Motor-forum kerk

Jup, ik noem mezelf research TROLL :P

Bedankt voor deze informatie, nu hoef ik hier niet meer gefrustreerd door te zijn :)

Even los van het feit of deze regeling in het voordeel is voor mij (doordat er meer geld in het waarborg fonds komt omdat dat geld niet bij de verzekeringsmaatschappijen terecht komt) en in het nadeel van de mensen met gewetensbezwaren (welke in persoonlijk moeten opdraaien voor de schadekosten) , ben ik het er nog steeds niet mee eens dat mensen de 'keuze' krijgen om zich te verzekeren of niet.

Ik vind dat deze regeling voor iedereen beschikbaar moet zijn of voor niemand. Mensen kiezen er zelf voor gewetensbezwaren te hebben, en mogen niet daardoor wettelijk anders behandeld worden.

Als je vind dat gewetensbezwaren hebben géén keuze is, dan is een uitzondering op basis van geloof net zo erg als op basis van geslacht of ras.


Tja, ik zit daar een beetje dubel in. Aan de ene kant ben ik geneigd te zeggen dat, als je geloofsovertuiging de voorrang krijgt, je ook de gevolgen moet aanvaarden. Niet willen verzekeren = geen motorrijtuig besturen.

Aan de andere kant vraag ik mij dan weer af wat er op tegen is om een oplossing te creëren waar iedereen mee kan leven en waar niemand nadeel van ondervindt.

Terugdenkend aan de aanleiding voor dit hele topic vraag ik mij ook af of het dan voor het orthodox joodse geloof geen probleem is om je op de sabat zodanig te gedragen dat het bevoegd gezag aanleiding ziet je naar je legitimatiebewijs te vragen.

En aan de andere kant heb ik ook weer medelijden met deze mensen. Een gezellig uitje met het hele gezin zit er voor hen op de sabat niet in. Er zal altijd iemand thuis moeten blijven.




Het is namelijk uitgesloten dat zij de huissleutel mee nemen. :+
 
420766_325732147479797_244753448911001_930555_592915672_n.jpg
 
Aan de andere kant vraag ik mij dan weer af wat er op tegen is om een oplossing te creëren waar iedereen mee kan leven en waar niemand nadeel van ondervindt.

Omdat het niet vanzelfsprekend is dat niemand er nadeel (of voordeel) van ondervindt. Als we uitzonderingen gaan maken zonder argumenten (dat iets onderdeel van je geloof is wil niet zeggen dat het een goede regel is en kan niet gebruikt worden als een argument voor of tegen), geef je mensen de ruimte om ook hun stempel te drukken op zaken zoals Homohuwelijk, abortus, zelfmoord en euthanasie. Terwijl dat juist onderwerpen zijn die al moeilijk genoeg zijn zonder vooroordelen en geloofsovertuigingen

Daarom zeg ik dat een wet of een uitzondering daarop nooit op basis mag zijn van een geloofsovertuiging. Je moet altijd kunnen beargumenteren waarom er een uitzondering gemaakt kan worden. En het doel van de wet ook bereikt word als die groep er niet aan zich houdt.

Bijvoorbeeld:

De wet zegt dat alle motorvoertuigen met kenteken verzekerd of geschorst moeten zijn.

Stel dat othodoxe joden op zaterdag niet mogen rijden (ik weet niet of dat zo is), zou je een wet kunnen maken dat ze op zaterdagen vrijstelling krijgen van de verzekeringsplicht.

Want dit komt er in de praktijk op neer dat géén onverzekerde voertuigen op de weg zijn, hetgeen het doel is van de verzekeringsplicht.
 
Met de vliegende spaghettimonster-religie, is het in 2009 een pastafari (een volger van het FSM) uit Oostenrijk gelukt om met een (pasta)vergiet op z'n hoofd (als pasfoto) op z'n rijbewijs te komen. :+

Net zoals een Nederlander een keer geschminkt als de Joker op een ID-kaart kon. :)

Kom maar op met dat motorgeloof!
 
dit leidt wederom tot een boel ellende...over een paar jaar kom je tot de ontdekking dat diverse lieden hun hete uitlaat in kleine jongens hebben geduwd...dus beter stoppen...
 
dat zijn geen geboden..
ik vind deze beter trouwens:
THE BIKERS TOP TEN

1 - never let your bike take you where you haven’t been in your brain 3 seconds earlier.

2 - gravity is the law. And the law can be bent but never broken, if you break this law then gravity will break you.

3 - a good day is one you walk away from. A great day is one that leaves you asking if the bike is still fixable.

4 - learn from everyone elses mistakes as you won’t live long enough to make all of them yourself.

5 - you only have too much fuel when you’re on fire.

6 – all riders start on the same playing field with a bag full of luck and a bag empty of experience. The trick is to fill the experience bag before you empty your luck bag.

7 - the most usless thing to a rider is what’s behind you unless it has lights on top of it.

8 - good judgement come from bad experiences but bad experiences usually result in future good judgements.

9 - cagers (cars) will never be your friends, always be on the look out for the rolling 4 wheeled death merchants, they won’t see you so you have to see them.

10 - Live to ride and ride to live because you don’t get old and stop riding you stop riding and get old
 
Naar aanleiding van onderstaande artikel in de Telegraaf stel ik voor om een eigen motor-forum kerk te beginnen. Een soort "kerk van het Vliegende Spaghettimonster" maar dan voor ons motorrijders. Moet nog even nadenken over de 10 geboden maar sneller rijden dan maximaal snelheid wanneer mogelijk staat op nummer 1. Hebben jullie nog ideeen voor 9 tot en met 10?

De handhaving van de plicht op het dragen van identiteitspapieren is onduidelijk geworden nu een uitzondering is gemaakt voor orthodoxe joden op sabbat (zaterdag). Dat stelde Tweede Kamerlid Jeroen Recourt van de PvdA zaterdag na een uitspraak van de kantonrechter in Den Haag. Deze heeft geoordeeld dat een orthodox-joodse man die vorig jaar in Rijswijk een boete kreeg voor het niet bij zich dragen van identiteitspapieren, de boete hiervoor niet hoeft te betalen.


dus eigenlijk gewoon een clubhuis?
en puur alleen omdat je dan je identiteitspapieren niet hoeft mee te nemen?

:')
 
Ik ben de kracht, de hoogste macht, het pril begin, de eerste zin
Ik ben verslagen, wreed vermoord, altijd weer het laatste woord
Ik splijt de spoken van het kwaad, met het staal van de rede

Geef mij een naam, noem mij het houden van elkaar
Noem mij maar God, noem mij het goede
Geloof maar in mij, ik ben de ruimte en de tijd
Ik ben er nu en ik zal er morgen zijn

3JS & Elske DeWall - Geef mij een naam Lyrics

full
 
Ik geloof dat ik één van de weinige ben die serieus is XD, maakt niet uit ik doe wel mee met de rest:

Ik wil dat mijn motor de zelfde status krijgt als een mens. Omdat als er iets mee gebeurd het hetzelfde kan voelen als iets wat met een dierbaar persoon gebeurd.

Ongevraagd aanraken = Aanranding
Ongevraagd op zitten = Verkrachting
Vandalisme = mishandeling
Stelen = Ontvoering
Vernietigen = Moord!
 
Terug
Bovenaan Onderaan