hangt, die VRAGEN gewoon om aangehouden te worden. Auto's met allerlei rare fratsen, zoals verlaagde ophanging, dat ze niet eens fatsoenlijk over een drempel (*) kunnen. :X
Supermarkt rees-spoiler erop (nee, geen race) voor nog een paar km sneller (?) in je afgetrapte Golfje.

Ja, als je aandacht wilt van Oom Agent dan ga je 'm ook krijgen!
Beste is om een gewoon gezins-karretje te rijden zonder flauwekul erop. Word je NOOIT aan de kant gezet!

(*) Worden ze soms nog boos ook. 🤪
Pas terug werd ik ingehaald met mijn auto door petjes. Bij de drempel moesten ze afremmen tot 5km/h.
Mijn gezins-gebakje kon er met gewone snelheid overheen, dus haalde ik ze toen weer in.
Waren ze pissig dat ik WEER voor ze zat. <Fuck you!>🖕
 
Gastjes met een petje op, in een gepimpte auto met brul-uitlaat die 3cm boven het wegdek hangt, die VRAGEN gewoon om aangehouden te worden. Auto's met allerlei rare fratsen, zoals verlaagde ophanging, dat ze niet eens fatsoenlijk over een drempel (*) kunnen. :X
Supermarkt rees-spoiler erop (nee, geen race) voor nog een paar km sneller (?) in je afgetrapte Golfje.

Ja, als je aandacht wilt van Oom Agent dan ga je 'm ook krijgen!
Beste is om een gewoon gezins-karretje te rijden zonder flauwekul erop. Word je NOOIT aan de kant gezet!

(*) Worden ze soms nog boos ook. 🤪
Pas terug werd ik ingehaald met mijn auto door petjes. Bij de drempel moesten ze afremmen tot 5km/h.
Mijn gezins-gebakje kon er met gewone snelheid overheen, dus haalde ik ze toen weer in.
Waren ze pissig dat ik WEER voor ze zat. <Fuck you!>🖕
Het waren een Citroen CX en een Mercedes W116, van voor ietsje verlaagt, AMG velgen, goudkleurig met standaard getint glas, en een V8 die niet eens zo heel veel lawaai maakte.

Ik ken iemand die 2 MG's had, 1 uit de jaren 30, en 1 uit de jaren 60, als hij met een MG op pad ging en hij kwam een politieauto teen kon ie er donder op zeggen dat ie aan de kant gezet werd.
 
Ik had een Harley 1948 en ik werd nooit aangehouden ,wel nagekeken
Ik ging op vakantie en ik reed door heel saint tropez zelfs wwar het verboden was en ze keken alleen maar.
Op de boulevard stonden hele dure Harleys maar ik viel meer op met dat oude ding
Ik kwam uit een straat waar je niet mocht rijden en de politie hielt de weg voor mij vrij
 
Pech...
In burger, Hilversum, net voor mij nieuwe motor, mooie dag...

35 kmpu te hard en artikel 5 voor slingeren...(beetje heen en weer om motor zijn eerste ritje voor mii ff goed te doorgronden en te voelen en horen)

Afijn, hij streek over zn hart en schold de 35kmpu te hard kwijt, en laat artikel 5 "gevaarlijk rijgedrag" staan..

Had lelijker uit kunnen pakken, maar ook beter...
Volgens mij iets van 300 euro...

Ben er ff klaar mee voor vandaag 👍

Ohja; ik beken volledige schuld. Maar baal natuurlijk wel.
 
Ja, echt mijn inziens niet zo heel bijzonder, en ik reed ook niet hard ofzo toen ik dat deed... zeg maar heeeeeeel mild "bandenwarmen"..

Maargoed als hij moest kiezen tussen 35km te hard of artikel 5, of allebei..

Dan maar die.. ik vind het nog steeds vreemd, daar ik de snelheid in dit geval terechter had gevonden( ik denk eerlijk gezegd dat hij geen zuivere meting had)
 
Ik google nu agenten die artikel 5 geven bij telefoon (navigatie) bedienen of stuur loslaten..
Het is een kapstok waarmee ze in elk geval foei kunnen uitdrukken in euro's lijkt het.

Zonde geld
 
Pech...
In burger, Hilversum, net voor mij nieuwe motor, mooie dag...

35 kmpu te hard en artikel 5 voor slingeren...(beetje heen en weer om motor zijn eerste ritje voor mii ff goed te doorgronden en te voelen en horen)

Afijn, hij streek over zn hart en schold de 35kmpu te hard kwijt, en laat artikel 5 "gevaarlijk rijgedrag" staan..

Had lelijker uit kunnen pakken, maar ook beter...
Volgens mij iets van 300 euro...

Ben er ff klaar mee voor vandaag 👍

Ohja; ik beken volledige schuld. Maar baal natuurlijk wel.
Mag ik vragen waar dat was in Hilversum
Ze staan ook regelmatig als je uit Hilversum komt en de a27 op gaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan