Motor-Forum nieuws bericht - Filedruk blijft dalen

cbfrider

MF veteraan
21 dec 2011
1.384
0
Filedruk blijft dalen


''De drukte op de wegen is in het derde kwartaal opnieuw fors gedaald. Dat meldde de ANWB maandag. De filezwaarte is afgelopen zomer met ongeveer 40 procent gedaald ten opzichte van de afgelopen 6 jaar. Zowel in de zomermaanden als tijdens de spitsuren in september stonden er op de wegen veel minder files.

Wel veroorzaakte regen in de ochtendspits op dinsdag 18 september grote drukte op de weg. Op het hoogtepunt stond er die dag ruim 270 kilometer file. Vooral op de wegen rond Rotterdam liep het verkeer vast.''


Filedruk blijft dalen



Jah en die 21% belasting bij de pomp maakt het rijden tegenwoordig ook niet goedkoper.
 
Waarom zouden we over een motor beschikken?...

Juist, om tussen de files door te crossen.
Vanmorge voor het eerst door een echte file heen gereden en het is gewoon heel makkelijk.
En leuk als je de buurman tegenkomt die wél in die rij auto's aan staat te schuiven :P
 
Filedruk blijft dalen


''De drukte op de wegen is in het derde kwartaal opnieuw fors gedaald. Dat meldde de ANWB maandag. De filezwaarte is afgelopen zomer met ongeveer 40 procent gedaald ten opzichte van de afgelopen 6 jaar. Zowel in de zomermaanden als tijdens de spitsuren in september stonden er op de wegen veel minder files.

Wel veroorzaakte regen in de ochtendspits op dinsdag 18 september grote drukte op de weg. Op het hoogtepunt stond er die dag ruim 270 kilometer file. Vooral op de wegen rond Rotterdam liep het verkeer vast.''


Filedruk blijft dalen



Jah en die 21% belasting bij de pomp maakt het rijden tegenwoordig ook niet goedkoper.

Ik merk er anders weinig van |(
(die filedruk dan dus)
 
Laatst bewerkt:
tja, dat gaat de overheid geld schelen.

minder mensen pakken de auto, vanwege de hoge benzine prijzen.
jammer van al dat extra asfalt ook.

nu proberen ze al te pleisteren met 130 km/u e.d.

maar hoe meer men tot inzicht komt dat vervoer goedkoper kan, hoe minder inkomen voor de staat, hoe meer ze je via een omweg moeten belasten.
 
Nou...

Zo lang zal dat niet duren. Toen de A2 van twee keer drie naar twee keer vijf banen (en een belachelijk lage maximale snelheid) ging, was er ook een tijdlang geen file te vinden. Inmiddels is ook die weg weer een stuk drukker geworden, nog een paar jaar en ze staan weer stil.
Maar, ook zonder files kan ik van het motorrijden genieten. Zelfs woonwerk over de snelweg is met de motor leuker en ook bij woonwerk ritjes is omrijden mogelijk (zeker nu een tomtom heel gewoon is) :] 8-)

En bovendien: op de motor kan ik geen mobieltje opnemen, alleen daarom al is motorrijden een aanrader.
 
Das toch niet erg? 2e ring gewoon afsluiten voor vierwielerig verkeer en alleen motorrijders toelaten *O* })
Ach, als de 2e Coen straks klaar is, gaat de oude Coen een jaar dicht voor renovatie. B|
Dus we houden daar voorlopig nog wel het voordeel van de motor. :P
En tegen de tijd dat we in 2014 over beide tunnels kunnen beschikken is de filedruk vast weer toegenomen; tenslotte gaat de forensentaks niet door en de economie zal ook wel weer aantrekken. :+
 
Ik merk het ook als ik van huis af naar Zwijndrecht ga.
(raamsdonksveer - zwijndrecht, a59 en a16).

maar niet als ik vanaf Sleeuwijk (vriendin woont daar) naar Zwijndrecht ga. A27 en A15, dat is gewoonweg drama... Kon het nog erger op dat traject dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan