Motor-Forum Boetepot V - Nieuwe poging!

Jvd heydenstraat, en ze hebben vanaf oud philips terrein gevolgd tot voorbij het nieuwe crematorium (voorbij de mooie bochten dus)
 
Ja, echt mijn inziens niet zo heel bijzonder, en ik reed ook niet hard ofzo toen ik dat deed... zeg maar heeeeeeel mild "bandenwarmen"..

Maargoed als hij moest kiezen tussen 35km te hard of artikel 5, of allebei..

Dan maar die.. ik vind het nog steeds vreemd, daar ik de snelheid in dit geval terechter had gevonden( ik denk eerlijk gezegd dat hij geen zuivere meting had)

Je weet dat artikel 5 altijd via de rechter gaat?
Is geen mulder boete via cjib.
Wordt dus ook geregistreerd. Dus hoop niet dat je nog meer van dat soort feiten geregistreerd hebt staan?.
 
Nou een advocaat is ook niet alles hoor
Ik had een jurist een bezwaarschrift laten maken €140 en het werd gewoon terzijde gelegd ( ontvankelijk verklaard)
 
Als je weet dat je te hard gaat rijden en zwalken "om je motor beter te leren kennen", zoek dan een verlaten weg tussen de weilanden.
Je banden opwarmen doe je ook door wat langer normaal te rijden...
Bedenk maar vast wat je hierop straks gaat verklaren.
Of gewoon gaan zitten op je blaren...

Benieuwd wat de rechter er van gaat vinden ben ik wel hoor O-)
 
Je weet dat artikel 5 altijd via de rechter gaat?
Is geen mulder boete via cjib.
Wordt dus ook geregistreerd. Dus hoop niet dat je nog meer van dat soort feiten geregistreerd hebt staan?.
Krijg je dan niet gewoon een strafbeschikking op de mat van het OM (als het de eerste keer is)? Dat geldt voor 35 km/u te hard (niet op de snelweg) ook trouwens. Geen idee welke van de twee gunstiger voor je uit pakt.

Ik vind een artikel 5 voor "slingeren" best zwaar trouwens -O-
 
Naar wat ik begrepen heb van de agent, is Artikel 5 een "fixed" amount (nieuw), van volgens mij 240-270 euro, dit vind ik ook nergens terug online, maar is sinds kort een ander soort boete geworden, soort kapstok idee. (exacte bedrag dat hij noemde niet helemaal opgeslagen).... Nu besteed ik weinig tijd aan het kennen van wetboeken, en het feit is dat ik er toch geen reet meer aan kan doen, ik zie het papierwerk wel verschijnen.

Ik ben redelijk nuchter in dit soort dingen hoor, als ik moet voorkomen, wat ik me echt niet voor kan stellen, dan is het ook wat het is, veranderd niks aan het feit.

Dat ik ook op een weiland wat had kunnen slingeren en te hard had kunnen rijden, lijkt me nogal voor de hand liggend dat dat kan.. Daar mag het dan toch ook niet, openbare weg? Je kunt ook TT assen afhuren en daar "zwalken en hard rijden", denk dat dit antwoord opgaat voor 90% van de boetes die hier genoemd worden... Maar gaat denk ik beetje voorbij aan hetgeen er gebeurd is.

Ik vind het wat aan de zware kant, en wist oprecht niet dat het "verboden" was. Ik vond het geen onaardige agent, dus hij zal iets gezien hebben wat hem zorgen baarde, dat legde die ook keurig uit.

Als ik hem binnen heb, laat ik het weten! Ik check al het cjib.nl, maar moet schijnbaar nog ff wachten tot ze daar een beschikking melden (als het een beschikking is althans...)
 
Als het €240 of €270 is ben je beter af als met een bekeuring van 35 km te hard,die kost minimaal 12x35=€420
En waarschijnlijk binnen bebouwde kom nog meer,binnen bebouwde kom wordt zwaarder gestraft.
 
Vandaag binnen gekregen :+ ;(
IMG_20210331_154350409.jpg
 
Nope, dat geld voor brommers, niet voor motoren. motor is 50+

linkje rijksoverheid
Hier zit een bepaalde nuance in. In een 30 zone mag je bv maar 30 te hard (de bron moet ik je even schuldig blijven). Tevens kan je rijbewijs voor een x-aantal maanden onvoorwaardelijk in beslag genomen worden als je vaker de sjaak bent (recidive/veelpleger).

Zo kun je bij je tweede overtreding tussen 31-49 km/u te hard (binnen twee jaar) en boete en een rijontzegging van twee maanden verwachten. Dit volgens art. 5.4 icm. art 5.4.2 van de Richtlijn voor strafvordering feitgecodeerde misdrijven en overtredingen.
 
Laatst bewerkt:
Naar wat ik begrepen heb van de agent, is Artikel 5 een "fixed" amount (nieuw), van volgens mij 240-270 euro, dit vind ik ook nergens terug online, maar is sinds kort een ander soort boete geworden, soort kapstok idee. (exacte bedrag dat hij noemde niet helemaal opgeslagen).... Nu besteed ik weinig tijd aan het kennen van wetboeken, en het feit is dat ik er toch geen reet meer aan kan doen, ik zie het papierwerk wel verschijnen.

Ik ben redelijk nuchter in dit soort dingen hoor, als ik moet voorkomen, wat ik me echt niet voor kan stellen, dan is het ook wat het is, veranderd niks aan het feit.

Dat ik ook op een weiland wat had kunnen slingeren en te hard had kunnen rijden, lijkt me nogal voor de hand liggend dat dat kan.. Daar mag het dan toch ook niet, openbare weg? Je kunt ook TT assen afhuren en daar "zwalken en hard rijden", denk dat dit antwoord opgaat voor 90% van de boetes die hier genoemd worden... Maar gaat denk ik beetje voorbij aan hetgeen er gebeurd is.

Ik vind het wat aan de zware kant, en wist oprecht niet dat het "verboden" was. Ik vond het geen onaardige agent, dus hij zal iets gezien hebben wat hem zorgen baarde, dat legde die ook keurig uit.

Als ik hem binnen heb, laat ik het weten! Ik check al het cjib.nl, maar moet schijnbaar nog ff wachten tot ze daar een beschikking melden (als het een beschikking is althans...)

Nee, juist niet. Voor art 5 is geen vast bedrag, de officier leest wat de verbalisant weergeeft en bepaald aan de hand daarvan het bedrag. En dat is altijd al zo geweest, geen recente veranderingen in geweest.

Het gaat er bij art 5 over dat je 'hinder en/of gevaar' veroorzaakt.
Bleef je op je eigen rijstrook of zwalkte je over de doorgetrokken lijnen ?
Waardoor werd het gevaarlijk of hinderlijk, voor jezelf of voor iemand anders ?

Ik vind het een vreemde gebeurtenis om hier een art 5 voor op te maken en zou er toch zeker over nadenken een bezwaarschrift te schrijven als dit idd op je deurmat gaat vallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan