Motor-Forum en geen Supersport-Forum

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Een groot deel van de bezoekers hier is supersportrijder en dit zorgde er (tot voor kort waren ook alle mods supersportrijder) voor dat we een beetje het etiket supersport-forum kregen opgeplakt. Dit is iets waar we vanaf willen, we zijn tenslotte een motor-forum in de breedste zin van het woord, en daar vallen ook choppers, naked bikes, toermotoren enzovoorts onder.

Om aan dit beeld iets te veranderen is Niels Saarloos er bijgekomen als moderator. We willen verder van jullie als bezoekers graag nog dat elke motorrijder dan ook in z'n waarde wordt gelaten op dit forum. Het gaat makkelijk om grappig bedoelde opmerkingen over choppers of Harley's te maken maar je zult net zien dat zo'n topic waarin je dat post gestart is door een nieuwe user, die voelt zich gelijk aangevallen en zoiets schrikt gewoon af! Ik heb mailtjes gehad van users die ook zo in de zeik werden gezet, en me vroegen of ik hun topics niet wou verwijderen. Ondanks excuses namens de crew heb ik die users helaas niet weer teruggezien op Motor-Forum! :(

Zoiets kan gewoon niet! We hebben allen dezelfde hobby, gun iedereen nou gewoon z'n eigen type fiets waar hij of zij van houdt, en laat ieder in z'n waarde, hou (zeker bij nieuwe users) die grappig bedoelde ongein graag voor je, voor je het weet komen hier straks helemaal geen toerrijders/chopperrijders etcetara meer. :(

Dank u voor uw tijd. Verder zijn jullie wel lief. ;)

De M-F Crew.
 
Choppers hebben ook 2 wielen ,je hebt er een rbw voor nodig en je moet ouder dan 18 zijn om erop te mogen rijden...

Het is dus ook een motor !!

:] :] :] :] :] :]

Iedereen veel rijplezier gewenst (en ook sleutelplezier natuurlijk voor de doe-het-zelvers)
 
Helemaal mee eens. Iedereen hier op het forum zou respect moeten tonen voor andere motorrijders, ongeacht de rijstijl of soort motor. Het motto van deze site is nog altijd:

Motor-forum.nl, het forum VOOR en DOOR motorrijders

Wat ik persoonlijk mis op deze site is de diversiteit aan verschillende soorten motorrijders. Iedereen die zich op 2 (of soms 3) wielen voortbeweegt en meer als 50cc heeft is een motorrijder. Ook mis ik mensen die er niet voor schuwen om een motorblok eens helemaal open te schroeven en dus een stukje kennis hebben van de techniek die er schuil gaat achter de machines waar wij allemaal zo dol op zijn. En dan maakt het niet uit op wat voor een soort (chopper, off-the-road, supersport, naked bike, oud brik, supermotard, wat dan ook) motor je nou rijd, of wat voor een merk het nou is. We hebben allemaal één en dezelfde hobby:

Motorrijden
 
Op vrijdag 07 juni 2002 01:39 schreef DaFoolio het volgende:
Helemaal mee eens. Iedereen hier op het forum zou respect moeten tonen voor andere motorrijders, ongeacht de rijstijl of soort motor. Het motto van deze site is nog altijd:

Motor-forum.nl, het forum VOOR en DOOR motorrijders

Wat ik persoonlijk mis op deze site is de diversiteit aan verschillende soorten motorrijders. Iedereen die zich op 2 (of soms 3) wielen voortbeweegt en meer als 50cc heeft is een motorrijder. Ook mis ik mensen die er niet voor schuwen om een motorblok eens helemaal open te schroeven en dus een stukje kennis hebben van de techniek die er schuil gaat achter de machines waar wij allemaal zo dol op zijn. En dan maakt het niet uit op wat voor een soort (chopper, off-the-road, supersport, naked bike, oud brik, supermotard, wat dan ook) motor je nou rijd, of wat voor een merk het nou is. We hebben allemaal één en dezelfde hobby:


Motorrijden
Eeh...

Prof Paul Ritzen
Gizzmo 13
Nitromax
Niels Saarloos (d8 ik)
Ikke (nog niet echt opengehad maar komt nog wel)

En zo zijn er vast nog wel meer. (oa ouwebrikdingesrijders ;) )
 
Eeh...

Prof Paul Ritzen
Gizzmo 13
Nitromax
Niels Saarloos (d8 ik)
Ikke (nog niet echt opengehad maar komt nog wel)

En zo zijn er vast nog wel meer. (oa ouwebrikdingesrijders ;) )
En dat op 1800 users. Wel weinig he? Ik kan er zo nog wel een heel aantal opnoemen (allemaam ouwebrikkenrijders), maar toch mis ik het nog steeds. Ook oudebrikkenrijders hebben wel eens behoefte aan kennis of discussie over technieken en sleutelen :)
 
En dat op 1800 users. Wel weinig he? Ik kan er zo nog wel een heel aantal opnoemen (allemaam ouwebrikkenrijders), maar toch mis ik het nog steeds. Ook oudebrikkenrijders hebben wel eens behoefte aan kennis of discussie over technieken en sleutelen :)

Veel mensen (vooral IT-ers) zijn een beetje bang van vieze handen. En aangezien hier 80% IT-er is....
 
Laatst bewerkt:
Veel mensen (vooral IT-ers) zijn een beetje bang van vieze handen. En aangezien hier 80% IT-er is....
Laat ik nou zelf ook een IT-er zijn (HBO Computertechniek) en ik mag toch wel graag zwarte handen krijgen van mn motorfietsje hoor.
Maar je begrijpt wel wat ik bedoel toch, met het feit dat hier weinig mensen zelf knutselen aan motoren? Het lijkt me hier (nog) niet echt een afspiegeling van motorrijdend Nederland, Belgie, Duitsland en Spanje (meer nationaliteiten heb ik hier nog niet gezien). Dit zou ik graag anders zien, maar dat is mijn mening.
 
Ik snap prima wat jij bedoelt.

Maar wat ik eig ook een beetje probeerde te zeggen met mijn voorgaande berichtje is dat de mensen die veel zelf sleutelen vaak geen kennis van compu's hebben of zo fanatiek zitten te internetten/MF-en als wij.

Ook zijn de mensen met veel kennis al wat ouder (leeftijd=ervaring) waardoor de stap naar compu's nog groter is...
 
Een groot deel van de bezoekers hier is supersportrijder en dit zorgde er (tot voor kort waren ook alle mods supersportrijder) voor dat we een beetje het etiket supersport-forum kregen opgeplakt. Dit is iets waar we vanaf willen, we zijn tenslotte een motor-forum in de breedste zin van het woord, en daar vallen ook choppers, naked bikes, toermotoren enzovoorts onder.

Om aan dit beeld iets te veranderen is Niels Saarloos er bijgekomen als moderator. We willen verder van jullie als bezoekers graag nog dat elke motorrijder dan ook in z'n waarde wordt gelaten op dit forum. Het gaat makkelijk om grappig bedoelde opmerkingen over choppers of Harley's te maken maar je zult net zien dat zo'n topic waarin je dat post gestart is door een nieuwe user, die voelt zich gelijk aangevallen en zoiets schrikt gewoon af! Ik heb mailtjes gehad van users die ook zo in de zeik werden gezet, en me vroegen of ik hun topics niet wou verwijderen. Ondanks excuses namens de crew heb ik die users helaas niet weer teruggezien op Motor-Forum! :(

Zoiets kan gewoon niet! We hebben allen dezelfde hobby, gun iedereen nou gewoon z'n eigen type fiets waar hij of zij van houdt, en laat ieder in z'n waarde, hou (zeker bij nieuwe users) die grappig bedoelde ongein graag voor je, voor je het weet komen hier straks helemaal geen toerrijders/chopperrijders etcetara meer. :(

Dank u voor uw tijd. Verder zijn jullie wel lief. ;)

De M-F Crew.
:}
 
Mijn suffe toermotor zit nog in de garantie due daar blijf ik nog ff vanaf. Met mijn eerste motoren had ik niet zo'n moeite, maar vanwege gebrek aan werkplaats heb ik daarna niet veel meer gesleuteld...

Wat betreft opmerkingen... ik zal vaker een ;) plaatsen, scheelt dat? ;)

Op zich zou het inderdaad leuk zijn als er ook andere motorrijders zouden komen. Met zo'n Vmax-rijder als Niels een stap in de richting van de trage rijders gezet ;) (alweer 1)
 
:} :}

Helemaal mee eens :)

En klussen doe ik inderdaad niet aan mijn motor. Ben inderdaad een it'r ;) . Vuilde handen krijgen doe ik vaak bij het klussen aan mijn huis en het onderhouden van de tuin :( ;) . Ik durf niet zo goed te klussen aan mijn motor bang dat de motor er niet beter van zal gaan rijden :( Ik moet toch maar eens een brik gaan kopen denk ik :)

edit: ik heb trouwens een sporttoer motor en ben van mening dat jullie inderaad aardiger tegen me moeten doen :P
 
Laatst bewerkt:
Maar je begrijpt wel wat ik bedoel toch, met het feit dat hier weinig mensen zelf knutselen aan motoren? Het lijkt me hier (nog) niet echt een afspiegeling van motorrijdend Nederland, Belgie, Duitsland en Spanje (meer nationaliteiten heb ik hier nog niet gezien). Dit zou ik graag anders zien, maar dat is mijn mening.
Ik denk wel dat er sprake is van redelijke afspiegeling, wat betreft wel/niet zelf-sleutelaars. De meeste motorrijers heben interesse&geld voor jonge fietsen & dus ook geld voor monteur.

Wat betreft de niet sport-rijders is de ouwebrikken groep zeker niet de laatste. Als nou eens een chopper-rijder een slome-toerders-toer gaat starten oid? Wedden dat er uit allerlei hoeken&gaten gebruikers opduiken met hun naked-/chopper-&toer-bikes. :]

Motor-Forum: connecting people! ;)
 
Op vrijdag 07 juni 2002 01:39 schreef DaFoolio het volgende:
...Iedereen die zich op 2 (of soms 3) wielen voortbeweegt en meer als 50cc heeft is een motorrijder...

Ik vind ook dat we liefer moeten zijn voor alle motorrijders :P

Maar brommerrijders mogen van mij wegblijven (ook al hebben ze 125cc), zolang ze voornamelijk met brommerverhalen aan komen zetten.
 
Een groot deel van de bezoekers hier is supersportrijder en dit zorgde er (tot voor kort waren ook alle mods supersportrijder) voor dat we een beetje het etiket supersport-forum kregen opgeplakt. Dit is iets waar we vanaf willen, we zijn tenslotte een motor-forum in de breedste zin van het woord, en daar vallen ook choppers, naked bikes, toermotoren enzovoorts onder.

Om aan dit beeld iets te veranderen is Niels Saarloos er bijgekomen als moderator. We willen verder van jullie als bezoekers graag nog dat elke motorrijder dan ook in z'n waarde wordt gelaten op dit forum. Het gaat makkelijk om grappig bedoelde opmerkingen over choppers of Harley's te maken maar je zult net zien dat zo'n topic waarin je dat post gestart is door een nieuwe user, die voelt zich gelijk aangevallen en zoiets schrikt gewoon af! Ik heb mailtjes gehad van users die ook zo in de zeik werden gezet, en me vroegen of ik hun topics niet wou verwijderen. Ondanks excuses namens de crew heb ik die users helaas niet weer teruggezien op Motor-Forum! :(

Zoiets kan gewoon niet! We hebben allen dezelfde hobby, gun iedereen nou gewoon z'n eigen type fiets waar hij of zij van houdt, en laat ieder in z'n waarde, hou (zeker bij nieuwe users) die grappig bedoelde ongein graag voor je, voor je het weet komen hier straks helemaal geen toerrijders/chopperrijders etcetara meer. :(

Dank u voor uw tijd. Verder zijn jullie wel lief. ;)

De M-F Crew.


:} :} :} :}
 
Een groot deel van de bezoekers hier is supersportrijder en dit zorgde er (tot voor kort waren ook alle mods supersportrijder) voor dat we een beetje het etiket supersport-forum kregen opgeplakt. Dit is iets waar we vanaf willen, we zijn tenslotte een motor-forum in de breedste zin van het woord, en daar vallen ook choppers, naked bikes, toermotoren enzovoorts onder.

Om aan dit beeld iets te veranderen is Niels Saarloos er bijgekomen als moderator. We willen verder van jullie als bezoekers graag nog dat elke motorrijder dan ook in z'n waarde wordt gelaten op dit forum. Het gaat makkelijk om grappig bedoelde opmerkingen over choppers of Harley's te maken maar je zult net zien dat zo'n topic waarin je dat post gestart is door een nieuwe user, die voelt zich gelijk aangevallen en zoiets schrikt gewoon af! Ik heb mailtjes gehad van users die ook zo in de zeik werden gezet, en me vroegen of ik hun topics niet wou verwijderen. Ondanks excuses namens de crew heb ik die users helaas niet weer teruggezien op Motor-Forum! :(

Zoiets kan gewoon niet! We hebben allen dezelfde hobby, gun iedereen nou gewoon z'n eigen type fiets waar hij of zij van houdt, en laat ieder in z'n waarde, hou (zeker bij nieuwe users) die grappig bedoelde ongein graag voor je, voor je het weet komen hier straks helemaal geen toerrijders/chopperrijders etcetara meer. :(

Dank u voor uw tijd. Verder zijn jullie wel lief. ;)

De M-F Crew.

thumbsup.gif


De opkomst van de Ouwebrikken is een goed voorbeeld van een groep rijders die zich de laatste tijd steeds meer gaan profileren. Ennuh..we hoeven niet allemaal in een hokje te gaan zitten hoor! Zo zit ik zelf ook regelmatig in de ouwebrikkenhoek onzin uit te kramen, terwijl die motor van mij daar toch echt niet thuishoort.
 
Laatst bewerkt:
Idd. Technische kant is minder maar dat is haast altijd.

Ik ben de oprichter van het www.mr2.nl/forum (auto) en ook daar is de technische kant minder..men vraagt net als hier wel wat het kan zijn maar lossen het zelden zelf op.

Helaas is niet iedereen even gifted met 2 sleutel handen en logisch denken. Hier een die wel gifted is en zich verheugd op het sleutelen aan zijn motor.

Als er meer technische vraagstukken komen komt er ook meer discussie en kennis met de tijd.
 
Je hebt aan de ene kant groot gelijk, maar aan de andere kant kun je niet met de hele wereld rekening gaan houden. Er zijn altijd mensen, die door het minste of geringste op hun teentjes getrapt zijn. Dat ze dan gelijk maar weg blijven, ligt mijns inziens meer aan die personen zelf dan aan het volk hier. Ben van mening dat het op M-F 99% van de tijd superrelaxed en gezellig is.

Een groot deel van de bezoekers hier is supersportrijder en dit zorgde er (tot voor kort waren ook alle mods supersportrijder) voor dat we een beetje het etiket supersport-forum kregen opgeplakt. Dit is iets waar we vanaf willen, we zijn tenslotte een motor-forum in de breedste zin van het woord, en daar vallen ook choppers, naked bikes, toermotoren enzovoorts onder.

Om aan dit beeld iets te veranderen is Niels Saarloos er bijgekomen als moderator. We willen verder van jullie als bezoekers graag nog dat elke motorrijder dan ook in z'n waarde wordt gelaten op dit forum. Het gaat makkelijk om grappig bedoelde opmerkingen over choppers of Harley's te maken maar je zult net zien dat zo'n topic waarin je dat post gestart is door een nieuwe user, die voelt zich gelijk aangevallen en zoiets schrikt gewoon af! Ik heb mailtjes gehad van users die ook zo in de zeik werden gezet, en me vroegen of ik hun topics niet wou verwijderen. Ondanks excuses namens de crew heb ik die users helaas niet weer teruggezien op Motor-Forum! :(

Zoiets kan gewoon niet! We hebben allen dezelfde hobby, gun iedereen nou gewoon z'n eigen type fiets waar hij of zij van houdt, en laat ieder in z'n waarde, hou (zeker bij nieuwe users) die grappig bedoelde ongein graag voor je, voor je het weet komen hier straks helemaal geen toerrijders/chopperrijders etcetara meer. :(

Dank u voor uw tijd. Verder zijn jullie wel lief. ;)

De M-F Crew.
 
....We willen verder van jullie als bezoekers graag nog dat elke motorrijder dan ook in z'n waarde wordt gelaten op dit forum....
Als dát nou eens zou lukken. Ik ben een fervent toerder (30.000 km per jaar), maar voelde me tot nu toe op dit forum niet écht thuis horen, juist vanwege het forum-imago dat je in dit topic zelf beschrijft.
 
Je hebt aan de ene kant groot gelijk, maar aan de andere kant kun je niet met de hele wereld rekening gaan houden. Er zijn altijd mensen, die door het minste of geringste op hun teentjes getrapt zijn. Dat ze dan gelijk maar weg blijven, ligt mijns inziens meer aan die personen zelf dan aan het volk hier. Ben van mening dat het op M-F 99% van de tijd superrelaxed en gezellig is.

...tenzij je bv. zegt dat je Harley rijdt. Krijg je meteen het halve forum over je heen.
Revolution heeft gelijk, laat iedereen lekker ouwehoeren hier, en zeik iemand die net nieuw is niet meteen af...Respek!!!! :} :} :}
 
Op vrijdag 07 juni 2002 09:06 schreef Ryser het volgende:
Gif
Gif
Gif
Gif
De opkomst van de Ouwebrikken is een goed voorbeeld van een groep rijders die zich de laatste tijd steeds meer gaan profileren. Ennuh..we hoeven niet allemaal in een hokje te gaan zitten hoor! Zo zit ik zelf ook regelmatig in de ouwebrikkenhoek onzin uit te kramen, terwijl die motor van mij daar toch echt niet thuishoort

Zal ik hem inkoppen of doet een ander het }) ;)
 
Het probleem is dat er gewooin te weinig non sport liefhebbers zijn.
Tuurlijk gaat een sporter grapjes maken over een harley, maar dan zouden er grapjes terug moeten komen van harlety rijders.
Aangezien 90% hier sporter is zijn er 9 grapjes over harleys voor elke 1 tegen sporters, dan geeft een user het al snel op natuurlijk.

Komt nog eens bij dat vaak een "harley-topic" nog eens snel een stille dood zou sterven zonder die grapjes.

Met het ouwebrik groepje hebben we nu een kleine tegenpool voor de sporters maarjaa, die groep moet groeien. (dan kan ik tenminste sarcastisch blijven doen over harleys) ;)
 
die groep moet groeien. (dan kan ik tenminste sarcastisch blijven doen over harleys) ;)
We zitten iig al op één Harley-rijder in 't ouwebrik-'groepje'. ;)

(die ging trouwens bij de ouwebrikkentoer niet stuk, terwijl de soes/hon&jama problemen de hele dag door de kop op staken :+ )
 
Terug
Bovenaan Onderaan