Motor-Forum motor-beveiling ontwerpen?



Zoiets moet toch bruikbaar zijn? De meeste alamrcentrales werken op 12 volt en dat zit toevallig ook op mijn motor.

Stukje reclame:
Mocht er geen normale telefoonlijn voorhanden zijn, dan is deze GSM opsteekprint de oplossing voor u. Hij zorgt voor de overdracht van spraakboodschappen, SMS berichten of meldkamer protocollen naar keuze. De print wordt eenvoudigweg in de Secvest centrale gestoken.

En dan een kanon klaarleggen om de wannabee-dief mee te verrassen.

(( @Baksteen: Zo'n biertje natuurlijk... O-) ))
 
LOKFIETSEN _O- _O-

Je kijkt teveel naar de Amerikaanse series op TV.

Voer voor de Moskovichen, Spongs,....noem maar op.
In Nederland heet dit 'uitlokking'.
Maar je hebt gelijk. In het verleden werd dit nog wel eens gedaan maar hedentendage slechts onder hele strenge voorwaarden toegestaan.

En ja, ik werk ook bij die club maar dan in de opsporing

:W
ow, dus als er een agent naast mijn fiets staat, en iemand steelt mijn fiets onder de neus van die agent dan is dat uitlokking?
Goed bezig dus...
 
LOKFIETSEN _O- _O-

Je kijkt teveel naar de Amerikaanse series op TV.

Voer voor de Moskovichen, Spongs,....noem maar op.
In Nederland heet dit 'uitlokking'.
Maar je hebt gelijk. In het verleden werd dit nog wel eens gedaan maar hedentendage slechts onder hele strenge voorwaarden toegestaan.

En ja, ik werk ook bij die club maar dan in de opsporing

:W
Als jullie het toch niet mogen gebruiken dan zouden wij graag onze motoren daarmee willen beveiligen zodat we onze motoren terug kunnen vinden na de diefstal...

<sarcastische mode>
...waar jullie toch niets mee doen behalve het noteren...
</sarcastische mode>

:+
 
http://www.x-trace.nl/

Deze website geeft standaard oplossingen voor alarmen met ingebouwde GSM/GPRS - GPS mogelijkheden. Na activering van het "alarm" wordt bij verplaatsing (gemeten door GPS) een SMS gestuurd met de huidige locatie (waarschijnlijk met instelbare interval). Bij een uitgebreidere versie kan het apparaat via GPRS en Internet bijna constant zijn locatie door blijven geven.

Het fijne weet ik er niet van, ik heb ervan gehoord via een reclame in een motorblad. Ik rijd zelf een '89er, dus bij mij is de noodzaak niet zo hoog.

http://www.autoxperience.tv/include/video/video.asp?vid_id=297

Filmpje met demotje.
 
Nog een paar ideeen

Schrikdraad apparaat aansluiten.
Afdek hoes met foto van lelijke oude motor erop
afdekhoes met foto van stoeptegels er op.
Motor laten uivallen na 10 seconden rijden (tenzij je dat ene verborgen schakelaartje hebt omgezet.
Of remolie laten weglopen na 10 seconden rijden of bij de 100km/u (en dan maar hopen dat de familie de erfenis accepteerd)
Voorem plotseling volledig laten aangrijpen bij 120 km/u (en dan maar hopen dat de familie de erfenis accepteerd)
Politie sirene laten horen als je motor gedurende 10 seconden beweegt.
O,ja van die vlammen werpers die ze ook in zuid-Afrika gebruiken aan de zijkant van je motor.
 
Nog een paar ideeen

Schrikdraad apparaat aansluiten.
Afdek hoes met foto van lelijke oude motor erop
afdekhoes met foto van stoeptegels er op.
Motor laten uivallen na 10 seconden rijden (tenzij je dat ene verborgen schakelaartje hebt omgezet.
Of remolie laten weglopen na 10 seconden rijden of bij de 100km/u (en dan maar hopen dat de familie de erfenis accepteerd)
Voorem plotseling volledig laten aangrijpen bij 120 km/u (en dan maar hopen dat de familie de erfenis accepteerd)
Politie sirene laten horen als je motor gedurende 10 seconden beweegt.
O,ja van die vlammen werpers die ze ook in zuid-Afrika gebruiken aan de zijkant van je motor.
ik denk alleen dat ze gelijk in een busje of aanhanger inladen dus maakt het afslaan niet echt uit en de remolie ook niet
 
Draadloos alarm, met deurcontact, en bewegingsmelder in het schuurtje.

Als het alarm dan binnen afgaat, komt de dief bij mij horizontaal uit het schuurtje...... :P

Ad
 
ik denk alleen dat ze gelijk in een busje of aanhanger inladen dus maakt het afslaan niet echt uit en de remolie ook niet
afslaan niet nee maar remolie wel als ze het niet weten en enr dus niet afslopen zullen ze er uiteindelijk wel op gaan rijden.
 
Mobieltje met onbeperkt prepaid kaartje , nummer onder de knop , mobiel open schroeven en deze knop uitvoeren met twee draadjes naar buiten en daar een tril/maak/verbreek contact maken . wanneer nou je motor word bewogen of meegenomen dan word het contaktje gesloten en belt jouw op !!!!!!!!! weet je direkt dat je motor betast of gejat word. Ook ideaal voor garage/huis beveiling met een deur contaktje.
Let wel dat je de telefoon een volle accu bevat en het liefst contineu op de lader hangt (voor de garage kan dit zeker) Mocht je in spanje zitten en je word gebeld, kan je direkt familie of de politie langs laten rijden.

Euhh tis maar een idee hoor !

nou lekker..jatte ze dus niet alleen me fiets maar ook nog es me pre-paid telefoontje
_O- :+
 
Mobieltje met onbeperkt prepaid kaartje , nummer onder de knop , mobiel open schroeven en deze knop uitvoeren met twee draadjes naar buiten en daar een tril/maak/verbreek contact maken . wanneer nou je motor word bewogen of meegenomen dan word het contaktje gesloten en belt jouw op !!!!!!!!! weet je direkt dat je motor betast of gejat word. Ook ideaal voor garage/huis beveiling met een deur contaktje.
Let wel dat je de telefoon een volle accu bevat en het liefst contineu op de lader hangt (voor de garage kan dit zeker) Mocht je in spanje zitten en je word gebeld, kan je direkt familie of de politie langs laten rijden.

Euhh tis maar een idee hoor !

Ja, maar dan kan m'n wijf zien dat ik bij die ander op de "koffie" ben.

Is een nog veel groter probleem in de relationele sfeer

:+
 
http://www.x-trace.nl/

Deze website geeft standaard oplossingen voor alarmen met ingebouwde GSM/GPRS - GPS mogelijkheden. Na activering van het "alarm" wordt bij verplaatsing (gemeten door GPS) een SMS gestuurd met de huidige locatie (waarschijnlijk met instelbare interval). Bij een uitgebreidere versie kan het apparaat via GPRS en Internet bijna constant zijn locatie door blijven geven.

Het fijne weet ik er niet van, ik heb ervan gehoord via een reclame in een motorblad. Ik rijd zelf een '89er, dus bij mij is de noodzaak niet zo hoog.

http://www.autoxperience.tv/include/video/video.asp?vid_id=297

Filmpje met demotje.

track en trace systemen worden al langer verkocht voor auto's. Om de een of andere reden is dit voor motoren nooit aangeslagen. Dit ondanks dat het wel enorm goed werkt. Ik heb wel in een meldkamer gestaan dat er even werd gekeken waar een collega bleef en die zagen we toen met "hoge" snelheid over de snelweg rijden. Het kost wat maar dan heb je ook wel wat.
Aan de andere kant kan je je eigen met een systeem als deze afvragen wat je eraan hebt, je wil immers voorkomen dat je motor gejat word, en als je dit systeem nodig hebt dan is hij dus al gejat. Beter is het om hem gewoon goed op slot te zetten en hopen dat hij er de volgende dag nog staat.
 
Ik denk dat je met een goede (ook voor dieven zichtbare) alarminstalatie dieven bij jezelf thuis al buitenspel zet. 1 of 2 'ogen' en je kunt als dief weinig meer beginnen.

Dan rest alleen het moment dat je de motor ergens laat staan, mits je niet te lang/ver wegbent zou dan een normale beveiliging moeten volstaan.

Zo denk ik er iig over :)
 
track en trace systemen worden al langer verkocht voor auto's. Om de een of andere reden is dit voor motoren nooit aangeslagen. Dit ondanks dat het wel enorm goed werkt. Ik heb wel in een meldkamer gestaan dat er even werd gekeken waar een collega bleef en die zagen we toen met "hoge" snelheid over de snelweg rijden. Het kost wat maar dan heb je ook wel wat.
Aan de andere kant kan je je eigen met een systeem als deze afvragen wat je eraan hebt, je wil immers voorkomen dat je motor gejat word, en als je dit systeem nodig hebt dan is hij dus al gejat. Beter is het om hem gewoon goed op slot te zetten en hopen dat hij er de volgende dag nog staat.
:^
idd beter voorkomen dan genezen, en liefst maatregelen die ook toepasbaar zijn als je even een pauze inlast (een keffer in je koffer is nu niet zo direct praktisch toepasbaar... :) )
 
Pfff, ik heb ooit aan de politie gevraagd wat ze doen als mijn motor gejat word en ik kan ze tot op een meter of 20 vertellen waar het ding staat of naar toe rijd. Het antwoord was volgens verwachting: 'waarschijnlijk helemaal niets meneer'.

Nouja, dat schiet dus ook niet op. Dan maar een minder legale 'you fuk mie, I fuk joe'. 't is niet anders. De motor krijg ik er niet mee terug, maar de dief zal niet weten wat 'm overkomt. Krenk nooit een nerd met verstand van elektronica en wat basiskennis van chemie.
 
Even een heel simpel ideetje wat ik heb.

Als je je bike in je schuur/garage zet een vislijntje aan je voetstepje ofzo.
Aan het andere eind van het vislijntje een microschakelaartje die een VETTE sirene bedient! Schrik in elk geval wel af.

En eh je moet wel even wat "klussen met kijkers" doen...... 8-)


Voorbeeld van microschakelaar:
711990.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan